ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

وعده های دروغین سازندگان No Man’s Sky بالاخره کار دست شان داد

فرود آمدن روی سیارک ها؟ نه. نابود کردن ایستگاه های فضایی و مبارزه با ناوگان ها؟ نه. سفینه هایی که هر کدام هندلینگ و کاربرد منحصر بفردی دارند؟ نه. یافتن سایر بازیکنان و تعامل با ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

فرود آمدن روی سیارک ها؟ نه. نابود کردن ایستگاه های فضایی و مبارزه با ناوگان ها؟ نه. سفینه هایی که هر کدام هندلینگ و کاربرد منحصر بفردی دارند؟ نه. یافتن سایر بازیکنان و تعامل با آن ها؟ و باز هم نه. تمامی این ها ویژگی هایی بوده اند که شان موری قول داده بود که در نسخه نهایی No Man's Sky حضور داشته باشند، اما از هیچ کدام شان خبری نیست.

No Man's Sky یکی از مورد انتظار ترین عناوین امسال بود. صحبت های سازندگان و نمایش های پیش از عرض اش، موجب شده بود که چشم تمامی بازیکنان به این بازی دوخته شود. این بازی بالاخره در آگوست امسال عرضه شد و بازیکنان سریعا متوجه وعده های تو خالی سازندگان شدند. امروزه نو منز اسکای را به عنوان یکی از ناامید کننده ترین بازی ها می شناسند.

موری و سایر همکارانش در Hello Games پیش از عرضه این بازی صحبت از ویژگی هایی می کردند که در مخیله بازیکنان هم نمی گنجید. تریلر هایی رویایی را از این بازی نشان می دادند که دهان هر بیننده ای را از تعجب باز می کرد. اما نو منز اسکایی که عرضه شد، نه تنها در حد پیش نمایش هایش نبود، بلکه نصف ویژگی هایی که سازندگانش قول آن ها را داده اند هم نداشت.

1
توضیح استیم: کاربر این بازی را به شکل رایگان دریافت کرده بررسی کاربر: زیادی بابت بازی پول دادم!

به همین دلیل هم هست که روز به روز از تعداد بازیکنان این عنوان کاسته می شود. عنوانی که در روز عرضه اش، 200،000 نفر آن را همزمان بازی می کردند، حالا 90 درصد بازیکنانش را از دست داده و به صورت میانگین، روزانه تنها حدود 1000 بازیکن دارد. حتی همان شانس اندک برای پیدا کردن بازیکنان دیگر و ارتباط برقرار کردن با آن ها هم دیگر وجود ندارد.

همان بازیکنانی که روزی برای نو منز اسکای هایپ شده بودند به سرعت علیه آن جبهه گرفتند. حال این بازی بین بسیاری از بازیکنان بشدت منفور است و حتی عده ای آن را کلاه برداری بزرگ شان موری می نامند. خود Hello Games هم اصلا سعی نمی کند که جواب این اعتراضات را بدهد. شخص شان موری هفته ها است که در توییتر سکوت اختیار کرده و در سایت رسمی خود بازی و استودیو سازنده اش هم هیچ بیانیه ای برای مقابله با این اعتراضات منتشر نمی شود.

صفحه این بازی در فروشگاه استیم پر شده از اعتراضات کاربران. حدود 69،000 بازیکن این بازی را در استیم بررسی کرده اند و تنها 34 درصد شان نو منز اسکای را به دیگر بازیکنان پیشنهاد داده اند! اگر دنبال بررسی های جدید تر هستید، در 30 روز گذشته این بازی توسط 10،000 کاربر بررسی شده که 88 درصد شان به ساخته هلو گیمز رای منفی داده اند.

1
بررسی کاربر: به وسعت اقیانوس، به عمق برکه. نمی تونستم بهتر از این توصیفش کنم

این شکایت ها در استیم و دیگر شبکه های اجتماعی از چشم ASA، سازمان استاندارد های تبلیغاتی بریتانیا پنهان نمانده. یکی از وظایف اصلی این سازمان، نظارت بر تبلیغات و تطابق دادن شان با محصول نهایی است. اگر تبلیغات محصولی مخاطب را گول بزنند و او را گمراه کنند، این سازمان وارد عمل می شود. ظاهرا توجه ASA به صفحه استیم این بازی جلب شده. بررسی های کاربران به هیچ عنوان با تصاویر و تریلر هایی که از این بازی در استیم قرار گرفته، مطابقت ندارد.

یکی از ویدیو هایی که در پیج استیم نو منز اسکای قرار گرفته، بر می گردد به E3 سال 2014. در آن تریلر کیفیت گرافیکی بازی به مراتب از نسخه نهایی بالاتر بود و ویژگی هایی در آن به چشم می خورد که حتی نظیر شان هم در نسخه نهایی بازی دیده نمی شوند. از آن زمان رابط کاربری بازی به کل عوض شده، کیفیت بافت ها کاهش یافته و حتی سیستم نشانه گیری هم دست خوش تغییر شده.

حال ASA مشغول بررسی کردن نو منز اسکای است و فعلا از هلو گیمرز و Valve (سازنده استیم) خواسته که از خود دفاع کرده و یا تریلر ها و تصاویر این بازی را از فروشگاه استیم حذف کنند. اگر ASA تایید کند که تبلیغات نو منز اسکای دروغین بوده اند، احتمالا تمامی تریلر ها و تصاویر این بازی از فروشگاه استیم و سایر فروشگاه ها حذف خواهد شد و پای هلو گیمز هم به دادگاه کشیده می شود.

اما از شان موری چه خبر؟ وی مدتی طولانی است که مانند گذشته دروغ نمی گوید! احتمالا با پولی که از فروش نو منز اسکای بدست آورده مشغول خوش گذرانی است. تا به حال حدود 800،000 نسخه از این بازی در استیم به فروش رفته. از آن جایی که هلو گیمر هم با پررویی تمام نو منز اسکای را قیمت یک بازی AAA یعنی 60 دلار عرضه کرده، خودتان یک حساب سر انگشتی کنید و ببینید که موری و همکارانش چه پولی به جیب زده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Sina
    Sina | ۹ مهر ۱۳۹۵

    به عشق این بازی. کامپیوترو ارتقا دادم اینجوری در اومد.

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۱ مهر ۱۳۹۵

      تازه من به عشق این بازی پلی استیشن ۴ خریده بودم... چقدر احمقانه ?

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۸ مهر ۱۳۹۵

    اگر وقت می ذاشتن و وعده های پیشینشون رو انجام میدادن و قیمتش هم 40 دلار میشد خیلی خیلی محبوب تر و موفق تر میشد. با وجود اون همه تاخیر بازم بازی رو ناقص دادن دست مشتری و چنین نفرتی لیاقتشونه. حداقل یه تیم حرفه ای تری رو باید اضافه می کردن. البته ناگفته نماند بیش تر هایپ این بازی از تبلیغات سونی بود. مقصر اصلی بخش تبلیغات سونیه. اگر این تیم کوچیک بدون فشار و استرس سر وقت بازی رو تموم می کردن و مثل خیلی از بازی های مستقل دیگه قیمت زیر 30 دلار میذاشتن بازیِ فوق العاده ای میشد

  • م
    م | ۸ مهر ۱۳۹۵

    خب ارزون میشه میرم بخرم?

  • Abbas karimi
    Abbas karimi | ۸ مهر ۱۳۹۵

    از قبل اومدنش میدونستم شکست می خوره
    ایده ی زیبایی داشت اما فقط به فکر سود دهی سریع بودن و بازی رو به نابودی کشوندن (این مواقع آدم باید بگه باز صد رحمت به یوبی ? )

  • arman
    arman | ۸ مهر ۱۳۹۵

    امیدوارم هرچه زودتر با این بازی مسخرش پاش به دادگاه بکشه مجبور بشه پول مردم رو پس بده من خودم که با دانلود این بازی رو ps4 ۶۰ دلار و دور ریختم ??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی