ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یونیکد در حال بررسی ۲۳۶ اموجی‌ جدید با محوریت معلولین

کنسرسیوم یونیکد در واقع یک سازمان غیرانتفاعی است که مسئولیت تایید اموجی های جدید یا تغییر در اموجی‌های پیشین را بر عهده دارد. حال این ارگان، نسخه‌ی بتایی از به روز رسانی جدیدش یعنی Emoji 12.0 منتشر کرده که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

کنسرسیوم یونیکد در واقع یک سازمان غیرانتفاعی است که مسئولیت تایید اموجی های جدید یا تغییر در اموجی‌های پیشین را بر عهده دارد. حال این ارگان، نسخه‌ی بتایی از به روز رسانی جدیدش یعنی Emoji 12.0 منتشر کرده که شامل ۲۳۶ گزینه‌ی پیش نویس می‌شود.

بسیاری از این اموجی‌های جدید به افراد کم توان یا معلول اختصاص دارد که می‌توان از میان انها به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • یک گوش که سمعکی درون آن قرار دارد
  • زن و مردی ناشنوا که با استفاده از زبان اشاره در حال برقراری ارتباط هستند
  • آقا و خانمی به همراه عصای کمکی
  • زن و مردی که سوار ویچلر‌های دستی و معمولی شده‌اند
  • سگ کمکی یا دستیار

بد نیست بدانید که اپل یکی از شرکت‌های کنسرسیوم یونیکد به شمار می‌رود و قدرت رای تاثیرگذاری هم در تصمیم گیری‌ های این ارگان دارد. کمپانی کوپرتینویی تا به حال اپلیکیشن های زیادی برای  معلولین و آسان کردن فعلایت‌های مختلف برای آنها عرضه کرده است. از دیگر شرکت‌های عضو این کنسرسیوم می‌توان به نام‌های ادوبی، فیسبوک، گوگل، هواوی، مایکروسافت، اوراکل، نتفلیکس، شاپیفای، IBM و SAP اشاره نمود.

حال با بررسی ۲۳۶ کاندیدای موجود برای Emoji 12.0 می‌توان آنها به چند دسته مختلف تقسیم نمود. ۲۰۹ عدد از این اموجی‌ها به افراد و اعضای بدنشان اختصاص دارد. این در حالی است که ۱۵ تای آنها اشیا و ۱۲ تای نماد‌های متفاوت را به تصویر می‌کشند. غذا و نوشیدنی موضوع ۹ اموجی محسوب می‌شود.

ضمن اینکه حیوانات و طبیعت ۷ عدد از کاندیداها به شمار می‌روند و فعالیت‌ها و احساسات هر کدام ۳ اموجی را به خود اختصاص خواهند داد.

شاید از نظر شما طراحی و تایید اموجی‌های انتخابی برای برنامه‌های مختلف کار ساده‌اسی به نظر بیاید اما کاربران نکته سنج، هرگونه اشتباه از سوی سازندگان را بدون جواب نمی‌گذارند. برای مسائل چندی پیش بسیاری از کاربران نسبت به نحوه چیدمان محتویات چیزبرگر در اموجی های مختلف توجه کردند و بحث های زیادی در این زمینه شکل گرفت. این مسئله موجب شد که مدیرعامل گوگل کتذکر شود که واقعی بودن اموجی ها در اولویت‌های اول ساکنین مانیتو ویو قرار دارد.

 

تماشا کنید: با اموجی های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی