ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

طراحی سامانه های هوشمند VoD با شرکت نرم افزاری نوژن

شروع سال ۲۰۲۰، دنیای دیجیتال را با رشد روز افزون صنعت استریمینگ ویدیو مواجه کرد. این رشد، در دنیای بین المللی، آغازگر جنگ دیجیتالی بین غول های این صنعت بود. چالش پیش روی کسب و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شروع سال ۲۰۲۰، دنیای دیجیتال را با رشد روز افزون صنعت استریمینگ ویدیو مواجه کرد. این رشد، در دنیای بین المللی، آغازگر جنگ دیجیتالی بین غول های این صنعت بود. چالش پیش روی کسب و کارها، بقا و پیشی گرفتن از رقبا است و ایجاد نوآوری در نحوه ارائه سرویس استریمینگ، شرایط اشتراک و یا سرویس های بدون اشتراک و تبلیغ محور و حتی خلاقه‌ی نهفته در ایجاد رسانه ها تنها تعدادی از ابزار های در دسترس این کسب و کار ها بود.

گسترش تکنولوژی و قدرتی که دارا بودن سامانه های آنلاین به هر بیزینسی می‌دهد، در حال کمرنگ کردن نقش انحصار گرایی در این بازار است و ترند پیش رو در این سال و سال های آینده، گرایش استودیو های محلی و کسب و کار های نوپا به ایجاد زیرساخت های مبتنی بر ویدیو است.

به همین دلیل، سیستم ها در ابتدای فرایند طراحی، در معماری سامانه، امکانات لازم برای مهاجرت بخشی از سیستم به سمت سرویس های VoD و یا LIVE Streaming را پیش بینی می‌کنند.

بحران کرونا، فاکتور پیش بینی نشده در رشد کسب و کار های آنلاین

شیوع جهانی ویروس کرونا، تمامی کسب وکار ها را تحت تاثیر قرارداد. برخی با رکود مواجه شدند و برخی با رشد پیش بینی نشده تعداد کاربران در سامانه، دچار مشکلاتی در زیر ساخت تکنولوژی خود شدند. در همین راستا، برخی از کسب و کار ها که می‌توانستند زمانی با آینده نگری، سامانه های آنلاین مانند اپلیکیشن موبایل، وب سایت و یا خط فروش اتوماسیون شده را در طرح بیزینس خود داشته باشند، در این بازه با تغییرات اندکی در بودجه خود، به گستره کسب و کار های ارائه دهنده خدمات آنلاین پیوستند.

در این بین، کسب وکار های حوزه فروش آنلاین ( همچون آمازون، دیجیکالا و سوپرمارکت اسنپ)، استارتاپ های مشاوره آنلاین پزشکی یا telehealth ( همچون هاسپیتل، پزشکت و Accurx)، سامانه های آموزش آنلاین ( مانند کورسرا، مکتب خونه و ایسمینار) و همچنین کسب و کار های سرگرمی آنلاین ( فیلیمو، نت فیلیکس و یوتیوب)، با نوآوری و استفاده بهینه از فضای پرچالش ویروس کرونا، توانستند خود را در مرز رکود و یا در نقطه ای کاملا امن حفظ کنند.

قرنطینه شدن، خانه نشینی و عدم تمایل مردم به خروج از فضای امن منزل، نیاز به ابزار های سرگرمی آنلاین و تعامل با سایرین را افزایش داد. تمامی آمار های منتشر شده در این دوره، نشان دهنده هجوم کاربران به سمت پلتفرم هایی مانند یوتیوب، افزایش استفاده از لایو اینستاگرام، نت فلیکس، فیلیمو و سایر سامانه های پخش آنلاین، سامانه های آموزش آنلاین مانند Udemy و یا ایسمینار ایرانی بوده است.

از آغاز شیوع کرونا و تبدیل آن به پاندمی افزایش تعداد کاربر در پلتفرم هایی مانند نت فلیکس و یوتیوب، و تقاضا برای پهنای باند به حدی زیاد شد که این دو پلتفرم برای امکان سرویس دهی به تمامی کاربران ناچار به کاهش کیفیت پخش گسترده شدند.

این آمار بر اساس گزارش های منتشر شده در سایت Statista، نشان دهنده گرایش کاربران به سمت سامانه های ویدیو محور، سوشال مدیا و همچنین نمایش فیلم آنلاین می‌باشد.

بازه زمانی حین کرونا و همچنین پساکرونا، به دلیل تغییر شیوه مصرف و سبک زندگی کاربران، دوره ای کلیدی در استفاده کسب و کار از فرصت پیش رو است. به همین سبب، گرایش کسب و کار ها به سمت پلتفرم هایی که امکان تعامل کاربران از طریق رسانه های تصویری و صوتی را ممکن می‌سازد، فرصتی غیر قابل انکار برای پیشرفت در دنیای فعلی دیجیتال می‌باشد.

استفاده از سرویس های ویدیو آن دیماند و لایو استریم در کسب و کار

استفاده تکنولوژی های VoD و Live Streaming، در کسب و کارهای حوزه زیبایی، آموزش، سلامت و سرگرمی، راهکاری برای همگام شدن با ترند های روز است. طبق آمار‌ها، صنعت استریمینگ لایو تا سال ۲۰۲۱، ارزشی در حد ۷۰ میلیارد دلار پیدا خواهد کرد.

در عین حال، این نکته مهم را باید در نظر گرفت که درخواست کاربران امروزی برای دریافت این خدمات، با حداکثر کیفیت است.

به همین دلیل یکی از آمار های مهم دریافت شده نشان دهنده، کاهش کاربران آنلاین در سرویس هایی است که توان نمایش ویدیوهای لایو با کیفیت بالا را ندارند. همین آمار ذکر می‌کند که نهایت تحمل یک کاربر برای رسیدن کیفیت استریمینگ به حد مطلوب حداکثر ۹۰ ثانیه می‌باشد.

به همین دلیل، پیاده سازی این سرویس ها، در طراحی اپلیکیشن موبایل، توسعه وب سایت و به طور کلی پلتفرم های کسب و کار، در صورتی که به صورت اصولی انجام شود، منجر به بازدهی بلند مدت کسب و کار در دوره پسا کرونا نیز خواهد شد.

در شرایط فعلی، تقریبا هیچ یک از سرویس های پخش آنلاین، توان نمایش ویدیو های لایو و VOD را به صورت Real-time و با کیفیت مطلوب قطعی ندارند.

باید در نظر داشت که این صنعت، نسبتا صنعت نوپایی محسوب می‌شود و بسیاری از تکنولوژی های آن دائما در حال تحول، تست و بهبود هستند. به همین دلیل، با توجه به ظرفیت های کسب وکار، و بودجه های در نظر گرفته شده در بیزینس مدل آن کسب وکار، تکنولوژی های مورد استفاده برای استریمینگ، سرورساید و پخش باید با دقت انتخاب شوند.

شرکت نرم افزاری آرمان پردازان نوژن و همگام شدن با ترندهای روز دنیای کسب و کار

پیاده سازی زیرساخت VoD و استریمینگ، فرایند پیچیده ای است که باید با تخصص بالا و اشراف کامل به آپدیت های ارائه شده در این حوزه انجام شود. شرکت نوژن امکان ارائه تخصصی این سرویس ها را در کنار سایر خدمات نرم افزاری به مشتریان دارد.

شرکت نرم افزاری آرمان پردازان نوژن، با تیم های چند تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و سامانه های تحت وب، به مشتریان خود خدمات اختصاصی ارائه می‌دهد. در نوژن توانمندی های خود را، در کنار استفاده از نوآوری و تکنولوژی های به روز دنیا تکنولوژی، در راه ایجاد تمایز در پروژه های نرم افزاری به کار می‌گیریم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص طراحی سامانه های آنلاین و تعرفه طراحی اپلیکیشن و یا وب سایت‌ آن، با شماره 02188510548 در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی