ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [21 الی 28 آذر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول: مقالات هفته

برترین بازی های سال 2015 به انتخاب دیجیاتو

hyld_goty_2

سال 2015 بدون شک، سالی رویایی برای دوست داران بازی های ویدیویی برشمرده می شود. نسل هشتم کنسول های بازی بالاخره جایگاه خود را در بازار شلوغ این صنعت یافتند و حالا پرصلابت تر از همیشه به کار خود ادامه می دهند. در همین حال و از سوی دیگر، گیمرها به بیش ترین حد بلوغ رسیده اند و دیگر حاضر نمی شوند که به سادگی پول خود را خرج عناوین ضعیف و کم محتوا کنند.

همین رویکرد گیمرها، سبب شده که با عناوینی بهتر و ارزشمندتر از سوی بازی سازان و ناشران مواجه باشیم. به لطف عملکرد ستودنی همین بازی سازان و ناشران، صنعت بازی های ویدیویی حالا به ارزشی بیش از 100 میلیارد دلار دست یافته و هم چنان به روند رو به جلوی خود ادامه می دهد.

اما در این میان، تنها ناشران نبودند که از این ماجرا سود بردند؛ بلکه گیمرها نیز توانستند به برخی از بهترین عناوین چند سال اخیر دست یابند. مهم نیست که طرفدار چه سبکی هستید؛ سال 2015 برایتان بهترین عناوین ممکن در هر سبک و ژانری را پدید آورده و می توانید با دستی باز به سراغ عناوین مختلف رفته و ده ها و حتی صدها ساعت سرگرم شوید.

طرفداران فرنچایز قدیمی «فال آوت»، بعد از سال ها صبر و انتظار، بالاخره توانستند نسخه چهارم این بازی را تجربه کنند. علاقه مندان به سری کتاب های «ویچر» هم توانستند با عرضه سومین نسخه از بازی آن، بار دیگر در دنیای بی نظیر آندره ساپکوسکی غرق شوند.

کوجیما و کونامی احتمالا برای آخرین بار با یک دیگر همکاری کردند و عنوانی بی نظیر به نام «فانتوم پین» فراهم آوردند تا کوجیما در اوج با ناشر ژاپنی خداحافظی کند. استودیوی راک استدی نیز بار دیگر پا به صحنه گذاشت و با ساخت شاهکاری بی بدیل، به حماسه «بتمن» پایان داد.

دوست داران «ماریو» فرصتی یافتند تا دنیای این شخصیت محبوب را به دلخواه خود بسازند و طرفداران کنسول های نسل هشتمی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان، با عرضه دو عنوان «بلادبورن» و «هیلو 5» به خود و کمپانی های محبوب شان بالیدند.

بدون تردید، زبان از وصف تجارب خارق العاده ای که در سال 2015 به دست آوردیم قاصر است و هرکس به نوبه خود و با توجه به سلایق خود، ارتباطی ناگسستنی با دنیای عناوین مورد علاقه اش پیدا کرد. سال 2015، سالی بود که استودیوهای بازی سازی، هدف «سرگرم کردن بیش از پیش مخاطبان» را سرلوحه کار خود قرار دادند و آن را محقق ساختند.

ما در دیجیاتو، همانند همیشه، برای یک بازی خوب ارزش قائلیم و آن ها را ارج می نهیم. سالی که گذشت، پر بود از عناوینی مختلف که هر یک با در نظرگیری معیارهای متفاوت، حرف های بسیار برای گفتن داشتند؛ اما ما در این مقاله، نگاهی می اندازیم به 15 بازی ویدیویی برتر سال 2015 از نگاه دیجیاتو، که نه تنها بهترین تجارب ممکن را برایمان به ارمغان آورده اند، بلکه آن ها را به هر گیمری نیز توصیه می کنیم.

برای مطالعه کامل مطلب کلیک کنید

بررسی بازی Tales From The Borderlands؛ افسانه های بدون مرز

2015-03-17_00016

چند سالی است که بازار بازی های چند قسمتی داستان محور حسابی رونق گرفته و در حالی که منتقدان آن ها هنوز هم این دسته از محصولات سرگرمی را بازی ویدیویی نمی شمارند، روز به روز محبوب تر و بیشتر می شوند. سال 2012، نقطه عطفی بود برای این بازی ها. استودیو Telltale با انتشار عنوان فوق العاده تحسین شده The Walking Dead ثابت کرد یک بازی کم هزینه، بدون گرافیک پر زرق و برق و با گیم پلی ساده هم می تواند موفق شود.

خوشبختانه، یا شاید هم متاسفانه، موفقیت The Walking Dead تاثیر شگرفی روی سایر عناوین تلتیل گذاشت. کم کم این استودیو از سبک قبلی خودش فاصله گرفت و بازی هایش فقط روی داستان و انتخاب دیالوگ استوار شدند. کار تلتیل این شده که همین شیوه را روی فرنچایز های محبوب پیاده کند و بازی های چند قسمتی داستان محور، بدون کوچکترین اثری از یک گیم پلی عمیق و مشخص بسازد.

تلتیل بازی های نسبتا موفقی از روی بسیاری از آثار مطرح دنیای سرگرمی مانند Fables ،The Walking Dead و Game of Thrones ساخت. تا اینکه پس از همه این ها، دست روی Borderlands گذاشت تا اثری اقتباسی از روی این عنوان استودیو نام آشنا Gearbox توسعه دهد و تعجب همگان را بر انگیخت.

اگر می پرسید چرا، احتمالا بوردرلندز را تجربه نکردید. داستان همیشه یکی از پاشنه آشیل های بوردرلندز بوده. تمامی عنواین این سری داستانی ساده و بدون پیچیدگی های شوکه کننده و فقط برای پیش برد گیم پلی داشتند. به همین جهت است که این انتخاب تلتیل برا ساخت عنوانی داستانی از روی بوردرلندز کمی عجیب بود.

برای مطالعه کامل مطلب کلیک کنید

بخش دوم: اخبار هفته

مراسم The Game Awards امسال، بیش از 2.3 میلیون بیننده را به خود جذب کرد

the_game_awards_award_logo

سال گذشته، اولین دوره از مراسم The Game Awards توانست با جذب حدود 2 میلیون تماشاگر، رکورد خوبی از خود به جای بگذارد. به گفته جف کیلی، تهیه کننده و مجری این مراسم، The Game Awards امسال حتی بهتر از پیش عمل کرده است و با رشد 20 درصدی، 2.3 میلیون نفر در سراسر جهان به تماشای آن نشسته اند.

با توجه به همین موفقیت، کیلی اعلام کرد که سومین دوره از مراسم The Game Awards قطعا در سال 2016 به نمایش در خواهد آمد؛ اما تاریخ و محل دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

جف کیلی در مصاحبه اخیر خود گفته که امید زیادی به مراسم The Game Awards ماه دسامبر سال آتی میلادی دارد و مطمئن است که می تواند مخاطبان بیش تری را به خود جذب کند. برای مثال، کیلی گفته که ممکن است در روز برگزاری مراسم، تورنومنت eSports نیز برگزار شود تا هیجان کار بالا رود.

در هر صورت، مراسم The Game Awards امسال، چندی پیش برگزار شد و بازی The Witcher 3: Wild Hunt توانست جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. عدم حضور کوجیما در مراسم و نیز دیر اعلام شدن برنده های دو دسته بندی مختلف، از جمله حواشی این مراسم به شمار می رفت.

مسابقات قهرمانی League of Legends امسال، به رکورد 334 میلیون بیننده دست یافت

league_of_legends_world_championships

احتمالا Riot Games، سازنده بازی League of Legends، الان بیش از هر زمان دیگری به خود می بالد؛ چرا که مسابقات قهرمانی 2015 این عنوان، رکورد بیننده های تمام بازی های MOBA در گذشته را شکسته است.

این تورنومنت، بیش از 334 میلیون بیننده را در بازه ای چهار هفته ای، و از طریق استریم زنده به خود جذب کرد؛ این در حالی است که بینندگان همین مسابقات در سال 2014، حدود 288 میلیون نفر بودند. بینندگان در مجموع، بیش از 360 میلیون ساعت به تماشای این مسابقات نشستند که نسبت به رقم 194 میلیون ساعتی سال پیش، رشدی مضاعف داشته است.

بنابر آمار اعلام شده، به صورت میانگین در هر لحظه، حدود 4.2 میلیون طرفدار در حال تماشای مسابقات مختلف بوده اند. البته این موضوع برای مسابقه فینال کمی متفاوت است و 36 میلیون بیننده به تماشای آخرین بازی میان دو گروه SKT و Koo Tigers نشستند.

در هر صورت، برگزاری این دست از مسابقات به ما نشان می دهد که بازی های ویدیویی، امروزه چه اهمیتی پیدا کرده اند و با مدیریت صحیح، می توانند درآمدزایی فوق العاده ای با خود به همراه داشته باشند. دو کمپانی الکترونیک آرتز و اکتیویژن نیز به تازگی علاقه زیادی به مسابقات eSports پیدا کرده اند و برنامه های زیادی برای آن ها دارند.

آداپتور بدون سیم اکس باکس وان حالا با ویندوز 7 و 8.1 هم کار می کند

481634-xbox-one-wireless-adapter-for-pc

کنترلر اکس باکس وان تقریبا از همان ابتدای عرضه کنسول روی پی سی قابل استفاده بود و کاربران می توانستند به وسیله پورت یو اس بی، کنترلر را به پی سی متصل کنند اما مدتی می شود که دانگل وایرلس مخصوصی برای آن عرضه شده تا گیمرها بی دردسر از تجربه ای یکدست لذت ببرند.

در ابتدا، مایکروسافت این دانگل را صرفا برای ویندوز 10 در نظر گرفته بود. مشخص نیست که این طرح صرفا به دلیل سیاست های انحصار طلبانه گیمینگ روی ویندوز 10 بوده یا واقعا مهندسین مایکروسافت فرصت کافی برای توسعه آن روی ویندوزهای دیگر را نداشته اند.

اما حالا، کاربرانی که میلی به ارتقای ویندوز خود ندارند می توانند با خرید آداپتور بدون سیم اکس باکس وان، از کنترلر کنسول روی پی سی خود لذت ببرند، آن هم بدون دردسر اضافه. دانگل در حال حاضر روی ویندوز 10، ویندوز 8.1 و ویندوز 7 کار می کند.

اگر در نظر دارید تا این دانگل را خریداری کنید، باید 25 دلار کنار بگذارید. آداپتور بدون سیم اکس باکس وان می تواند تا 8 کنترلر را به یک پی سی متصل کند.

الکترونیک آرتز بخش ورزش های الکترونیک را به رهبری پیتر مور راه اندازی می کند

FIFA16_XboxOne_PS4_Gamescom_LiverpoolWalkout_LR_WM-Copy-600x338

پیتر مور، مدیر ارشد عملیاتی شرکت بزرگ الکترونیک آرتز به زودی مدیریت بخش کاملا جدید و پر بازدهی از این شرکت را به عهده خواهد گرفت. الکترونیک آرتز قصد دارد تا برای اولین بار، بخش جدیدی برای ورزش های الکترونیک تحت عنوان «گیمینگ رقابتی» تشکیل دهد.

براساس خبری که توسط اندرو ویلسون جوان، مدیرعامل شرکت منتشر شد، بخش EA Competitive Gaming، قدم اخیر شرکت در قرار دادن بازیکنان در وهله اول است. اندرو ویلسون از ابتدای مدیریت خود تاکید ویژه ای روی گیمرها داشت و هر بار سعی دارد تاکید خود روی این مسئله را اعلام کند.

در این بیانیه آمده که برگزاری مسابقات و حواشی بازی هایی نظیر بتلفیلد، فیفا، Madden NFL و ... حالا بر عهده این گروه خواهد بود. طی سال های اخیر، توسعه دهندگان بازی های ویدیویی رقابتی در پی اثبات اهمیت خود بوده اند و اقدام اخیر الکترونیک آرتز نشان می دهد که ورزش های الکترونیکی حالا به قطبی انکار نشدنی تبدیل شده است.

اهداف بخش جدید با سه واژه توصیف شده است: رقابت، اجتماع، سرگرمی. ایجاد ارتباط میان جامعه گیمرها و برگزاری مسابقات عمده فعالیت بخش جدید خواهند بود. پیتر مور تا پایان سال مالی 2016 که مارس سال آینده به پایان می رسد به فعالیت کنونی خود ادامه می دهد و پس از آن به سراغ EA Competitive Gaming خواهد رفت.

اسپنسر: بعد از اکس باکس وان باز هم کنسول خواهیم ساخت

Phil-Spencer-2

فیل اسپنسر در گفتگوی اخیر خود با وبسایت ورج در مورد اکس باکس وان و آینده برند اکس باکس تحت مالکیت مایکروسافت سخن گفت و در پاره از سخنان خود به ساخت کنسولی دیگر، پس از اکس باکس وان اشاره کرد.

وی می گوید: «اکس باکس مهم ترین دستگاه گیمینگ کمپانی است و هیچ شکی در آن نیست. ما همچنین می دانیم که میلیون ها و میلیون ها گیمر هستند که از طرق دیگر به مایکروسافت دسترسی دارند، چه ویندوز باشد، چه تلفن همراه شان و چه اسکایپ. می تواند هر روز چیزهای مختلفی باشد. به عنوان مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، به این فکر می کنم که چطور مشتریان حس پشتیبانی و تعهد پیدا کنند، مثل طرفداران اکس باکس که یک کنسول بازی دارند.»

وی در مورد ویندوز می گوید قابلیت انجام بازی های اکس باکس وان روی پی سی ویندوز 10، تلاش کمپانی در جهت گسترش جمعیت کاربران است. اسپنسر در لفافه می گوید که محتوایی هم برای پی سی گیمرها دارند اما تمام تعهد وی نسبت به اکس باکس وان و محتوای این کنسول خواهد بود.

در انتها به کنسول نسل بعد اشاره می شود: «کاملا انتظار دارم که کنسول دیگری از سوی ما ببینید. بهترین مشتریان ما، مشتریان کنسول اکس باکس هستند و من می خواهم آن ها را با اکس باکس وان و یا هر چه در آینده انجام می دهیم سرگرم نگه دارم.»

حین عرضه اکس باکس وان این خبر به گوش می رسید که شاهد عرضه آخرین کنسول مایکروسافت هستیم و از این به بعد همه چیز به سوی ابری شدن پیش می رود و پلتفرم اکس باکس هم ابری خواهد شد. با عرضه ویندوز 10 که آخرین ویندوز لقب گرفته، این شایعات قوت گرفت و حالا اسپنسر مهر تکذیب روی تمامی این اخبار می زند.

اطلاعات مربوط به سیستم مورد نیاز جهت اجرای XCOM 2 منتشر شد

header

طی چند روز گذشته، استودیو Firaxis و شرکت 2K Games میزبان خبرنگاران و ژورنالیست های کنجکاوی بودند تا برای اولین بار موج گسترده ای از اطلاعات در ارتباط با XCOM 2 را منتشر سازند و گویا با توجه به استقبا صورت گرفته، شاهد یکی از بهترین بازی های سال آینده هستیم.

XCOM 2 ادامه ای مستقیم بر XCOM: Enemy Unknown، عنوان مورد تحسین سال 2012 است. زمین یک بار دیگر دستخوش تغییراتی عمده شده و از اتفاقات نسخه پیشین 20 سال گذشته است. بیگانگان کنترل زمین را به دست گرفته اند و انسان ها تسلیم شان شده اند.

با این وجود، تیم XCOM، آخرین حلقه دفاعی بشر همچنان پابرجاست و می خواهد یک بار دیگر به پا خیزد و بیگانگان را ریشه کن کند تا یکبار دیگر زمینی ها احساس آزادی را بچشند.

 

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 ورژن 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core 2 Duo E4700 2.6 GHz یا AMD Phenom 9950 Quad Core 2.6 GHz
  • مموری: 4 گیگابایت رم
  • گرافیک: 1GB ATI Radeon HD 5770 یا 1GB NVIDIA GeForce GTX 460 یا بهتر
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای مورد نیاز: 45 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدا سازگار با دایرکت اکس

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 ورژن 64 بیت
  • پردازنده: سه گیگاهرتز چهار هسته ای
  • مموری: 8 گیگابایت رم
  • گرافیک: 2GB ATI Radeon HD 7970 یا 2GB NVIDIA GeForce GTX 770 یا بهتر
  • فضای مورد نیاز: 45 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدا سازگار با دایرکت اکس

برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای تصاویر و ویدیوهای این بازی می توانید به صفحه این بازی در فروشگاه استیم مراجعه کنید. این بازی در تاریخ 5 فوریه سال جاری برای پلتفرم پی سی عرضه خواهد شد.

ماهانه 77 هزار اکانت استیم به سرقت می رود

steam

استیم، پلتفرمی است که بزرگ ترین اجتماع گیمرهای آنلاین را دور هم جمع کرده و در چنین اجتماع بزرگی، برخورد کردن با سارقین این روزها بسیار طبیعی است. بنا به گفته استیم، ماهانه تقریبا 77 هزار نفر اکانت های خود را به طرق مختلف از دست می دهند و سارقین کنترل آن ها را به دست می گیرند.

مارکت یا بازار اختصاصی استیم، ابتدا برای خرید و فروش کلاه و سلاح در بازی Team Fortress 2 مورد استفاده قرار گرفت اما بعدها و با عرضه بازی هایی نظیر DOTA 2 پیشرفت بسیار کرد به حدی که با میلیون ها مشتری روزانه اش حالا دنیای اقتصاد استیم را شکل داده و همچون بازار بورس، بالا و پایین ها و دلال های خودش را دارد. فروشندگان قیمت ها را بنا به خواست خود یکباره بالا می برند یا قیمت یک آیتم را بسیار کاهش می دهند و در این میان عمده کاربران پیرو جریان هستند.

یکی از بزرگترین چالش ها، خصوصا برای افرادی که سرمایه بسیاری را در اکانت خود دارند، صحیح و سلامت نگه داشتن آن است. چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم، سارقین در کمین اند تا اکانت ها را به نوعی بربایند و با تغییر رمز و ایمیل، به قیمتی مناسب بفروشند. گویا با 77 هزار اکانت دزدیده شده، بازار سیاه جذابی پدید آمده.

والو بی پرده می گوید: «تمامی اکانت های استیم در خطر هستند. هر بار که ما اقدامی امنیتی صورت می دهیم، استفاده از محصول برای کاربران دشوار می سازیم. متاسفانه این بار هم یکی از دفعاتی است که مجبوریم قدمی برداریم.»

ساده ترین راه برای حفاظت از اکانت های استیم، فعال کردن Steam Guard و البته قبول نکردن درخواست دوستی افرادی است که نمی شناسید. هر از چندگاهی افرادی به شما درخواست دوستی می دهند و پس از آن لینکی برای شما می فرستند که با کلیک روی این لینک عواقب خوشی در انتظارتان نخواهد بود. به تازگی، Valve دروازه های بیشتری برای تایید هویت صاحبین اکانت در نظر گرفته اما باز هم این جریان ادامه دارد.

مراحل ساخت کنترلر بازی استیم را تماشا کنید

steamcontroller-hed

تقریبا یک ماه از عرضه کنترلر استیم گذشته و با این حال نظرات نسبتا مثبتی در مورد آن شنیده می شود. خاص بودن این قطعه سبب شده تا برخی از کاربران به سختی با آن ارتباط برقرار کنند. با این حال Valve در فروش این محصول جدید ثابت قدم است و به عنوان اولین محصول سخت افزاری اش، حسابی هوای آن را دارد.

طی آپدیت جدید صفحه فروشگاهی این محصول در استیم، اخیرا ویدیویی جدید و جذاب از مراحل ساخت کنترلر دیده می شود که مسیر تولید آن را از ابتدا تا انتها به نمایش می گذارد. والو برای ساخت Steam Controller یک کارخانه کوچک محلی راه اندازه کرده تا قطعات تولید شده را سر هم بندی کرده و به بازار بفرستد.

جالب است بدانید که والو مدعی شده ساخت و تولید محصولات این چنینی عمدتا با دخالت نیروی کار انسانی صورت می پذیرد اما آن ها خط تولید کاملا رباتیکی طراحی کرده اند که در هیچ مرحله ای از آن، انسان نقشی ندارد. با این حال، نیروی انسانی همچنان در کارخانه حاضر است تا مطمئن شود همه چیز درست و بی مشکل پیش می رود.

کنترلر استیم با قیمت 60 دلار به فروش می رسد و در قیاس با ابزار شرکت های دیگر قیمت مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. در زیر می توانید ویدیویی که در مورد آن صحبت شد را تماشا کنید.

آپدیت جدید برای Sharefactory پلی استیشن 4 منتشر شد

sharefactory_1.7_update-600x338

اپلیکیشن Sharefactory یکی از محبوب ترین ابزارهای موجود روی کنسول پلی استیشن 4 برای ادیت و ویرایش ویدیو و سپس به اشتراک گذاری آن است. حالا سونی با ارائه آپدیتی بزرگ، تغییراتی عمده در آن ایجاد نموده تا کاربران با امکانات بیشتری تجربه های خود را به اشتراک بگذارند.

آپدیت 1.7 چند پیش برای Sharefactory عرضه شد و ضمن افزودن قابلیت های جدید به اپلیکیشن و کنسول، ویژگی های پیشین را نیز تا حد قابل توجهی بهبود بخشید. شاید مهم ترین ویژگی افزوده شده، قابلیت Time Bender باشد که به کاربر اجازه می کند افکت های اسلو موشن و یا تایم لپس را به ویدیو اضافه کند.

تعداد کلیپ هایی که می توانید به یک پروژه اضافه کنید به 50 عدد افزایش یافته و این رقم برای تعداد کلیپ های موسیقی به 12 رسیده است. در واقع اگر بخواهید از چندین ویدیوی ضبط شده طی ساعت ها بازی، یک کلیپ واحد بسازید، حالا سقف 50 ویدیو برای شما در نظر گرفته شده.

افزودن استیکرها و نوشته ها در حالت جدید نیز بهبود یافته. موسیقی ها و افکت های جدید نیز به مجموعه اضافه شده اند و همچنین بخش رنگ ها حالا کامل تر از گذشته شده. بخش جدیدی تحت عنوان Events نیز راه اندازی شده که توسط ناشرین کنترل می شود و برگزیده ها را می توان در این قسمت یافت.

در مجموع، اگر با Sharefactory کار می کنید، قطعا از ویژگی های اضافه شده در آپدیت شماره 1.7 بسیار خشنود خواهید شد.

نسخه رایگان بازی PES 2016 برای کنسول های نسل هفتم و هشتم سونی عرضه شد

18110773414_630edc3c9f_b

همان طور که چندی پیش برایتان نوشتیم، کمپانی کونامی قصد داشت تا نسخه ای رایگان با امکانات محدود از PES 2016 (بررسی دیجیاتو) را برای پلتفرم های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 عرضه کند.

روز گذشته، این نسخه در اختیار کاربران کنسول های مذکور قرار گرفت. از جمله امکانات این نسخه می توان به وجود 7 تیم مختلف مانند برزیل و بایرن مونیخ در حالت مسابقات دوستانه و البته بخش MyClub اشاره کرد.

در واقع هدف کونامی با عرضه این نسخه، آن بوده است که توجه گیمرها را به بخش MyClub جلب کند؛ چرا که تمام امکانات آن به اضافه خریدهای درون برنامه ای یا همان میکروترنسکشن، باز بوده و در اختیار گیمرها قرار دارند.

نسخه رایگان PES 2016 همین حالا برای پلتفرم های نسل هفتم و هشتم سونی در دسترس است. طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی کونامی، بزودی و به صورت هفتگی، آپدیت هایی برای این نسخه عرضه خواهد شد که کیفیت گیم پلی را ارتقا می دهند. باید خاطر نشان کرد که هنوز تکلیف عرضه این ورژن روی پلتفرم های دیگر مشخص نیست. تریلر این نسخه را می توانید در پایین تماشا کنید:

بازی ARK: Survival Evolved بزودی در اختیار کاربران اکس باکس وان قرار می گیرد

Screenshot-2015-12-11-02.17.48-ds1-670x377-constrain

بعد از عرضه ARK: Survival Evolved روی پلتفرم استیم، حالا نوبت به کنسول اکس باکس وان مایکروسافت رسیده که میزبان این بازی باشد. همان طور کنه استودیوی Wildcard اعلام کرده، این بازی در چند روز آینده به عنوان بخشی از برنامه Game Preview اکس باکس وان در استور اکس باکس قرار می گیرد.

بازی ARK: Survival Evolved که گیمر را در محیطی پر از سلاح های عجیب و غریب و دایناسورهای عظیم الجثه قرار می دهد، حدود 6 ماه پیش در برنامه Early Access پلتفرم استیم قرار گرفت و البته توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد.

ARK قرار است که برای اولین روی یک کنسول خانگی عرضه شود و گیمرها باید قیمت 34.99 دلار را برای تهیه آن بپردازند؛ قیمتی که برای یک عنوان نسبتا ناقص (ساخت بازی هم چنان ادامه دارد) کمی زیاد به نظر می رسد اما مطمئنا نسبت به بسیاری از بازی های امروزی، اقتصادی تر است.

Ark: Survival Edition در حال حاضر به صورت «دسترسی زودهنگام» روی پی سی، مک و لینوکس در دسترس است. کاربران اکس باکس وان نیز می توانند در تاریخ 16 دسامبر (برابر با 25 آذر) نسبت به خرید بازی اقدام کنند. بعد از پایان روند ساخت، قرار است که نسخه کامل بازی روی پلتفرم های مذکور و پلی استیشن 4 و هدست واقعیت واقعیت مجازی آن عرضه شود. در پایین می توانید تریلر نسخه اکس باکس وان بازی را مشاهده کنید:

استار وارز بتلفرانت، بلک آپس 3 و فیفا 16 در تلاش برای فتح جدول پر فروش ترین بازی های کریسمس

star_wars_battlefront-39-1152x648

سه عنوان استار وارز بتلفرانت (بررسی دیجیاتو)، کال آو دیوتی: بلک آپس 3 (بررسی دیجیاتو) و فیفا 16 (بررسی دیجیاتو) یقینا از مهم ترین بازی های امسال به شمار می روند و شانس زیادی برای فتح جدول پر فروش ترین بازی های کریسمس امسال در کشور انگلستان دارند.

البته آمار میزان فروش این عناوین تا دوشنبه هفته آینده منتشر نمی شود اما قرارگیری این سه عنوان در صد جدول این هفته، به ما نشان می دهد که چه بازی هایی بیش ترین فروش ممکن را با خود به همراه داشته اند. در حال حاضر، بلک آپس 3 در صدر جدول این هفته قرار دارد و فیفا 16 را به رتبه سوم فرستاد.

سال گذشته، نسخه Advanced Warfare سری بازی کال آو دیوتی توانست در هفته کریسمس به پرفروش ترین بازی بدل شده و فیفا 15 را در رده دوم نگه دارد؛ باید دید که این اتفاق باز هم تکرار خواهد شد یا خیر. اما در همین حال، بازی استار وارز بتلفرانت نیز در رده دوم قرار دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا اکران فیلم جدید The Force Awakens می تواند فروش آن را در دقایق آخر بهبود بخشد یا خیر. جدول 20 بازی پرفروش این هفته انگلستان را می توانید در پایین مشاهده کنید:

uk_charts_wb_dec14

بتلفیلد بعدی در راه است

battlefield_bad_company_2

استودیو سوئدی DICE، پس از اتمام ساخت Star Wars Battlefront حالا به سراغ پروژه بعدی خود رفته است: بتلفیلد بعدی که احتمالا همان بتلفیلد 5 نام خواهد گرفت.

دن وندرلیند، یکی از مهره های اصلی استودیو DICE اخیرا در توییتر خود نوشت: «حالا که بتلفرانت را عرضه کردیم و بخشی از تیم، به کار روی آن ادامه می دهد، من به سراغ پروژه دیگری می روم، بتلفیلد بعدی.»

چندی پیش از عرضه Star Wars Battlefront، این استودیو در مورد سری Battlefield Bad Company نیز صحبت کرده بود اما ساخت ادامه ای بر آن را فعلا منتفی دانست. بعید به نظر می رسد که بتلفیلدی که دن وندرلیند به سراغ آن رفته، چیزی جز بتلفیلد 5 باشد، خصوصا حالا که Battlefield Hardline به اندازه کافی فاصله ایجاد کرده است. انتظار می رود که این عنوان برای نوامبر سال آینده در دست توسعه باشد.

لازم به ذکر است که Star Wars Battlefront با محتوای اندکی عرضه شده و بخش اعظم گیم پلی آن قرار است از طریق بسته های الحاقی آتی عرضه گردد. استودیو DICE سابقه خوبی در زمینه پشتیبانی از بازی های خود دارد و این مسئله در مورد استار وارز جدید هم صادق است.

کمپانی یوبی سافت به تازگی دامینی برای کالکشن اساسینز کرید به ثبت رسانده است

assassins_creed-600x337

با توجه به دامین جدید کمپانی یوبی سافت، به نظر می رسد که این ناشر فرانسوی روی نوعی کالکشن برای سری بازی Assassin's Creed کار می کند. این دامین جدید که «AssassinsCreedCollection.com» نام گذاری شده، توسط یکی از کاربران وب سایت NeoGAF مشاهده و گزارش شد.

با این حال، هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این دامین و پروژه های اخیر یوبی سافت در دست نیست. با مراجعه به اطلاعات مربوط به دامین مورد بحث در وب سایت WhoIs می توان دریافت که کمپانی یوبی سافت، در تاریخ 11 دسامبر، یعنی تنها چند روز پیش، آن را به ثبت رسانده است.

طبیعتا کمپانی یوبی سافت هنوز هیچ اعلامیه ای در این باره منتشر نکرده است و حتی این احتمال وجود دارد که طبق معمول بسیاری از کمپانی های مشابه، تنها به خریداری این دامین پرداخته باشد و برنامه ای برای تولید کالکشن سری بازی اساسینز کرید نداشته باشد.

با این همه، می توان انتظار داشت که این ناشر فرانسوی، برنامه هایی برای عرضه ورژن های نسل قبلی سری اساسینز کرید برای دو پلتفرم اکس باکس وان و پلی استیشن 4 داشته باشد؛ در هر صورت، همه ما می دانیم که هرچه اساسینز کرید عرضه شود، باز هم کم است!

نینتندو در تلاش است تا تجربه ای «فوق العاده و خوشایند» در حوزه گیمینگ موبایل فراهم آورد

new_super_mario_bros_u-600x3371

گیمینگ موبایل به یکی از بخش های مهم تجربه کاربری اسمارت فون ها تبدیل شده و با عرضه دائمی موبایل های قدرتمندتر، بازی های بهتری نیز عرضه می شوند و قابلیت های بیش تری برای تعامل با اجزای به نمایش در آمده روی صفحه نمایش، به ارمغان می آورند.

کمپانی ژاپنی نینتندو در این میان، مشغول به بررسی وضعیف بازی های موبایل بوده است و در نهایت تصمیم گرفت که شانس خود را در این بازار شلوغ و اشباع شده بیازماید. چندی پیش هم گزارش شد که اولین بازی آن ها برای پلتفرم موبایل، Miitomo نام خواهد داشت و به گیمرها اجازه می دهد که علاوه بر ارتباط با یک دیگر، آواتارهای مخصوص به خود را بسازند.

رجی فیلز-امی، مدیر عامل شعبه آمریکای نینتندو، به تازگی و در مصاحبه اخیر خود به صحبت درباره ایده های کمپانی ساکن کیوتو برای ورود به حوزه موبایل پرداخته است و می گوید که آن ها، صرفا به دنبال چاپ پول نبوده و می خواهند که تجربه ای فوق العاده برای گیمرها پدید آورند.

 

مطمئنا عرضه بازی ماریو روی هر پلتفرمی، به نینتندو کمک می کند که در مدت زمانی کوتاه، به درآمدی بی نظیر دست یابد؛ اما هدف نینتندو این است که «تجربه ای خارق العاده برای کاربران» پدید آورد. بنابراین، این کمپانی نمی خواهد که صرفا بازی های محبوب اش را روی موبایل پورت کند و در عوض، در تلاش است تا بهره گیری درست از منابع سخت افزاری و گیم پلی متفاوت، خریداران را راضی نگه دارد.

نینتندو همواره ارتباطی ناگسستنی میان سخت افزار و نرم افزارهای خود برقرار کرده است؛ بنابراین، اگر آن ها ایده ای برای یک بازی جدید داشته باشند، محدودیت های سخت افزاری را در نظر می گیرند و یا عنوان تولید می کنند که همین ایده ها را روی سخت افزار محدود، عملی کند.

در حوزه موبایل، نینتندو کنترلی روی سخت افزار ندارد، بنابراین آن ها باید خود را با آن چه در بازار وجود دارد، وفق دهند؛ یعنی راه هایی جدید برای استفاده از صفحه نمایش لمسی و اعمال آن ها در بازی هایشان بیابند. نینتندو در این مسیر پی برد که اپلیکیشن های جدیدشان برای موبایل، تفاوت های زیادی با ورژن های کنسولی دارد؛ اما همان طور که نینتندو به خلاقیت و نوآوری مشهور است، این موضوع برایشان چندان مهم نیست.

فیلز-امی درباره بازی Miitomo می گوید که «ما می خواهیم تجاربی غافلگیرکننده و خوشایند در حوزه های موبایل فراهم آوریم؛ همان طور که همین کار را در کنسول های خانگی و قابل حمل نیز انجام دادیم.» نینتندو نسبت به Miitomo و موفقیت های آن خوش بین است، آن هم در حالی که تعداد بی شماری اپلیکیشن با هدف برقراری ارتباط میان کاربران وجود دارد.

به گفته کمپانی الکترونیک آرتز بازی Unravel در ماه بهمن منتشر خواهد شد

unravel

بنابر اعلام رسمی کمپانی الکترونیک آرتز، بازی دوست داشتنتی Unravel، در ماه فوریه (بهمن) منتشر خواهد شد. بازی Unravel با بهره گیری از سبک معمایی و پلتفرمینگ ساخته شده و کارگردان آن، برای ساخت بازی از عروسک دوران کودکی اش الهام گرفته است.

Unravel برای اولین بار در E3 امسال و در کنفرانس الکترونیک آرتز به نمایش در آمد. استودیوی سوئدی Coldwood Interactive در همان زمان گفت که می خواهد تغییری در سبک و اتمسفر رایج بازی های مشابه ایجاد کرده و به کمک آیتم های کوچک، گیمرها را به چالش های بزرگ دعوت کند. برای مثال، یک سیب کوچک می تواند به عنوان مانعی بزرگ در گیم پلی به شمار رود.

همان طور که گفته شد، استودیویی سوئدی ساخت Unravel را بر عهده دارد و انتشار آن نیز به عهده کمپانی الکترونیک آرتز گذاشته شده است. این بازی به جرئت یکی از نادرترین بازی هایی است که توسط یک ناشر بزرگ عرضه می شود و در عین حال، نوعی ارتباط شخصی با گیمرها برقرار می کند.

با توجه به برنامه ریزی های اخیر الکترونیک آرتز، بازی Unravel در تاریخ 9 فوریه سال آتی میلادی (برابر با 20 بهمن) برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. باید خاطر نشان کرد که قیمت بازی، 19.99 دلار خواهد بود و کاربران EA Access زودتر از بقیه گیمرها به بازی دست خواهند یافت.

هیدئو کوجیما رسما کونامی را ترک کرد

kopro.0

بعد از مدت ها کش و قوس فراوان میان هیدئو کوجیما و شرکت کونامی، قرارداد کوجیما بالاخره در تاریخ 15 دسامبر با این کمپانی به پایان رسید و او حالا رسما کونامی را برای همیشه ترک می گوید. این کارگردان شهیر ژاپنی همزمان با اعلام خبر خروجش از کونامی، تاسیس استودیو جدید خود را هم اعلام نمود، استودیویی که نامی آشنا دارد: Kojima Production.

پیش از این نیز، نام استودیوی اصلی کوجیما در کونامی به همین نام بود اما کمپانی بعدها تصمیم گرفت تا این نام را تغییر دهد و حالا کوجیما دوباره این نام را زنده می کند. در اولین اقدام، خالق سری متال گیر سالید قرار است با همکاری سونی، یک عنوان انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 بسازد.

در کنار این ها و با توجه به پایان رسیدن قرارداد کاری میان کوجیما و کونامی، حالا می توان امیدوار بود که بزودی علت درگیری های میان وی و ناشر ژاپنی مشخص شود. چندی پیش، کمپانی کونامی، هیدئو کوجیما را از دریافت جایزه در مراسم The Game Awards منع کرد و کیفر ساترلند، صداگذار سالید اسنیک در متال گیر سالید 5، به جای او این جایزه را دریافت نمود.

بعد از این رویداد، بسیاری از طرفداران و بازی سازان نسبت به عملکرد کونامی واکنش نشان دادند. در همین راستا، مدیر عامل سابق کمپانی اسکوئر انیکس نیز در سخنان اخیر خود، این حرکت کونامی را «ظالمانه» خواهد. در هر حال، باید منتظر ماند و دید که کوجیما چه برنامه ای برای استودیوی جدید خود دارد.

بالاخره System Shock 3 به صورت رسمی تایید شد

shodan-ds1-670x586-constrain

چندی پیش در وبسایت استودیو OtherSide Entertainment لحظه شماری قرار گرفت که همه سرنخ ها در آن به System Shock 3 منتهی می شد و حالا بالاخره این شرکت تازه تاسیس از پروژه اش پرده برداشت و درست همان چیزی بود که انتظار می رفت.

System Shock یکی از عناوین کلاسیک پلتفرم پی سی بوده که در دهه 90 میلادی طرفداران بسیاری داشته است. از همه جذاب تر، نقش پر رنگ کن لوین، خالق بایوشاک در این بازی و الگوگیری از آن برای ساخت سری بایوشاک، این سری را به یکی از مهم ترین های دنیای بازی تبدیل می کند.

هنوز اطلاعات چندانی از بازی در دسترس نیست اما می دانیم SHODAN، دشمن اصلی این سری بازگشته. در تیزر منتشر شده روی وبسایت، شودان می گوید: «فکر می کنی تو رو فراموش کرده بودم، حشره موذی؟»

گویا هنوز توسعه دهندگان بازی تصمیمی در مورد انتشار بازی روی پلتفرم ها نگرفته اند و آن را در یک نظرسنجی عمومی، به مردم واگذار کرده اند. شما می توانید با شرکت در نظرسنجی، به سوالات مطرح شده از جمله پلتفرم محبوب تان پاسخ دهید. گویا واقعیت مجازی هم یکی از پلتفرم های مورد بحث است.

System Shock 3 توسط استودیو OtherSide Entertainment توسعه می یابد در حالی که حقوق نشر این بازی در اختیار Night Dive Studios قرار دارد، شرکتی که در حال بازسازی نسخه اول سری است.

فیبل لجندز با تاخیر در سال 2016 عرضه خواهد شد

fable_legends

پس از اعلام خبر عرضه رایگان Fable Legends برای اکس باکس وان و پی سی ویندوز 10، مایکروسافت حالا یک به روزرسانی دیگر برای طرفداران این بازی دارد. به گفته استودیو لاینهد، توسعه دهنده بازی، فیبل لجندز آنقدر بزرگ شده که انتظارش را نداشته اند و به همین دلیل زمان بیشتری برای توسعه آن لازم است.

استودیو لاینهد می گوید فیبل لجندز در بهار سال 2016 وارد فاز اوپن بتا خواهد. در حال حاضر، تعداد محدودی از بازیکنان مشغول انجام بازی هستند و انتظار می رفت که تا پایان امسال، مایکروسافت بازی را عرضه کند اما گویا همه چیز طبق نقشه پیش نرفته است و لاینهد ترجیح داده به جای عرضه زودهنگام بازی، آن را پخته تر سازد.

در بیانیه خبری آمده که: «ما تجربه چند نفره منحصر به فرد و نوآورانه ای ساخته ایم که گیم پلی سبک های نقش آفرینی و استراتژی را با یکدیگر ترکیب کرده و به شما اجازه می دهد از ابزارهای تان در سراسر اکوسیستم اکس باکس وان و ویندوز 10 استفاده کنید.»

گویا تصمیم بر آن شده تا فاز Closed Beta مدتی بیشتر ادامه یابد و لاینهد به فیدبک بازیکنان گوش داده و قرار است ویژگی های بیشتری به بازی اضافه شده و بازی بیشتر پولیش شود. Fable Legends بهار سال آینده در فاز بتا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مشخص نیست که چه زمانی رسما انتشار خواهد یافت.

اکتیویژن-بلیزارد به دلیل تخلف و تقلید در پتنت اخیر خود، مورد شکایت قرار گرفت

acti-blizz.0

شرکت تگزاسی Virtual Gaming Technologies روز گذشته شکایت نامه ای در دادگاه عالی تگزاس تنظیم کرد و مدعی شد که اکتیویژن، در تهیه پتنت «سیستم تعامل هم زمان» خود، که در ورزش های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد، تقلید کرده است. این سیستم به بازیکنان اجازه می دهد که در مسابقات زنده، به تمام اطلاعات شخصیت های خود دست یابند.

به گفته کمپانی Virtual Gaming، اکتیویژن به صورت غیرقانونی از سیستمی بهره می برد که اختراع آن توسط ویلیان جانکین، یکی از فعالان قدیمی حوزه بازی های فانتزی و ورزشی، صورت گرفته است. در شکایت گفته شده که جانکین در دهه 1990 مسابقاتی برای بازی های محبوب فانتزی برگزار کرد و از همین سیستم بهره می برد؛ سیستمی که امروزه توسط بسیاری از کمپانی ها مرود استفاده قرار می گیرد.

پتنت های جانکین در حال حاضر در اختیار Virtual Gaming قرار دارند و این کمپانی نیز لایسنس کار خود را به کمپانی هایی دیگر نظیر الکترونیک آرتز، کونامی، مایکروسافت و سونی فروخته است. بازی های ورزشی فانتزی، امروزه ارزشی معادل 27 میلیارد دلار پیدا کرده اند و کاربران از سراسر جهان، به تماشای آن ها می نشینند.

بنابراین طبیعی به نظر می رسد که شرکتی مانند Virtual Gaming بابت این مسئله از اکتیویژن شکایت کند. در شکایت نامه حتی آمده که اکتیویژن از این سیستم به اشکال گوناگون در بازی دیگر خود نیز استفاده کرده. برای مثال گفته شده که سیستم جمع آوری اطلاعات در بازی NASCAR نیز تقلیدی از اختراع جانکین بوده است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که واکنش اکتیویژن نسبت به این مسئله چه خواهد بود.

مایکروسافت: بازی های انحصاری اکس باکس وان برای Wii U منتشر نمی شود

rare_replay_header_1-600x337

در پی خبر انتشار بازی ماینکرفت برای کنسول Wii U، شایعاتی شکل گرفت که نشان از عرضه بازی Rare Replay روی کنسول Wii U داشت. تعداد کثیری از بازی های حاضر در مجموعه Rare Replay پیش از این به صورت انحصاری برای کنسول های نینتندو ساخته شده بودند.

مایکروسافت پس از تصاحب استودیو Rare و تمامی بازی های آن، حقوق کامل ساخت بازی بر اساس این عناوین را به دست آورد و از همین جهت شاهد انتشار این عناوین روی اکس باکس وان بودیم. مشابه این اتفاق برای ماینکرفت و استودیو Mojang رخ داد.

مایکروسافت حین خرید Mojang وعده داد که حمایت از ماینکرفت روی پلتفرم های دیگر را هم قطع نکند و همین هفته پیش بود که خبر انتشار بازی برای کنسول Wii U منتشر شد. در همین راستا شایعاتی منتشر شد که شاید Rare Replay هم برای Wii U عرضه شود که این شایعه چندان برای مایکروسافت و Rare خوشایند نبود.

براساس توییت منتشر شده از طریق اکانت استودیوهای مایکروسافت، این شرکت در حال حاضر هیچ نقشه ای برای عرضه بازی هایش روی کنسول Wii U ندارد. در توییتی دیگر، استودیو Rare مدعی شده که مجموعه Rare Replay در انحصار اکس باکس وان باقی می ماند و هیچ خبری از توسعه نسخه Wii U نیست.

با بازی جدید استودیوی کرایتک برای هدست آکیلس ریفت، به صخره نوردی بروید

the_climb-600x338

استودیوی خوش سابقه کرایتک، سازنده عناوینی چون Ryse: Son of Rome و کرایسیس، به تازگی اعلام کرده که پروژه ای جدید و به صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت تدارک دیده است.

این پروژه که The Climb نامیده می شود، به مخاطبان آکیلس ریفت اجازه می دهد که به صورت مجازی به صخره نوردی بپردازند. قرار است که به کمک دستکش های آکیلس نیز، بازخورد فیزیکی ناشی از حرکت روی صخره ها احساس شود و گیمر خود را واقعا در حال صخره نوردی تصور کند.

بازی The Climb گیمرها را در لوکیشن هایی مختلف که با الهام از مناطق واقعی ساخته شده اند قرار می دهد. در همین حال، آزادی عمل زیادی به گیمر داده شده است و وی می تواند بنابر انتخاب خود، از یک کنترلر اکس باکس وان یا دستکش های آکیلس برای پیشبرد بازی بهره گیرد.

با توجه به این که هنوز تاریخ عرضه هدست آکیلس ریفت مشخص نشده، تاریخ مشخصی برای عرضه The Climb نیز وجود ندارد و فقط می دانیم که در سال 2016 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. تیزر این بازی را نیز می توانید در پایین تماشا کنید:

مجموع سرمایه جمع آوری شده برای توسعه Star Citizen از 100 میلیون دلار گذشت

Capture5

در ماه اکتبر سال 2012، کریس رابرتز، خالق بازی Wing Commander، در وبسایت کیک استارتر پروژه ای را معرفی کرد که Star Citizen نام داشت و وی برای ساخت این بازی مبلغی 500 هزار دلاری طلب کرد. آنچه وی به نمایش گذشت به قدری تحسین برانگیز بود که تا اتمام دوره 31 روزه کیک استارتر وی موفق به جمع آوری 2.1 میلیون دلار شد.

در قدم بعدی، وی اقدام به تاسیس سایتی اختصاصی کرد تا در قالبی جداگانه از کیک استارتر، باز هم از سرمایه عمومی بهره گیرد. چند روز پیش، ورژن شماره 2 نسخه آلفا استار سیتیزن منتشر شد و حالا کریس رابرتز با افتخار اعلام می کند که طی سه سال گذشته، 100 میلیون دلار سرمایه برای ساخت این عنوان بزرگ جمع آوری کرده است.

با این حال، استودیو سازنده این بازی، Cloud Imperium هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای انتشار بازی اعلام نکرده و بعید به نظر می رسد که حداقل در سال 2016 شاهد عرضه کامل آن برای پلتفرم پی سی باشیم.

استار سیتیزن یک شبیه ساز فضایی بسیار بزرگ است که از بخش های متعددی تشکیل شده، از نبردهای اول شخص شوتر گرفته تا مبارزات آنلاین چند نفره با سفینه های فضایی و حتی یک بخش تک نفره داستانی. جالب است بدانید که شخصیت هایی نظیر مارک همیل، صداگذار شخصیت جوکر نیز در بخش تک نفره بازی ایفای نقش می کنند.

Cloud Imperium پس از رسیدن مبلغ سرمایه عمومی به 65 میلیون دلار، دیگر هدف و محتوای جدیدی برای بازی در نظر نگرفته و به نظر می رسد که نقشه ساخت استار سیتیزن کاملا مشخص شده باشد.

نسخه پی سی Rise of the Tomb Raider احتمالا ماه آینده میلادی عرضه می شود

Rise-of-the-Tomb-Raider

بنا به آنچه که کاربران در وبسایت آمازون مشاهده کرده اند، نسخه پی سی بازی Rise of the Tomb Raider قرار است در تاریخ 29 ژانویه سال آینده برابر با 9 بهمن ماه عرضه شود. این تاریخ اما حالا عوض شده و روز 31 دسامبر 2016 (آخرین روز سال آینده) را نشان می دهد.

معمولا فروشگاه ها برای عناوینی که تاریخ انتشار مشخصی ندارند، 31 دسامبر سالی که بازی قرار است در آن منتشر شوند را نمایش می دهند اما اگر قرار باشد اسکوئر انیکس این بازی را در تاریخ 29 ژانویه برای پی سی منتشر کند، Rise of the Tomb Riader عملا کمتر از 3 ماه در انحصار خانواده اکس باکس بوده است.

در تابستان امسال، اسکوئر انیکس اعلام کرده بود که نسخه استیم و ویندوز 10 این بازی اوایل 2016 منتشر می شود و ورژن پلی استیشن آن تا انتهای سال آینده تاخیر خواهد خورد. بنابراین Rise of the Tomb Raider به مدت یک سال، انحصار کنسولی مایکروسافت خواهد بود.

اگرچه مایکروسافت و اسکوئر انیکس می گویند که از فروش بازی راضی بوده اند اما گزارش های اخیر نشان می دهد که این عنوان فروش چندان موفقی در قیاس با نسخه پیشین نداشته و در انحصار اکس باکس ماندن، ضربه شدیدی به فروش Rise of the Tomb Raider وارد کرده است.

بازی بعدی هیدئو کوجیما برای PC هم عرضه خواهد شد

hideo-kojima-beard

بالاخره پس از اختلافات فراوان، آقای کوجیما کونامی را ترک گفت و استودیو مستقل خودش را تاسیس کرد. هر چند طبق قرار دادی که میان کوجیما و سونی برقرار شده اولین عنوان Kojima Productions قرار است در انحصار کنسولی PS4 باشد، اما ظاهرا این عنوان بعد ها برای پلتفورم PC هم عرضه خواهد شد.

با وجود علاقه نسبتا کم بازیسازان ژاپنی به پی سی، دو عنوان Metal Gear Solid: Ground Zeroes و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain از لحاظ تجاری روی این پلتفرم خوش درخشیدند. ظاهرا این موفقیت تجاری موجب شده که عنوان بعدی هیدئو کوجیما، بازیساز مطرحی که به تازگی استودیو مستقل خودش را تاسیس کرده به احتمال فراوان پس از عرضه روی PS4، دیر یا زود روی استیم هم منتشر شود.

این خبر به واسطه یک پرسش و پاسخ حذف شده که میان بخش سرگرمی سونی و کوجیما صورت گرفته منتشر شده و در آن مشخص شده عنوان آینده Kojima Productions ابتدا در انحصار کنسول PS4 خواهد بود و بعد از آن برای PC هم عرضه خواهد شد.

این پرسش و پاسخ که بیانگر مفاد قراردار بین سونی و کوجیما است توسط یکی از مدیران  انجمن شعبه اروپا PlayStation منتشر گردید و بعدا به خواست مدیران عالی رتبه سونی حذف شد. جز اعلام این که هزینه قرار داد در حال حاضر ثبت شده و مقدار آن نامعلوم است و سونی روی استودیو جدید Kojima Productions سرمایه گذاری نکرده، جزئیات بیشتری از این قرارداد فاش نشده.

همچنین مشخص شده که عنوان بعدی کوجیما چیزی جز Metal Gear Solid و Silent Hill خواهد بود زیرا حقوق هر دو سری متعلق به شرکت کونامی است.

آقایان کن اینایزومی و یوجی شینکاوا همکاران سابق کوجیما که در نسخه های قبلی Metal Gear نقش تهیه کننده و طراح ارشد را داشتند هم به استودیو جدید Kojima Productions ملحق شده اند، هر چند این به این معنی نیست که قرار است حاصل همکاری اعضای قدیمی عنوان هایی مشابه قبل باشد، بلکه استقلال یافتن آن ها باعث خواهد شد دست آن ها برای ساخت عناوین جدید بازتر باشد.

به گفته کوجیمای 52 ساله که 30 سال از عمر خود را صرف بازی سازی کرده، استقلال یافتن شروعی مجدد برای او خواهد بود و به او این فرصت را می دهد تا با چالش های جدیدی روبرو شود و تجربه های جدیدی کسب کند و در عین حال کیفیت کار های گذشته خود را هم حفظ کند.

همچنین قرار است استودیو جدید کوجیما جز بازی های ویدیویی، فیلم و انیمیشن هم تهیه کند. اما فعلا تمرکز روی بازی های ویدیویی، آنچه مردم از کوجیما و تیمش انتظار دارند خواهد بود و تا موقعی که این استودیو موفق به خلق فرنچایزی که طرفداران را راضی کند نشود، به سراغ فیلم و انیمیشن نخواهد رفت.

50 درصد جمعیت ایالات متحده آمریکا، بازی های ویدیویی انجام می دهند

119

مرکز تحقیقاتی Pew، با نظرسنجی تلفنی از 2001 آمریکایی بالغ، درک عمومی مردم از بازی های ویدیویی را سنجید و در همین راستا آماری جالب توجه ارائه نمود. از این جامعه آماری، 50 درصد اذعان داشتند که بازی های ویدیویی انجام می دهند اما از این میان، تنها 10 درصدشان خود را گیمر خطاب می کردند.

 

طبق آمار، 50 درصد از مردان و 48 درصد از زنان آمریکایی به بازی های ویدیویی می پردازند اما 60 درصد کسانی که مورد پرسش قرار گرفتند، باور داشتند علاقه مندان به بازی های ویدیویی مردان هستند، از جمعه 57 درصد زنانی که خودشان بازی می کنند.

طی این نظرسنجی 15 درصد از مردان و 6 درصد از زنان خودشان را گیمر اعلام کرده اند. جالب است بدانید که از میان افراد 18 تا 29 سال، 33 درصد از مردان و فقط 9 درصد از زنان لقب گیمر را برای خود مناسب دانسته اند.

در ادامه با نگاهی آماری تر به ماجرا نگاه می کنیم:

  • 35 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 53 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) بر این باورند که اغلب گیم ها برای تلف کردن زمان نیستند. با این حال، 13 درصد از کسانی که اصلا بازی نمی کنند هم چنین باوری دارند.
  • 33 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 46 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) قبول ندارند که اقلیت ها در بازی های ویدیویی بد جلوه داده شده اند. اما 9 درصد از بازیکنان (و 10 درصد گیمرها) باور دارند که چهره اقلیت ها بسیار ضعیف نمایش داده شده. 61 درصد از کسانی که بازی نمی کنند هم طبیعتا نظر خاصی نداشته اند.
  • 26 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 35 درصد از کسانی که خودشان را گیمر خطاب می کنند) باور ندارند که زن ها در بازی ها ضعیف جلوه داده شده اند. از سوی دیگر، 16 درصد از کسانی که بازی می کنند (و 24 درصد از گیمرها) خلاف این مسئله را باور دارند. 55 درصد کسانی که بازی نمی کنند هم نظری در این رابطه نداشتند.

اگرچه مرکز تحقیقاتی Pew می گوید قشر گسترده ای از مردم آمریکا تصور دارند که رابطه ای میان بازی های ویدیویی و خشونت در جامعه وجود دارد اما گزارش آن ها به این عبارت ختم می شود که نگاه عمومی مردم به بازی های ویدیویی و کسانی که بازی انجام می دهند، پیچیده و نامشخص است.

از سیستم مورد نیاز برای اجرای Dark Souls 3 رونمایی شد

dark_souls_3_gamescom_screens-7-600x338

صفحه استیم نسخه سوم بازی Dark Souls به تازگی آپدیت شده و لیست حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم مورد نیاز پیشنهادی عنوان مورد بحث در آن انتشار یافته است.

سومین نسخه از سری بازی محبوب Dark Souls هیدتاکا میازاکی، قرار است که برای اولین بار به صورت هم زمان برای کنسول های نسل هشتمی و پی سی منتشر شود.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای دارک سولز 3:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (ورژن های 64 بیتی
  • پردازنده: AMD A8 3870 3.5 GHz یا Intel Core i3 2100 3.1GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 465 یا ATI Radeon HD 6870
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای هارد دیسک: 50 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدای همخوان با دایرکت اکس 11

سیستم پیشنهادی برای اجرای دارک سولز 3:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: AMD FX 8150 3.6 GHz یا Intel Core i7 2600 3.4 GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 750 یا ATI Radeon HD 7850
  • دایرکت اکس: ورژن 11
  • فضای هارد دیسک: 50 گیگابایت
  • کارت صدا: کارت صدای همخوان با دایرکت اکس 11

نسخه سوم سری بازی دارک سولز در تاریخ 12 آپریل (برابر با 24 فروردین سال 1395 شمسی) برای پلتفرم های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.

مدیر استودیوی کریستال داینامیک بعد از ده سال از اسکوئر انیکس جدا شد

rise_of_the_tomb_raider

به تازگی اعلام شده که مدیر کمپانی اسکوئر انیکس و استودیوی کریستال داینامیک، درل گلگر، بعد از 10 سال از این کمپانی و استودیو جدا شده. دلیل این حرکت گلگر و یا شرکتی که در آینده به آن خواهد پیوست هم چنان نامشخص باقی مانده است.

درل گلگر، مدیریت کریستال داینامیک را در سال 2009 بر عهده گرفت و این استودیو را در دو پروژه مربوط به سری بازی توم ریدر، همراهی کرد. در سه سال اخیر، گلگر مدیریت شعبه غرب کریستال داینامیک و اسکوئر انیکس را بر عهده داشت.

فیل راجرز، مدیر عامل اسکوئر انیکس غرب، در بیانیه اخیر خود از خدمات گلگر در چند سال اخیر قدردانی کرده است و اعلام داشته که وی، نقشی اساسی در روند پیشرفت استودیوی کریستال داینامیک و دو عنوان توم ریدر ایفا کرده است. راجرز هم چنین از تصمیم گلگر پشتیبانی کرده و گفته که امیدوار است وی در مسئولیت بعدی خود موفق باشد.

در هر حال، به نظر می رسد که درل گلگر مسئولیتی سنگین را بر دوش خود داشته است؛ چرا که قرار است دو کارمند دیگر اسکوئر انیکس، یعنی اسکات اموس و ران رازنبرگ، جای خالی وی را پر کنند. البته اسکوئر انیکس اعلام داشته که این تغییرات چند ماه است که به وقوع پیوسته اند اما امروز به صورت رسمی اعلام شد.

واحد پردازنده خارجی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، اندازه ای برابر با کنسول Wii دارد

playstation_vr-600x337

در حال حاضر، زمان زیادی تا عرضه هدست های واقعیت مجازی به بازار باقی مانده و هدست پلی استیشن نیز از این قائده مستثنی نیست. اما به نظر می رسد که سونی از همین حالا واحدهای خرده فروشی هدست مورد بحث را به خبرنگاران نشان داده است.

چندی پیش و در طی جلسه پرسش و پاسخی با توسعه دهندگان هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، اعلام شد که این دستگاه، در کنار پلی استیشن 4، از یک واحد پردازنده خارجی بهره می برد که اعمال مربوط به پردازش و رندر تصاویر روی آن انجام می شود.

وب سایت Polygon به تازگی توانسته نگاهی به این پردازنده خارجی بیندازد و گزارشگر این سایت، در مقاله خود نوشته که پردازنده مورد بحث، اندازه ای کوچک و برابر با کنسول Wii نینتندو دارد. به گفته وی، گیمر باید هدست خود را به این پردازنده متصل کند و خود آن نیز، به کنسول پلی استیشن 4 وصل می شود.

با این حال، خبرنگاران اجازه عکاسی از پردازنده مورد بحث را نداشته اند اما بنابر اعلام رسمی سونی، ورژن نهایی دستگاه که به خرده فروشی ها عرضه خواهد شد، دقیقا همین شکل و شمایلی را خواهد داشت که به خبرنگاران نشان داده شده. لازم به ذکر است که نویسنده Polygon گفته که هدست واقعیت مجازی سونی، به راحتی روی سر قرار می گیرد و می توان تنظیمات لازم را روی آن اعمال کرد.

سهام شرکت سازنده League of Legends به صورت کامل توسط کمپانی چینی TenCent خریداری شد

riot_games_logo

کمپانی چینی TenCent در سال 2011، بخش عمده ای از سهام Riot Games، شرکت سازنده بازی League of Legends، را خریداری کرد؛ اما حالا و بنابر آخرین گزارشات، کمپانی چینی مبقی سهام Riot Games را نیز خریداری کرده و آن را در اختیار خود آورده است.

این خبر از طریق آپدیت خبر وب سایت Riot Games و توسط گزارشگر Polygon اعلام شد و به نظر می رسد که تغییرانی مهم در Riot Games به وجود آمده باشد. این شرکت، در بیانیه اخیر خود نوشته است که TenCent، مابقی سهام Riot Games را خریداری کرده و حالا سرمایه گذار اصلی آن ها به شمار می رود.

شرکت مورد بحث هم چنین ادامه داده که این حرکت TenCent، به آن ها اجازه می دهد تا تا از طریق برنامه مدون، به کسب درآمد بپردازند و موفقیت و درآمد مالی خود را تضمین کنند.

بدون شک، Riot Games ارزشی بسیار برای کمپانی چینی TenCent خواهد داشت؛ بازی League of Legends به یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین امروزی تبدیل شده است و بسیاری از گیمرها، در مسابقات eSports این بازی به رقابت با یک دیگر می پردازند. چندی پیش نیز اعلام شد که مسابقات قهرمانی League of Legends امسال، به رکورد 334 میلیون بیننده دست یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهدی3902
    مهدی3902 | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    بچه ها آی ام سد! چون یه ps4 خریداری شده از دی جی کالا با دو تا دسته و 4 تا بازی روش رو با قیمته 1450 تومن از دست دادم و یکی دیگه خریدش.طرف دو روز وقت نداد پولم جور بشه... تو رو خدا هک شو پلی وگرنه دق میکنم???

  • persian
    persian | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    آقا عامر خیلی اهل نظر دادن نیستم اما نظراتت رو همیشه دنبال کردم.کلا از آدم منطقی خوشم میاد و شما جزء معدود منطقی های سایت های فناوری هستی.نمیشد خدمت رو نری ؟ راهی نداشت عامر جان ؟
    به هر حال امیدوارم هر کجا که هستی موفق پیروز و سربلند باشی.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

    رفقا سلام
    بعد از مدت ها دارم دیجیاتو رو ول میکنم و میرم خدمت خوبی بدی دیدید حلال کنید
    از همه نویسنده ها هم خیلی خیلی ممنونم بابت رقم زدن لحظات خوب برام و برای بقیه کاربرا
    موفق باشید و پیروز
    قوی باش دیجیاتو

    • Dex
      Dex | ۲۸ آذر ۱۳۹۴

      بک

مطالب پیشنهادی