بیانیه مشترک استقلال، پرسپولیس و ایرانسل: سامانه ۳۰۳۰ یک سرویس ارزش افزوده نیست
باشگاههای استقلال، پرسپولیس و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل سامانه ۳۰۳۰ را با هدف جمع آوری کمکهای مردمی برای تیمهای فوتبالی تشکیل داده اند. این سه مجموعه ضمن تشکر از حمایتهای طرفداران فوتبالی، بیانیه مشترکی درباره ...
باشگاههای استقلال، پرسپولیس و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل سامانه ۳۰۳۰ را با هدف جمع آوری کمکهای مردمی برای تیمهای فوتبالی تشکیل داده اند. این سه مجموعه ضمن تشکر از حمایتهای طرفداران فوتبالی، بیانیه مشترکی درباره برخی شبهات پیش آمده در مورد سامانه 3030 را منتشر ساختند که توضیحات تکمیلی را درباره آن ارائه می دهد.
در این بیانیه مشترک آمده است که سامانه هواداری ۳۰۳۰ به درخواست باشگاههای استقلال و پرسپولیس و به دستور وزارت ورزش به نمایندگی از دولت راه اندازی شده است و تمامی فرایندها و قوانین طراحی شده برای این سامانه طبق قوانین و با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ورزش و جوانان عملیاتی شده است. همچنین این سامانه، طبق تعریف سامانههای ارزش افزوده نیست. از این رو لزوماً از تمامی قوانین خدمات ارزش افزوده پیروی نمیکند و صرفاً با هدف جمع آوری کمکهای مردمی طراحی شده است.
بر اساس بیانیه مشترک که توسط ایرانسل در اختیار دیجیاتو و سایر رسانهها قرار گرفته است، مشترکان براساس اطلاعرسانیهای انجام شده، اطلاع دارند که با ارسال عددی اتفاقی نمیتوانند عضو سامانه مذکور یا حتی هر سامانه ارزش افزوده دیگری شوند. این قانون درباره سامانه ۳۰۳۰ نیز به همین منوال و با تفکیک برای هر باشگاه مشخص است.
همچنین هیچ واسطهای بین ایرانسل و باشگاهها وجود ندارد و باشگاهها به انتخاب خودشان شرکتی را به عنوان مجری اسپانسری انتخاب و مستقل از قرارداد ایرانسل با آن شرکت قراردادی منعقد کردهاند. در این خصوص لازم به تصریح است که هیچ ارتباط حقیقی یا حقوقی بین ایرانسل و مدیران فعلی و قبلی شرکت مجری اسپانسری وجود نداشته و ندارد:
«هزینههای بالای ورزش فوتبال با توجه به قوانین مختلف نهادهای دخیل فعلاً تنها از طریق حمایتهای مردمی برای باشگاههای پرطرفدار کشور فراهم شده است و این اپراتور تاکنون در ایجاد این ارتباط مستقیم بین هواداران و باشگاهها فراتر از یک اپراتور عمل کرده و در دو فصل اخیر فوتبال همواره در کنار هواداران و باشگاههای محبوبشان بوده است. شاهدی بر این ادعا را میتوان تعداد شکایتهای طرح شده از سامانه دانست. تعداد شکایتهای مشترکان از سامانه هواداری بسیار معدود بوده و به هر دلیلی هر مشترکی شکایتی داشته پس از بررسیهای صورت گرفته تمام وجوه جمع آوری شده از ایشان به حساب کاربر بازگردانده شده است.»
در انتها باشگاههای استقلال و پرسپولیس و شرکت ایرانسل ابراز امیدواری کردند که حرکت ملی آغاز شده با حمایت ویژه جوانان از این ورزش و باشگاههای محبوبشان باعث شود تا باشگاههای پرهوادار استقلال و پرسپولیس با یارگیریهای خوب در فصل نقل و انتقالات پیشرو در فوتبال آسیا نیز افتخارات بسزای گذشته را کسب و تکرار کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اره لک لکام پرواز نمیکنن