ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت های آمریکایی
خودرو

درخواست خودروسازان از ترامپ برای لغو قوانین سختگیرانه زیست محیطی

گروهی از خودروسازان با امضای نامه ای از دونالد ترامپ درخواست کرده اند که استانداردهای جدید در زمینه میزان آلایندگی خودروها را لغو کند. دلیل این درخواست تهدید بخش قابل توجهی از سود خودروسازان عنوان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

گروهی از خودروسازان با امضای نامه ای از دونالد ترامپ درخواست کرده اند که استانداردهای جدید در زمینه میزان آلایندگی خودروها را لغو کند. دلیل این درخواست تهدید بخش قابل توجهی از سود خودروسازان عنوان شده است. به گزارش نیویورک تایمز 17 خودروساز امضا کننده این نامه هستند که از مهم ترین آنها می توان به فورد، جنرال موتورز، ولوو، تویوتا، ب ام و و فولکس واگن اشاره کرد.

در ادامه نامه خودروسازان مذکور نگرانی هایی را نیز در رابطه با تقسیم بازار خودروی ایالات متحده به دو بخش مطرح کرده و خواستار توجه بیشتر به نقش تصمیمات ترامپ در این زمینه شده اند. این نگرانی ها به نوعی به اجرای قوانین سختگیرانه تر توسط کالیفرنیا و 13 ایالت دیگر مربوط می شوند.

در بخشی از نامه خودروسازان به ترامپ آمده:

ما شدیدا باور داریم بهترین روش برای حفظ شغل های خوب در صنعت خودرو و فروش اتومبیل های جدید با قیمتی معقول به مشتریان آمریکایی، تصویب قانونی نهایی است که همه طرف ها از جمله کالیفرنیا از آن تبعیت کنند.

ترامپ

بسیاری از شرکت های خودروساز با صف آرایی پشت دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی، اکنون وی را تشویق می کنند استانداردهای آلایندگی تعیین شده در زمان باراک اوباما را بردارد. اما آنها ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که ترامپ خواهان تعیین رویه ای میانه بین پیشنهادهای فدرال قبلی و فعلی است.

قوانین بازنگری شده از سوی ترامپ احتمالا موارد تصویب شده در زمان اوباما را حذف خواهد کرد. طبق قوانین قبلی میزان مصرف سوخت خودروها تا سال 2025 باید به رقم میانگین 4.31 لیتر در صد کیلومتر می رسید، اما با تصمیمات ترامپ به احتمال زیاد این رقم به 6.35 لیتر محدود خواهد شد که البته بعید به نظر می رسد مورد موافقت کالیفرنیا و 13 ایالات دیگر واقع شود.

گلوریا برگ کوئیست (Gloria Bergquist) معاون ارشد اتحادیه تولید کنندگان خودرو در این باره گفته:

ما معتقدیم که قانون هنوز در مرحله نهایی شدن است. کماکان برای توسعه یک قانون فراگیر زمان وجود دارد و این برای مشتریان، سیاست گذاران و خودروسازان فرصت خوبی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی