ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سنگ یانگ در تلاش برای همکاری با BMW برای ساخت خودروهای برقی

این روزها تقریبا همه خودروسازان بزرگ و کوچک برای تولید محصولات برقی در سال های آتی برنامه هایی تدوین کرده اند. حال خبر می رسد کمپانی کره ای سنگ یانگ نیز قصد ورود به این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

این روزها تقریبا همه خودروسازان بزرگ و کوچک برای تولید محصولات برقی در سال های آتی برنامه هایی تدوین کرده اند. حال خبر می رسد کمپانی کره ای سنگ یانگ نیز قصد ورود به این عرصه را داشته و می خواهد اتومبیل های خود را در آینده با پیشرانه های الکتریکی روانه بازار کند.

fossil-fuels-vs-electric-vehicles

پل ویلیامز مدیر شاخه بریتانیایی سنگ یانگ در مصاحبه با نشریه Autocar انگلستان با اعلام این خبر گفته که در حال حاضر این کمپانی به تست نمونه های اولیه تیوولی برقی مشغول است.

آقای ویلیامز همچنین اضافه کرده که سنگ یانگ برنامه دارد با برندهای بزرگ که بتوانند نقشی حمایتی در توسعه خودروهای برقی ایفا کنند، همکاری کند.

ssangyong-tivoli-2016-16

طبق گفته های آقای ویلیامز به خبرنگاران، ب ام و یکی از برندهایی است که سنگ یانگ تمایل به همکاری با آن دارد. این کمپانی آلمانی از چند سال پیش به ساخت خودروهای الکتریکی مشغول بوده و برنامه مدونی برای برقی سازی محصولات خود در سال های آینده دارد.

از این رو همکاری احتمالی سنگ یانگ و ب ام و می تواند یک سورپرایز بزرگ تلقی شود.

bmw-i3

همکاری سنگ یانگ با یک برند مطرح فعال در حوزه تولید خودروهای برقی به نظر می رسد که امری اجتناب ناپذیر باشد، زیرا از یک سو هزینه تحقیق و توسعه در زمینه ساخت پیشرانه های الکتریکی بسیار بالا بوده و از سوی دیگر شاید این کمپانی کوچک کره ای در تامین بودجه مربوطه با مشکلات زیادی روبرو شود.

2017-bmw-i3-new-battery-1

برای مثال باتری ها جزو پر هزینه ترین قسمت های یک اتومبیل برقی بوده و کمپانی های انگشت شماری به صورت انحصاری اقدام به طراحی و ساخت نمونه های خاص خود کرده اند.

دلیل این امر را باید در نیاز به سرمایه گذاری عظیم و همچنین دستیابی به باتری هایی با کارایی بهتر نسبت به نمونه های ساخته شده توسط سازندگان اصلی باتری جستجو کرد.

tesla-model-s

بازگشت سرمایه و سوددهی دیگر مساله ایست که برای برندهای کوچکی مثل سنگ یانگ می تواند مشکل ساز شود، زیرا میزان فروش این شرکت آن قدر بالا نیست که پس از مدت کوتاهی تولید خودروهای برقی به مرحله سوددهی برسد.

ssangyong-cars

با این شرایط همکاری با برندهای بزرگ و صاحب تجربه در این زمینه جزو محتمل ترین راهکارها برای شرکت کره ای است. البته باید به این مساله نیز اشاره کرد که کمپانی مادر سنگ یانگ یعنی ماهیندرا، گام هایی در راستای تولید یک خودروی برقی برداشته و احتمالا تجارب کسب شده در اختیار سنگ یانگ قرار داده خواهد شد.

uk-spec-mahindra-e2o-front-three-quarters

بر اساس استراتژی سنگ یانگ، اولین خودروی برقی با نشان این برند در سال 2019 یا 2020 وارد خیابان ها خواهد شد ولی جای تعجب و تاسف است که خودروسازان بزرگ کشورمان حتی از کمپانی کوچکی مانند سنگ یانگ نیز عقب مانده اند و تاکنون هیچ برنامه روشنی را برای عرضه خودروهای پاک (حتی به صورت محدود) اعلام نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • DANIAL
    DANIAL | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

    یک خودرو تیوولی خریداری کردم اگر کیفیت قطعاتو ببینید متوجه میشید که به هیچ وجه نمیشه سنگ یانگو با خودروسازهای اشغالی ما مقایسه کرد.با اینکه قیمتش خیلی پایین تر و مناسب تر هست نسبت هیوندای ولی کیفیت قطعات هم رده و یا میتونم بگم خیلی بهتر هست نسبت خودروهای همرده خودش با برند هیوندای

  • سامان
    سامان | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

    دلتون خوشه وااله اینا درگیر چراغ عقب جلو نسل بعدی سمند و پرایدن شما میگید برن خودرو برقی بسازن !!!؟

مطالب پیشنهادی