ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت از سه ماهه دوم ۲۰۱۶؛ نادلا همچنان با رایانش ابری می تازد

مایکروسافت امروز گزارش عملکرد مالی خود از سه ماهه گذشته (بر اساس دفاتر مالی مایکروسافت: سه ماهه چهارم مالی) را منتشر کرد و عنوان نمود که موفق به کسب درآمدی ۲۲.۶ میلیارد دلاری شده که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۲۴

مایکروسافت امروز گزارش عملکرد مالی خود از سه ماهه گذشته (بر اساس دفاتر مالی مایکروسافت: سه ماهه چهارم مالی) را منتشر کرد و عنوان نمود که موفق به کسب درآمدی ۲۲.۶ میلیارد دلاری شده که از این مقدار، رقم ۵.۴۸ میلیارد دلار سود خالص اهالی ردموند بوده است.

مهم ترین بخش از گزارش مالی مایکروسافت مربوط به کسب درآمدهای این شرکت از پلتفرم رایانش ابری خود موسوم به «آژور» بود که در قیاس با سال گذشته مشمول رشدی ۱۰۰ درصدی شده است. با چنین سطحی از رشد، مایکروسافت موفق شد کاستی های بخش های دیگر را جبران نماید. برای مثال، درآمد این شرکت از بخش رایانش شخصی ۴ درصد کاهش داشت درحالی که بخش موبایل، با یک کاهش درآمد ۷۰ درصدی نسبت به درآمدهای سال گذشته رو به رو شد.

درآمد مایکروسافت از بخش موبایل ۷۰ درصد کاهش داشت

آقای نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در رویداد مربوط به انتشار این ارقام بیان کرد: «سال پیش، سالی بسیار مهم برایمان بود. از یک طرف با دگرگونی شیوه کارکرد خود رو به رو بودیم و از سوی دیگر مشتریانی داشتیم که آنها نیز در حال مدیریت تغییر و تحولات تکنولوژیک خود بودند. Microsoft Cloud موفق به کسب درآمد بسیار مطلوبی شده و برنامه داریم از موقعیت های خود در سال پیش رو استفاده کنیم.»

اگرچه بخش موبایل مانند چندین دوره گذشته با کاهش درآمد رو به رو گشت اما فروش سرفس با افزایش رو به رو شد. در قیاس با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته، درآمد مایکروسافت از فروش تمام محصولات خانواده سرفس ۹ درصد افزایش داشته است. تعداد کاربران اکس باکس لایو نیز در مقایسه با سال پیش ۳۳ درصد افزایش داشته است.

در سال اخیر، رایانش ابری تبدیل به یکی از منابع اصلی شرکت های بزرگ تکنولوژیک نظیر مایکروسافت، گوگل و آمازون شده است. منابعی که شرکت های یاد شده به این صورت در اختیار استارتاپ ها و شرکت های کوچک تر قرار می دهند، با تقاضای بسیار بالایی رو به رو گشته و فعلاً در حال افزایش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی