ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

باز هم تسلا و یک مشکل جدید، این بار جدا شدن فرمان مدل 3 هنگام رانندگی!

اگر چه از زمان ورود تسلا به صنعت خودروسازی زمان زیادی نمی گذرد، ولی در همین مدت کوتاه، این شرکت گام‌های بسیار بزرگی را در زمینه حمل و نقل سبز و همگام شدن با جدیدترین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

اگر چه از زمان ورود تسلا به صنعت خودروسازی زمان زیادی نمی گذرد، ولی در همین مدت کوتاه، این شرکت گام‌های بسیار بزرگی را در زمینه حمل و نقل سبز و همگام شدن با جدیدترین تکنولوژی‌ها برداشته و محصولات آن حالا جزو پیشرفته‌ترین مدل‌ها هستند.

با وجود این، تولیدات تسلا همواره از مشکل کیفیت ساخت رنج برده‌اند و به نظر می رسد در زمینه مونتاژ و کنترل کیفی این شرکت هنوز تجربه لازم را پیدا نکرده است. هم تراز نبودن فاصله پنل‌ها، ایرادات متعدد در رنگ بدنه و دقت پایین در نصب اجزای داخلی از جمله مشکلات شایعی هستند که در مدل‌های مختلف تسلا دیده می‌شوند.

اما اخیرا یکی از مالکان تسلا مدل 3 هنگام رانندگی با اتفاق نادری روبرو شده، چرا که فرمان خودرو ناگهان از جای خود جدا شده است! مالک مدل 3 که اهل بلک پول انگلستان است می‌گوید وقتی با دنده عقب مشغول رفتن به محوطه خانه‌اش بوده، این اتفاق رخ داده است.

جالب آنکه این فرد ادعا می‌کند در روز حادثه حدود 20 مایل با تسلا مدل 3 خود به رانندگی پرداخته و بسیار خوش‌شانس است که فرمان در محوطه خانه و در سرعتی بسیار پایین کنده شده است.

کنده شدن فرمان مدل 3

به گزارش نیویورک پست، شرکت تسلا خودروی معیوب مشتری انگلستانی را در عرض 24 ساعت تعمیر و بازگردانده است.

نکته عجیب و تامل برانگیز اینکه تسلا تایید کرده فرمان به طور صحیح در جای خود نصب نشده بوده و پیچِ شل این حادثه را رقم زده است. این شرکت قصد دارد آنچه را که در فرایند تولید رخ داده به دقت بررسی کند. علاوه بر تسلا، ظاهرا یکی از آژانس‌های مربوط به استاندارد وسایل نقلیه نیز به این مساله ورود خواهد کرد.

مالک مدل 3 از بدقولی شرکت تسلا هم شاکی است، زیرا موعد تحویل سفارش وی اکتبر سال گذشته بوده، ولی به دلیل شیوع بیماری کووید-19 و شرایط خاص موجود، او اتومبیل خود را در اواسط ماه مارس دریافت کرده است. در طول این مدت کوتاه او حدود 340 مایل با خودروی صفر کیلومتر خود به رانندگی پرداخته است.

بدیهی است مشکلات کیفی متعدد و وقوع چنین اتفاقاتی می‌تواند به راحتی اعتبار تسلا را خدشه‌دار نموده و مشتریان را به سمت برندهای جاافتاده‌تر سوق دهد، به ویژه اینکه این برندها به تدریج در حال معرفی و عرضه آلترناتیوهایی با خدمات پس از فروش بهتر برای محصولات تسلا هستند.

ناگفته نماند مشکل فرمان منحصر به شرکت تسلا نیست. همین دو سال پیش بود که فورد به خاطر کوتاه بودن بیش از حد یکی از پیچ‌ها و احتمال جدا شدن ناگهانی فرمان، برای 1.4 میلیون خودروی خود فراخوان صادر کرد. در فوریه 2018 نیز هیوندای به دلیل مشکلی مشابه، 44 هزار دستگاه سانتافه و سانتافه اسپرت را فراخواند.

البته ذکر این نکته ضروری است فراخوان‌های فورد و هیوندای به دلیل اشکال در طراحی پیچ بود و ربطی به کیفیت مونتاژ نداشت، حال آنکه کنده شدن فرمان تسلا مدل 3 یک مشکل مونتاژی است و ایلان ماسک باید هر چه سریع‌تر در این باره چاره‌ای بیندیشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ali Ebadi
    Ali Ebadi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فکر کنم سایپا از تسلا کار مونتاژی کنترات گرفته برید ببینید از قطعات‌چیزی ندزدیدن احیانا

  • Milad
    Milad | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ظاهرا مونتاژ کار های ما رو ندیدن، هندونه بار زدن دقت بیشتری از مونتاژ ما داره?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی