ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زورق
تکنولوژی

زورق با هویت و محصول جدید خود به دنبال توسعه مارکت گردشگری است

آذرماه سال گذشته بود که خبر سرمایه‌گذاری سرآوا در هولدینگ توشا (مالک رسمی دو مجموعه علی بابا و جاباما) اعلام شد و پیرو آن خبر رسید که سایت گردشگری زورق هم به علی بابا تعلق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۷

آذرماه سال گذشته بود که خبر سرمایه‌گذاری سرآوا در هولدینگ توشا (مالک رسمی دو مجموعه علی بابا و جاباما) اعلام شد و پیرو آن خبر رسید که سایت گردشگری زورق هم به علی بابا تعلق گرفته است. این اخبار موجب این شد که برخی از کاربران فکر کنند که پرونده مجموعه زورق بسته شده در حالی که این سایت در الکامپ امسال با ظاهری جدید و رونمایی از پلتفرم آنلاین تورهای مسافرتی خود بار دیگر با قدرت ظاهر شده و این اخبار اشتباه را نقض می‌کند.

زورق به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های گردشگری آنلاین شناخته می‌شود و «مهسا مرادی» مدیر روابط عمومی این مجموعه در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که هویت و کار این سایت در موج جدید خود قرار گرفته و وارد فضای جدیدی از کسب‌وکارهای گردشگری شده است.

زورق

مرادی به دیجیاتو می‌گوید که توشا حالا تبدیل به بزرگترین هولدینگ گردشگری شده و زورق به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و قدیمی آن امسال همزمان با الکامپ از دو رویکرد جدید خود پرده‌برداری کرده است:

«زورق جزو قدیمی‌ترین برندهای حوزه گردشگری محسوب می‌شود و تقریبا می‌توان گفت که اولین وبسایتی بود که در این حوزه تولید محتوا می‌کرد و همچنان هم به انتشار این کانتنت می‌پردازد. با آغاز نمایشگاه الکامپ دو اتفاق خوب در این مجموعه رخ داده که یکی مربوط به طراحی دوباره لوگو و رابط کاربری سایت است و دیگری به پلتفرم جدیدی برمی‌گردد که برای اولین بار در ایران شکل گرفته یعنی ایجاد یک پلتفرم آنلاین رزرو تورهای مسافرتی.»

هویت بصری جدید زورق باعث تسهیل رابط کاربران شده و توانسته در عین حفظ قالب قبلی، نوآوری‌ها و خدمات بهتری را در سایت این مجموعه قرار دارد. مرادی به صحبت درباره پلتفرم رزرو تورهای مسافرتی زروق اشتیاق بیشتری دارد و آن را تحولی در صنعت گردشگری کشور می‌داند که در عین مدرن و آنلاین بودن، رابطه تنگاتنگ خوبی هم با بخش سنتی این حوزه خواهد داشت و از آن به عنوان یک پلتفرم و نه صرفا یک رابط ساده یاد می‌کند:

«این یک محصول کاملا C2C (مشتری به مشتری) است. در این پلتفرم به جای اینکه خودمان تورهای مسافرتی را تعریف کنیم و آنها را به فروش و اجرا بگذاریم، تصمیم گرفتیم سراغ کانترهای آژانس‌های مسافرتی با سابقه رفتیم و از استعداد و تجربه آنها استفاده کردیم و پلی را در این میان نهادیم که در آن همه چیز برد-برد تمام شود. آژانس‌های مسافرتی می‌توانند تورهای خود را در زورق ثبت کنند و مشتری زورقی هم می‌تواند با فیلتر کردن علاقه‌مندی‌های خود، از بین صدها تور مسافرتی به مقاصد مختلف، بهترین توری که باب میلش است را پیدا کند و آن را خریداری نماید.»

زورق
ظاهر سایت زورق هم دچار تغییرات اساسی شده

به گفته مدیر روابط عمومی این مجموعه، این اتفاق از صفر تا صد به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و مشتریان زورق با تیم زبده این مجموعه طرف هستند و تمامی کارهای خرید تور توسط تیم زورق صورت می‌گیرد. مرادی می‌گوید در مرحله اول این پلتفرم، زورق به سراغ کشورهایی رفته که یا ویزا ندارند و یا ویزای سهل‌الوصول برای آنها صادر می‌شود و کشورهایی مثل ترکیه و دوبی و تایلند و... را مثال می‌زند. او البته تصحیح می‌کند که این روند توسعه می‌یابد و درمراحل آتی و به زودی به تمامی کشورهای جهان خواهد رسید.

از آنسو مرادی تاکید دارد که این پلتفرم آنلاین قصد همراهی با بازار سنتی و مارکت‌های قدیمی و با سابقه حوزه گردشگری کشور را دارد و می‌خواهد با فراهم کردن این بستر و سابقه زورق در حوزه آنلاین، مشتریان این تورها را بیشتر کند. به گفته او آژانس‌هایی که پیش از این به صورت فیزیکی و حضوری مشتریان خود را داشتند حالا می‌توانند بیزینس خود را گسترش داده و با حجمی از مشتریان به وسعت تمام ایران روبرو شوند. هر آژانس مسافرتی به تعداد کانترهایی که دارد می‌تواند در پلتفرم جدید زورق تورهای خود را به نمایش و فروش بگذارد:

«ما در کنار بازار سنتی می‌ایستیم و اساسا هدف پلتفرم ما استفاده از تجربه آژانس‌های مسافرتی و فعالان آنها و بسط دادن جامعه مشتریان آنهاست. ثبت نام و همکاری تیم‌های گوناگون با زورق هم با دقت کامل صورت می‌گیرد تا مساله امنیت کاملا حفظ شود. تمامی آژانس‌ها و کانترها یا همان سفریاران اعتمادسنجی شده و پیش از عقد قرارداد با آنها، تمام جوانب از سوی زروق بررسی می‌شود. ضمن اینکه در تمام مراحل قبل، حین و پس از خرید هم مشتریان ما می‌توانند با زورق در ارتباط باشند و تیم پشتیبانی را در کنار خود خواهند داشت.»

زورق

او می‌گوید که کانترها به رایگان‌ می‌توانند در زورق ثبت نام کنند و کمیسیون بیشتری را هم بر اساس توافقات خود با این مجموعه دریافت خواهند کرد و خبر می‌دهد که این افراد با معرفی دیگر کانترها هم می‌توانند یک کمیسیون ویژه از زورق دریافت کنند:

«کانترها وابسته به آژانس‌ها و کارگزاری‌ها هستند و عمده اعتبار آنها از طریق این آژانس‌ها تامین می‌شود. با توجه به امکانات پلتفرم جدید زورق این به صلاح آژانس‌هاست که تورهای کانتر خود را در این بستر به فروش برسانند و مارکت‌شان را توسعه دهند.»

مرادی باور دارد که این همکاری و استفاده از پتانسیل آژانس‌ها و کانترها درنهایت نتیجه مفیدی برای حوزه گردشگری خواهد داشت و از آنجا که زورق همچنان محصولات قدیمی خود از قبیل بلیت پروازهای داخلی و خارجی و رزراسیون هتل‌ها را هم دارد این بخش را تکمیل کننده زورق می‌داند که آن را به افق‌های جدیدتری می‌رساند.

زورق
تورهای موجود در زورق به زودی تمام کشورها و شهرهای ایران را شامل می‌شود

زورق از روزی که فعالیت خود را شروع کرده همیشه خوراک خوبی برای گردشگران را داشته و شعار خود را در جمله با زروق توریست شوید خلاصه کرده چرا که بیشتر شبیه یک همسفر خوب و آگاه در کنار مسافرین بوده و به آنها محتواهای مفیدی درباره سفر کردن و نقاط مختلف و... را ارائه می‌دهد. حالا با تحولاتی که در این مجموعه رخ داده و پلتفرم تورهای مسافرتی که اخیرا در زورق راه‌اندازی شده،‌ داستان زورق وارد فاز جدیدی از حیطه کاری خود شده است. این گام بزرگ با همکاری بخش سنتی رخ داده و باید دید که زورق با هویت جدید خود چگونه می‌تواند آن را به ثمر برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی