ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایلان ماسک: سرعت تولید انبوه تنها دلیل کیفیت پایین محصولات تسلا است

ایلان ماسک رسما به خریداران این شرکت گفته است که در زمان معرفی یک محصول و تولید مدل های اولیه تسلا احتمال وجود ایراد و کیفیت پایین‌تر از حد انتظار وجود دارد. این صحبت های ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

ایلان ماسک رسما به خریداران این شرکت گفته است که در زمان معرفی یک محصول و تولید مدل های اولیه تسلا احتمال وجود ایراد و کیفیت پایین‌تر از حد انتظار وجود دارد. این صحبت های ایلان ماسک در جدیدترین مصاحبه خود با کانال یوتیوبی «Sandy Munro» است. قبلتر این مهندس سابق خودرو به کیفیت محصولات شرکت تسلا خرده گرفته بود.

ایلان ماسک در پاسخ به این سوال که افراد از من می‌پرسند که چه زمانی باید یک تسلا بخریم باید بگویم که دقیقا در شروع و روزهای اولیه یا زمانی که تولیدات آن محصول به صورت پیوسته در حال انجام است. در زمانی که مشغول انبوه سازی یک محصول هستیم کار بسیار سختی است تا بتوانیم حرکت عمودی در زمینه تولید داشته باشیم و تمامی اجزای ریز و و درشت را با دقت 100 درصدی انجام دهیم.

در نتیجه در آغاز تولید و یا زمانی که یک محصول به انبوه سازی رسیده است بهترین زمان برای خرید محصولات تسلا است. در چند سال گذشته ایرادات بسیار زیادی به کیفیت محصولات تسلا گرفته شده است و این شرکت آمریکایی را در حد و اندازه دیگر خودروسازان بزرگ اروپایی و ژاپنی نمی‌دانند.

سال گذشته میلادی تسلا توانست مشکل کیفیت رنگ و فاصله بین قطعات و درزها را حل کند. پیش از این مالکین محصولات تسلا مشکلات عدیده‌ای با کیفیت رنگ و فاصله بین قطعات داشتند. یکی از مشکلات بزرگ تسلا نبود زمان کافی برای خشک شدن رنگ بدنه بود. زیرا محصولات به سرعت پس از تولید و رنگ آمیزی باید از خط تولید خارج می‌شدند تا فضا برای تولید محصولات جدید به وجود آید. با این وجود مونرو اشاره کرده بود که تسلا مدل 3 خودش به نسبت دیگر مدل 3 ها کیفیت رنگ پایین تری دارد.

این یکی از دلایلی است که ماسک از «تولید جهنمی» برای توصیف وضعیت تسلا استفاده می‌کند. این اولین بار است که یک استارتاپ خودروسازی در خاک آمریکا در 100 سال گذشته توانسته دست به تولید انبوه بزند.

در نتیجه نمونه های اولیه از جمله تسلا سایبرتراک و تسلا رودستر، سرگرم کننده و نسبتا ساده در زمینه تولید به نظر می‌رسند اما در صورت تولید انبوه آن هم با قطعات با کیفیت و همینطور قیمت مناسب کار بشدت سخت و دشواری است.

سال گذشته تسلا هدف گزاری تولید 500 هزار دستگاهی را برای خود تعیین کرده بود و در نهایت نیز تنها 450 دستگاه تا رسیدن به این رقم کم آورد. تسلا اوایل هفته گذشته برای 130 هزار دستگاه مدل S و X اعلامیه فراخوان صادر کرد. به نظر می‌رسد که در صورت خرابی یکی از اجزای الکتریکی امکان خرابی دیگر قطعات حساس الکتریکی وجود دارد.

با توجه به انبوه سازی مدل Y در خط تولید آمریکا انتظار می‌رود که تسلا سرگرم عرضه محصولات رودستر، Semi lorry و همینطور وانت سایبرتراک شود. هفته گذشته تسلا از فیس لیفت مدل S و X به همراه قوای محرکه جدید مجهز به 3 موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 1000 اسب بخاری پرده برداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی