ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شیک پوش فرانسوی؛ معرفی رنو تلیسمان در آستانه ورود به بازار ایران

کمپانی فرانسوی رنو در دو دهه گذشته بارها تلاش خود را برای ورود به بازار خودرو های لوکس مانند مرسدس بنز و ب ام و بکار بسته است و هر بار در مواجه با رقبای آلمانی ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

کمپانی فرانسوی رنو در دو دهه گذشته بارها تلاش خود را برای ورود به بازار خودرو های لوکس مانند مرسدس بنز و ب ام و بکار بسته است و هر بار در مواجه با رقبای آلمانی با شکست مواجه شده اما این بار همه چیز متفاوت است.

رنو با برگ برنده به میدان آمده خودرویی بسیار زیبا در طراحی خارجی و قابل قبول در طراحی داخلی به همراه طیف عظیمی از موتور‌های کم مصرف و پر بازده دیزلی و بنزنی که مجموعه‌ی اینها نشان دهنده‌ی عظم جزم شده‌ی رنو برای ورود به بازار خودرو‌های با پرستیژ است .

در ایران هم وارد کننده‌ رسمی رنو ، نگین خودرو اقدام به واردات تالیزمان کرده است و تا به این لحظه خبر دقیقی از چگونگی قیمت گذاری تالیسمان 27.9 هزار یورویی به دست نیامده است.
New-Renault-Talisman-0002
در طراحی خارجی خودرو ما را به یاد طرح های مفهومی 5 سال قبل رنو می‌اندازد ، آرم لوزی شکل رنو در بزرگترین حالت ممکن در مرکز جلو پنجره قرار گرفته است.

چراغ های زنون 4 ضلعی نسبتا ساده اما پیشرفته با حاشیه‌های LED که در امتداد جلو پنجره قرار گرفته است و بخش LED پایین چراغ جلو که به شکل Lدیده می شود و وظیفه ی دوچندان کردن زیبایی خودرو در شب را به عهده گرفته است تمام اطراف خودرو و روی در کاپوت را خطوط عضلانی احاطه کرده است.

گلگیر های متورم و بزرگ جلو به همراه خطوت روی کاپوت نمایی اسپرت به خودرو داده است اما در نمای عقب هنوز شمارا به یاد خودرو‌های نسل قبل رنو می اندازد چراغ هایی باریک و LED در بخش انتهایی خودرو و اگزوز های زیبا و اسپرت که درون سپر جای گرفته اند.

maxresdefault (1)

در نمای داخلی همه چیز متفاوت است طراحی کاملا محافظه کارانه داشبورد و فرمان و مجموعه ی ادوات داخلی تالیزمان را به رده‌ی خودرو‌های کلاس D باز می گرداند.

اگر بخواهیم نگاه منصفانه‌ای به فضای داخلی تالیزمان داشته باشیم می‌توان گفت همه چیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و مجموعه ای از امکانات با سطح بسیار بالا خریدار را کاملا راضی نگه خواهد داشت.

8160545renault-talisman-0023

پیشرانه‌هایی که برای تالیزمان در نظر گرفته شده شامل مجموعه ای از موتور‌های دیزل با حجم تقریبی 1.5 لیتری و 1.6 لیتری با قدرت تولیدی 110 و 160 اسب بخار است که در نمونه های بنزینی با دو حجم 1.8 و 1.6 لیتری تولید می شوند.

در نمونه ی 1.6 لیتری در دور موتور 5200 دور 150 اسب بخار به همراه 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در قدرتمند ترین حالت یعنی در نسخه های 1.6 لیتری به همراه توربو شارژر در دور موتور 6000 به 200 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن بر متر خواهد رسید که ظاهرا همین مدل نیز برای بازار ایران در نظر گرفته شده است.

اما مهمترین بخش در مورد تالیزمان مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری آن با توجه به وزن 1505 کیلوگرمی کاملا قابل قبول می نماید که در نسخه‌های دیزل به 3.7 لیتر نیز خواهد رسید و می توان آن را یکی از کم مصرف ترین سدان‌های بازار دانست.

renault_69962_global_en_1600x0w

در نهایت می توان رنو تالیزمان را بدون در نظر گرفتن قیمت (که یقینا عددی دور از ذهن همه ی ما خواهد بود) خودرویی کاملا مناسب دانست اما برای ورود به حریم خودرو های لوکس همچون ب‌ ام و و بنز به چیزی فراتر از ظاهری زیبا امکانات بالا و پیشرانه های کمصرف و پر قدرت نیاز است.

renault-talisman-lfd-ph1-flottes-001.jpg.ximg.l_full_m.smart

رنو تالیزمان در بازار اروپا با سدان های شناخته شده ای نظیر پژو 508 یا فولکس واگن پاسات مقایسه می شود، اما در نبود این دو مدل در بازار کشورمان و با توجه به قیمت حدودی 170 میلیونی رنو تالیزمان، به نظر می رسد که شرایط لوکس ترین محصول رنو در بازار ایران متفاوت باشد.

از این رو احتمالا شاهد رقابت جالب تالیزمان با خودروهایی نظیر تویوتا کمری یا نسل تازه کیا اپتیما و هیوندای سوناتا در ایران باشیم. رقابتی میان لوکس ترین خودرو رنو با مدل های نه چندان لوکس و نسبتا اقتصادی آسیای شرقی.

در ویدیو زیر می توانید معرفی تصویری رنو تالیزمان را مشاهده فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    در مقابل اشکودا اکتاویا چی داره ؟ یکی بیاد به من بگه تو اروپا کی میتونه انقد احمق باشه این بگیره ؟!
    قیمت کمتر اکتاویا
    شتاب بهتر ( اکتاویا 7 این خودشو بکشه 9 با سابقه ایی که رنو داره من میگم بالای ده ولی مشخص نیست )
    وزن برابر ( من از وزن 1500 خیلی خوشم میاد) قدرت بسیار بیشتر با مصرف تقریبا برابر ( اکتاویا 5.7 و قدرتش تو نمونه 1.6 185 اسبه)
    طراحی اصیلتر و از نظر من زیباتر ( این مورد سلیقه اییه و اگه کسی بگه رنو زیباتره درک میکنم! )
    کیفیت مطمئنا بالاتر
    طراحی داخلی بسیار بهتر ( این طراحی داخلی رنو زشته شک دارم کسی باشه قبول نداشته باشه سادگی داریم تا سادگی، پاسات سادس این سادس ! )
    یه نکته دیگه ام هست که اسم فرانسه روش نیست ! خخخ
    البته این ماشین با این قیمت در مقابل هیچ حریفی حرفی برا گفتن نداره 28 هزار یورو کم پولی نیست. ولی باید در برابر اکتاویا باید بره بوق بزنه هر چند هم قیمته اشکودا superb هست و مقایسه سوپرب و تالیسمن از اونجایی که خنده داره من ازش حرفی نزدم!

  • رامین
    رامین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

    تا وقتی که مشکل مدیریت موتور و گیربکس مدلهای اتوماتیک رنو برطرف نشه اصلا سمتش نمیرم. تاخیر پدال گاز مدلهای اتومات تا اسکالا تست کردم هنوز درست نشده. کافیه یک بار از پشت یک مزدا 3 بشینید پشت یک مگان یا اسکالا یا فلوئنس اتومات متوجه منظورم میشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی