ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک به خاطر فروش اطلاعات کاربران تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

بازرسان فدرال ایالات متحده در حال بررسی پرونده فروش اطلاعات کاربران توسط فیسبوک به برخی شرکت های بزرگ هستند که این موضوع تلاش های کمپانی زاکربرگ برای بازگشت به روند عادی (پس از یک سال ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بازرسان فدرال ایالات متحده در حال بررسی پرونده فروش اطلاعات کاربران توسط فیسبوک به برخی شرکت های بزرگ هستند که این موضوع تلاش های کمپانی زاکربرگ برای بازگشت به روند عادی (پس از یک سال درگیری های حقوقی) را خنثی کرده است.

بر اساس گزارش افراد آگاه که نامشان فاش نشده، در جریان بازرسی ها دادگاه عالی نیویورک احضاریه ای برای «دو شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن هوشمند و سایر دیوایس ها» ارسال کرده تا با کسب اطلاعات بیشتر، به حل پرونده فیسبوک کمک کند. به گفته منابع، دو شرکت مذکور (که ممکن است در آینده نامشان مطرح شود) پیش از این با فیسبوک وارد شراکت شده و به اطلاعات خصوصی کاربران آن دسترسی کامل داشته اند.

بسیاری از کمپانی‌ها شراکت خود با فیسبوک را لغو کرده‌اند

در حال حاضر مشخص نیست که دادگاه دقیقاً روی چه بخشی از پرونده تمرکز کرده، با این وجود کمپانی فیسبوک (علی رغم عدم ارائه جزئیات) اظهار داشته که بازرسی ها در حال انجام هستند و این شرکت نسبت به پاسخگویی و شفاف سازی موضوع پایبند خواهد بود. لازم به ذکر است که بیش از 150 شرکت از سراسر دنیا از جمله آمازون، اپل، سونی و مایکروسافت با فیسبوک شراکت داشته اند که پیرو موضوعات اخیر، بسیاری از این قراردادها لغو شده اند.

پرونده فیسبوک

علاوه بر احضاریه اخیر دادگاه نیویورک، فیسبوک همچنان درگیر رسوایی کمبریج آنالتیکا بوده که در سال 2015 و با انتشار اپلیکیشن Quiz، دسترسی های زیادی به اطلاعات کاربران پیدا کرد که طبق تحقیقات انجام شده، از این اطلاعات برای تأثیرگذاری روی انتخابات سال 2016 ایالات متحده استفاده شده است. حالا پس از یک سال تلاش برای بازیابی اعتماد کاربران، خبر احضاریه دادگاه شرایط را برای محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا سخت تر کرده است.

گفتنی است بلافاصله پس از جریان کمبریج آنالتیکا، فیسبوک فرآیند پایش تنظیمات حریم خصوصی و اعمال تغییر در آنها را برای کاربران ساده سازی کرد و مارک زاکربرگ بنیان گذار شرکت نیز طی بیانیه ای، تعهد خود به مراقبت از حریم خصوصی کاربران را اعلام نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    راستش خیلی وقته از فیسبوک و زاکربرگ بدم میاد این اخبار بیشترش کرد.

مطالب پیشنهادی