ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hyundai Le Fil Rouge 2019 digiato (8)
خودرو

دگرگونی هیوندای در آینده نزدیک؛ خودروهای جذاب تری از کره جنوبی در راهند

در چند سال گذشته هیوندای و کیا توجه ویژه ای به طراحی محصولات خود داشته و سعی کرده اند اتومبیل هایی مدرن و خوش استیل راهی میدان رقابت کنند. در حال حاضر اکثر تولیدات کره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در چند سال گذشته هیوندای و کیا توجه ویژه ای به طراحی محصولات خود داشته و سعی کرده اند اتومبیل هایی مدرن و خوش استیل راهی میدان رقابت کنند. در حال حاضر اکثر تولیدات کره ای ها از ظاهری زیبا و شیک برخوردار بوده و بیشتر شبیه مدل های اروپایی هستند.

بی تردید حضور طراحانی برجسته که اکثرا از شرکت های مطرح اروپایی به هیوندای و کیا پیوسته اند، نقشی کلیدی در تحقق این مساله داشته اند. از جمله این طراحان می توان به پیتر شرایر، لوک دانکرولک و پیر لکرک اشاره کرد.

چندی پیش آقای سانگیوپ لی (Sangyup Lee) معاون ارشد بخش طراحی هیوندای مصاحبه جالبی با یکی از مجلات آنلاین داشته و به نکات جالبی در حوزه کاری خود اشاره کرده است.

Sangyup Lee

به گفته آقای لی هیوندای می خواهد در آینده نزدیک زبان طراحی خود را بهبود داده و مدل هایی جذاب تر و گیراتر ارایه کند. علاوه بر این هیوندای قصد دارد برداشت عمومی درباره خانوادگی بودن محصولات خود را تغییر دهد.

چنانچه نگاهی به سبد محصولات هیوندای داشته باشیم، خواهیم دید که همه اعضا چهره ای کمابیش مشابه دارند که البته این امر در میان برندهای تولید انبوه چیزی عادی به حساب می آید.

2017-Hyundai-Line-up

با این حال آقای لی مخالف شباهت زیاد مدل ها با همدیگر بوده و معتقد است که هر خودرو باید شخصیت منحصر بفرد خود را داشته باشد. وی هر یک از مدل ها را همانند مهره شطرنج تصور کرده که علی رغم ظاهری متفاوت یک کار تیمی مشترک انجام می دهند.

زبان طراحی جدید هیوندای اخیرا در قالب کانسپت Le Fil Rouge در نمایشگاه ژنو نمود پیدا کرد. این زبان طراحی بر اساس مفهوم " sensuous sportiness" شکل گرفته است؛ محورهای اصلی مفهوم یاد شده را عناصری مثل هماهنگی نسبت ها، معماری، شیک بودن و تکنولوژی تشکیل می دهند.

وقتی از آقای لی درباره عبارت sensuous sportiness (به معنای اسپرت بودن پر احساس) سوال شده، وی آلفارومئو و مازراتی را به عنوان الگو مطرح نموده و از خودروهای ایتالیایی با صفت "واقعا جذاب" یاد کرده است. به گفته این طراح نامدار، حتی خودروسازان آلمانی نیز از ایتالیایی ها الهام می گیرند. سانگیوپ لی که زمانی وظیفه هدایت بخش طراحی بیرونی بنتلی را بر عهده داشت، افزوده ماموریت هیوندای این است که خودروهایی زیباتر از آلفارومئو تولید کند.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، هیوندای می خواهد خود را از یک برند اقتصادی به برندی با طراحی های زیبا و خیره کننده تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی