ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرتمندتر از زاکربرگ؛ فیسبوک اسامی اعضای کمیته نظارت بر محتوا را اعلام کرد

فیسبوک اسامی اولین اعضای کمیته نظارت بر محتوای خود را اعلام کرد. در میان اعضای این کمیته نام نخست وزیر پیشین دانمارک، برنده جایزه صلح نوبل و چندین متخصص قانون اساسی و حقوق بشر به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

فیسبوک اسامی اولین اعضای کمیته نظارت بر محتوای خود را اعلام کرد. در میان اعضای این کمیته نام نخست وزیر پیشین دانمارک، برنده جایزه صلح نوبل و چندین متخصص قانون اساسی و حقوق بشر به چشم می‌خورد.

فیسبوک روز چهارشنبه اسامی بیست نفر از اعضای کمیته مستقل نظارت بر محتوا را به اشتراک گذاشت. این کمیته که نقش «دیوان عالی» فیسبوک را دارد، در مورد انتشار محتواهای جنجال برانگیز در این پلتفرم و اینستاگرام تصمیم گیری کرده و روی کاغذ قدرت بیشتری از کمپانی و مدیرعامل آن در نظارت کردن بر شبکه‌های اجتماعی این شرکت خواهد داشت.

فیسبوک می‌خواهد با معرفی این کمیته به انتقادات گسترده‌ای که در مورد نحوه مدیریت محتواهای جنجال برانگیز در این پلتفرم می‌شود، پاسخ دهد.

فیسبوک اسامی اعضای کمیته نظارت بر محتوا را اعلام کرد

فیسبوک می‌گوید اعضای کمیته یاد شده در ۲۷ کشور زندگی کرده‌اند و دست کم به ۲۹ زبان صحبت می‌کنند. در میان اعضای اولیه این کمیته نام قاضی پیشین دادگاه حقوق بشر اروپا، رئیس اجرایی اینترنت بدون مرز، برنده جایزه صلح نوبل از یمن و حامی حقوق بشر از پاکستان به چشم می‌خورد. این کمیته کار خود را بلافاصله شروع کرده است و از تابستان امسال به شکایت‌ها رسیدگی خواهد کرد.

این کمیته که اعضای آن در آینده به ۴۰ نفر خواهد رسید، در مورد پرونده های جنجال برانگیزی که توسط فیسبوک قابل حل نیست، تصمیم گیری عمومی خواهد کرد. فیسبوک همچنین می‌تواند تصمیم گیری‌های مهم در زمینه های مختلف از جمله تصمیم گیری در مورد تبلیغات و گروه‌ها را به این کمیته واگذار کند.

برخی از متخصصان از نحوه انتخاب اعضای این کمیته ابراز تعجب کرده اند. آن‌ها فکر می‌کردند اعضای قدرتمندی برای کمیته انتخاب شوند، ولی با نگاه به پیشینه اعضای فعلی می‌توان فهمید که تعداد متخصصان مدیریت محتوا کم است و بیشتر آن‌ها اهل ایالات متحده هستند. همچنین هیچ کدام از آن‌ها سابقه کار کردن برای شبکه‌های اجتماعی را نداشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی