ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسخه های ویژه مرسدس، آئودی و ب ام و با طول زیاد مخصوص بازار چین معرفی شدند

معمولا سرمایه داران علاقه وافری به نشان دادن میزان توان مالی خویش دارند، اما این علاقه در برخی از ملت ها بیشتر است مانند روس ها و عرب نشین های حوزه خلیج فارس که از ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

معمولا سرمایه داران علاقه وافری به نشان دادن میزان توان مالی خویش دارند، اما این علاقه در برخی از ملت ها بیشتر است مانند روس ها و عرب نشین های حوزه خلیج فارس که از این نظر زبان زد هستند. اما چینی ها در این زمینه هم رشدی سریع را تجربه می کنند و خواستار خودروهای لوکس و در عین حال اقتصادی و کم مصرف هستند که در سایر نقاط جهان کاربرد چندانی ندارند.

خودروسازان مطرح جهان نیز به سلیقه مشتریان در بازار بزرگ چین احترام می گذارند و هر ساله به معرفی نمونه های انحصاری برای این کشورها می پردازند، امسال اما رقابت برای عرضه مدل های لوکس با فاصله محوری بیشتر در بازار چین وارد فاز تازه ای شده است و سه خودروساز پیشرو آلمانی سه محصول جدید را برای این دسته از مشتریان معرفی کرده اند.

 

benz2
نمایی از فضای کابین مرسدس E کلاس 2017

 

مرسدس E کلاس با فاصله محورهای بیشتر

مرسدس از جمله خودروسازانی است که با سلیقه بازار چین آشنایی دیرین دارد و از این روی در نمایشگاه خودروی بیجینگ، مرسدس E کلاس 2017 که دارای فاصله محور بیشتر از نمونه استاندارد است را به مشتریان چینی خود معرفی کرد.

benz1

این خودرو 14 سانتی متر از نمونه استاندارد طویل تر است که باعث شده 13.5 سانتی متر به فضای پای سرنشینان عقب اضافه شود.

مرسدس با اضافه کردن دسته قابل تنظیم برای سرنشینان عقب و سیستم نوردهی هوشمند، رفاه سرنشینان عقب را افزایش دهد. بر روی دسته صندلی عقب صفحه ای لمسی برای تنظیم آن و شارژر بی سیم تلفن همراه قرار داده شده است.

benz

این خودرو طبق گفته مرسدس "در چین برای چینی ها ساخته می شود" و در کارخانه خودروسازی مرسدس در پکن تولید خواهد شد.

آئودی A4 L

آئودی برای تصاحب بازار خودروهای لوکس در چین با برگ برنده خود یعنی A4 L وارد چین خواهد شد. این خودرو با 4.81 متر طول و 2.91 متر فاصله ی بین دو محور، با 4 سانتی متر افزایش طول نسبت به نمونه استاندارد مواجه بوده است.

این نمونه از نسل قبلی 110 کیلوگرم سبک تر است که آن را به خودرویی چابک تر نسبت به نسل قبل تبدیل می کند. طراحی این خودرو با نمونه استاندارد تفاوتی ندارد، پس مشتریان چینی می توانند با فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب و امکانات بیشتر از رانندگی با یک سدان اسپرت لذت ببرند.

audi

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به صفحه LED 12.3 اینچی، نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جدید آئودی، شبکه Wi-Fi داخلی و سیستم صوتی Bang & Olufsen 755 واتی با 19 اسپیکر اشاره کرد.

audi1

یک پیشرانه 2.0 لیتری با دو ورژن 190 اسب بخار و 252 اسب بخار برای این خودرو در نظر گرفته شده است که بوسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. این خودرو در تابستان امسال برای بازار چین عرضه می شود تا سبد کالای آئودی نیز در این بازار پر رونق خالی نباشد.

بی ام دبلیو X1 LW

دپارتمان بین المللی فروش بی ام دبلیو نیز برای جلب نظر مشتریان و رقابت با دیگر رقیبان در نمایشگاه خودروی بیجینگ نمونه ای انحصاری از X1 را به مشتریان چینی خود معرفی کرد.

تنها تغییر ظاهری X1 بیشتر شدن طول درب جلو خودرو است و بغیر از این تغییر با نمونه استاندارد تفاوت ظاهری دیگری ندارد. 8 سانتی متر به طول، 2 سانتی متر به پهنا و 4 سانتی متر به ارتفاع نمونه انحصاری چین افزوده شده است که آن را کمی عضلانی تر کرده است. ظرفیت صندوق بار این خودرو از 675 لیتر به 1650 لیتر افزایش پیدا کرده که برای سفرهای برون شهری بسیار کار آمد است.

bmw

این جنگجوی ژرمن در کمپانی بی ام دبلیو برلیانس در شن یانگ چین تولید می شود. مهندسان بی ام دبلیو 3 پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته اند، پیشرانه 3 سیلندر سری 1.8 ، sDrive با توان 136 اسب بخار، 4 سیلندر 2.0 لیتری sDrive با توان 192 اسب بخار و موتور 4 سیلندر سری 2.5 ، xDrive با توان 231 اسب بخار گزینه های قابل سفارش برای این آلمانی مهاجر است، که دارای گیربکس 6 سرعته استپ ترونیک برای مدل های پایه و برای مدل های قدرتمندتر دارای جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونیک است.

bmw1

هر سه کمپانی بزرگ آلمانی برای تصاحب بازار چین استراتژی های خود را در نمایشگاه بیجینگ به نمایش گذاشته اند، حال باید منتظر ماند تا دید کدام می توانند نظر مشتریان چینی را جلب کنند.

نوآوری ولوو

Volvo XC90 Lounge Console

ولوو که چند سالیست به مالکیت شرکت چینی جیلی در آمده، برای رفع نیاز مشتریان چینی به فضای پای زیاد و رفاه سرنشینان عقب، ایده ی بسیار جالبی مطرح کرده است که با پیاده سازی آن بر روی خودروهای خود، می تواند به رقیبی قدرتمند برای آلمان ها بدل شود. حال باید ببینیم این ایده می تواند در برابر لوکس های آلمانی به رقابت بپردازد یا نه.

همانطور که در تصاویر مشخص است، در روش ولوو، فاصله محوری تفاوت چندانی با خودرو اصلی ندارد و بنابراین در وزن و طراحی مجدد اجزای فنی نیز صرفه جویی شده است، اما به لطف طراحی متغییر و متفاوت صندلی شاگرد، امکان استفاده از این صندلی برای استراحت پاهای سرنشین عقبی وجود خواهد داشت.

volvo1

ابتکاری که قاعدتا ظرفیت خودرو را از چهار سرنشین به سه سرنشین کاهش می دهد، مگر آنکه فرد عقب عطای این ویژگی را به لقایش ببخشد و بتوان از صندلی شاگرد به شیوه معمول استفاده کرد.

در صفحه پشت صندلی نیز یک نمایشگر بزرگ برای استفاده های چند رسانه ای تعبیه شده است اما آنطور که در تصویر مشخص است در صورت عدم استفاده از این نمایشگر می توان از آن به عنوان یک سطح افقی میز مانند استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی