ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت جیپ رانگلر روبیکان 392 معرفی شد؛ پاسخی دندان‌شکن به فورد برونکو جدید

بی‌تردید در زمان کنونی توجه تمامی نشریات و رسانه‌های خودرویی به نسل جدید فورد برونکو معطوف شده است. آنطور که خودروساز آمریکایی قول داده، این خودرو توانایی بسیار بالایی در عبور از انواع مسیرهای آفرود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

بی‌تردید در زمان کنونی توجه تمامی نشریات و رسانه‌های خودرویی به نسل جدید فورد برونکو معطوف شده است. آنطور که خودروساز آمریکایی قول داده، این خودرو توانایی بسیار بالایی در عبور از انواع مسیرهای آفرود داشته و یکه‌تاز میدان خواهد بود.

اما در آستانه معرفی برونکو 2021، کمپانی جیپ از یک کانسپت جدید رونمایی کرد تا بلکه محصول جدید فورد را به حاشیه براند! این کانسپت رانگلر روبیکان 392 نامگذاری شده و در حقیقت یک نسخه قدرتمندتر از مدل استاندارد محسوب می‌شود.

در زیر کاپوت جیپ رانگلر روبیکان 392 یک موتور حجیم 6.4 لیتری V8 قرار دارد. این موتور توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت و 609 نیوتن متر گشتاور دارا بوده و به واسطه یک گیربکس 8 سرعته خودکار و سیستم انتقال قدرت به هر دو محور با تمامی چرخ‌ها در ارتباط است.

کانسپت جیپ رانگلر روبیکان 392

با اتکا به این موتور قدرتمند، مفهومی جیپ قادر است در زمانی کمتر از 5 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. البته که این خودرو برای شتابگیری‌های سریع یا حرکت با سرعت بالا تولید نشده و قابلیت‌های اصلی آن را باید در مسیرهای ناهموار جستجو کرد.

جیپ رانگلر روبیکان 392 از اکسل‌های Dana 44 با قفل جلو و عقب سود می‌برد. با نصب کیت 2 اینچی ارتفاع این خودرو از سطح زمین افزایش پیدا کرده و در سیستم تعلیق آن بازنگری‌های متعددی انجام شده است. این شاسی‌بلند کانسپت روی رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای مخصوص گل 37 اینچی حرکت می‌کند.

کانسپت جیپ رانگلر روبیکان 392

بهبودهای جدیدترین مفهومی جیپ به مواردی که برشمردیم، محدود نمی‌شود. اگزوزهای دو حالته، ریل‌های محافظ جانبی، سپرها و کف فولادی و همچنین وینچ Warn از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر رانگلر روبیکان 392 هستند.

جیپ می‌گوید به لطف تغییرات اعمال شده، کانسپت رانگلر روبیکان 392 یک هیولای مخصوص آفرود است. بد نیست بدانید ارتفاع این خودرو از سطح زمین 337 میلی‌متر بوده و می‌تواند از آب‌هایی به عمق 864 میلی‌متر عبور کند. همچنین زاویه ورود، زاویه خروج و زاویه شکست آن به ترتیب برابر است با 51.6 °، 40.1 ° و 29.5 °.

کانسپت جیپ رانگلر روبیکان 392 با رنگ اصلی گرانیت کریستالی و تزئینات برنزی از چهره‌ای متمایز برخوردار است. شکاف کاپوت، درهای فاقد قاب و پوشش نرم سقف که به صورت برقی باز و بسته می‌شود، از دیگر خصوصیات جالب این مفهومی به شمار می‌روند. در داخل کابین فرمان اسپرت و روکش چرمی قرمز رنگ صندلی‌ها که دارای دوخت طلایی هستند، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند.

گفتنی است پیش از این جیپ احتمال عرضه رانگلر با یک موتور V8 را بسیار ضعیف عنوان کرده بود. اما با رونمایی از این کانسپت - که آماده تولید به نظر می‌رسد - ظاهرا کمپانی آمریکایی تغییر عقیده داده و طرفداران رانگلر V8 احتمالا بزودی شاهد تحقق رویای خود خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parsarezaee۳۳۲
    parsarezaee۳۳۲ | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    همه ی این رقابت ها به نفع مصرف کننده میشه. خیلی خوب شد که برانکو معرفی شد و جیپ یه تکونی به خودش داد. امیدوارم GMC دوباره جیمی رو زنده کنه تا جنرال موتورز هم حرفی برای گفتن داشته باشه تو این کلاس

  • reza almasi
    reza almasi | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    جیپ خدای بلامنازع این کلاسه

    • shahab hosseiny
      shahab hosseiny | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

      البته G class بنز رو هم نمیشه نادیده گرفت که یکی از فرمانروایان این کلاس محسوب میشه

مطالب پیشنهادی