ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز سرمایه‌گذاری کافه بازار در حوزه بازی‌های موبایلی با همکاری آواگیمز

در حاشیه مراسم موبایل سامیت امسال ، کافه بازار از سرمایه گذاری 390 میلیارد ریالی در مجموعه آواگیمز خبر داد. به گفته مدیرعامل این مجموعه این سرمایه‌گذاری آغازی است برای ادامه سرمایه‌گذاری‌های کافه بازار و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰

در حاشیه مراسم موبایل سامیت امسال ، کافه بازار از سرمایه گذاری 390 میلیارد ریالی در مجموعه آواگیمز خبر داد. به گفته مدیرعامل این مجموعه این سرمایه‌گذاری آغازی است برای ادامه سرمایه‌گذاری‌های کافه بازار و قرار نیست که اولین و آخرین سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه بازی‌های ویدئویی باشد.

«امین امیرشریفی» در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که تجربه آواگیمز در حوزه بازی‌های ویدئویی باعث شده که آنها به سمت سرمایه‌گذاری در این مجموعه بروند. به گفته امیرشریفی این سرمایه‌گذاری قرار است تا حلقه مفقود شده نشر در حوزه بازی‌های ویدئویی را جبران کند:

«ما در حوزه گیم پتانسیل زیادی می‌بینیم و شاهد هستیم که هر بازی جدیدی وارد مارکت می‌شود چیزی را از باقی عناوین کم نکرده و بازار به هیچ وجه اشباع نشده و اصلا رقابتی نیست. هر بازی که می‌آید مردم آن را می‌خواهند و این صنعت هنوز کشش دارد و به همین دلیل عرضه هرچقدر باشد تقاضا وجود دارد و ما بیشتر در این حوزه کار خواهیم کرد.»

امیرشریفی باور دارد که سرمایه‌گذاری روی آواگیمز می‌تواند کارهای این مجموعه را بزرگتر کند و از ریسک فعالیت در این حوزه بکاهد. او به دیجیاتو می‌گوید: «از کانال آواگیمز تیم‌های کوچک بودند که حالا شدند رتبه‌های یک گیم کافه بازار و برای همین تصور می‌کنم تیم‌های کوچک می‌توانند از کانال آواگیمز رشد کنند و نه مستقیما از طرف ما.»

امیرشرفی با ذکر این موضوع که کپی‌کاری در حوزه بازی‌های ویدئویی برخلاف تصور همگان چندان ایراد ندارد به دیجیاتو می‌گوید که کشور چین هم همین کار را کرده و حالا خودش تبدیل به جایی شده که همه از روی آن کپی می‌کنند:

«بحث اینجاست وقتی می‌خواهید کاری را انجام دهید و هنوز روی آن مسلط نیستید و شناخت کافی ندارید باید از نمونه‌های موفق استفاده نمایید. بیزینس مدلها در حال حاضر در صنعت آی تی تکراری است و کپی مدل‌های استاندارد بین‌المللی است. من معتقدم با این کپی کردن‌ها میتوان نیاز کاربر را فهمید؛ ما منظورمان این نیست که Artهای بازی کپی کاری شود بلکه این مسائل می‌توانند به بهترین شکل ممکن بومی سازی شود.»

امیرشرفی معتقد است که مهندسی معکوس کردن و کپی کردن در حال حاضر کار درستی است. او همچنین تاکید دارد که حوزه بازار نشر بین‌المللی بازی‌های موبایل مسیر تکامل خود را طی کرده و این موضوع همچنان در ایران مغفول مانده است. او همچنین به موضوع تحریم‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید:

«با اینکه قوانین مشخصی در این مورد وجود ندارد اما ناشرین خارجی با شنیدن اسم ایران کمی واهمه دارند و به همین دلیل است که تعداد بازی‌های جهانی رسمی در مارکت کافه بازار کم شده است.همین موضوع مانع ما می‌شود که بتوانیم سرمایه‌گذاری و توسعه بازی‌های خود را به سطح جهانی برسانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی