ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طوفان تسلا S در بازار آمریکا؛ برتری مطلق نسبت به سدان های لوکس آلمانی

تسلا مدل S از زمان ظهور خود در سال 2012 بسیاری از قواعد حاکم بر صنعت خودرو را بر هم زد. دلیل این امر را می توان عواملی مثل طراحی خاص و اتاق منحصر به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

تسلا مدل S از زمان ظهور خود در سال 2012 بسیاری از قواعد حاکم بر صنعت خودرو را بر هم زد. دلیل این امر را می توان عواملی مثل طراحی خاص و اتاق منحصر به فرد، پیشرانه توانمند الکتریکی، کابین لوکس با امکانات ویژه، قابلیت های حرکتی بالا و سیستم هدایت خودکار اتوپایلوت – که بعدها به این خودرو اضافه شد – عنوان کرد.

بدون شک با گذشت چند سال از زمان ارایه، مدل S در دسته خودروهای الکتریکی از لحاظ عملکرد فنی و امکانات رفاهی کاملا بی رقیب است.

بنابراین اگر بخواهیم به دنبال رقبایی نسبتا هم تراز برای آن بگردیم، باید سری به اروپا زده و سدان های فول سایز و لوکس آلمانی یعنی مرسدس بنز S کلاس، ب ام و سری 7 و آئودی A8 را انتخاب کنیم.

هر چند به دلایل متعدد نمی توان مدل S را رقیب هم کلاس سه پرچمدار آلمانی خطاب کرد، اما شرایط موجود اتومبیل لوکس تسلا را مقابل سدان های لوکس و فول سایز آلمانی قرار داده است.

نگاهی به آمار فروش این چهار خودرو در سه ماهه نخست سال 2017 در قاره آمریکا یک نکته بسیار جالب دارد و آن اینکه میزان فروش تسلا مدل S از مجموع فروش سه اتومبیل فول سایز آلمانی بیشتر است!

بر این اساس در طول سه ماهه نخست امسال، حدود 7500 دستگاه تسلا مدل S مشتریان جدیدی را برای خود در آمریکا پیدا کرده اند؛ حال آنکه در این مدت 3,648 دستگاه مرسدس بنز S کلاس، 2,103 دستگاه ب ام و سری 7 و فقط 793 دستگاه آئودی A8 فروخته شده است.

جالب اینکه اگر تعداد 617 دستگاه پورشه پانامرای فروش رفته را نیز به این آمار اضافه کنیم، باز هم میزان فروش سدان های لوکس آلمانی از میزان فروش تسلا مدل S کمتر خواهد بود!

این اختلاف معنادار در میزان فروش بار دیگر می تواند از گرایش هر چه بیشتر مشتریان به سمت خودروهای الکتریکی حکایت داشته باشد. درست است که مدل S از لحاظ فاکتورهایی مثل کیفیت مواد به کار رفته، راحتی و امکانات رفاهی هنوز فاصله زیادی با پرچمداران آلمانی دارد، اما شاید مسیری که تسلا با این خودرو در پیش گرفته، تطابق بهتری با سلایق بیشتر مشتریان داشته باشد.

پنج سال پیش کمتر کسی فکر می کرد که یک کمپانی تازه تاسیس با ارایه خودرویی مثل مدل S تا این حد موفق ظاهر شود، از جمله مدیران مرسدس بنز، ب ام و و آئودی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Javad Najafi
    Javad Najafi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    تسلا الان نماد آمریکاست و بحث نماد برای جامعه آمریکایی خیلی مهمه، مثل اپل ، وانت آمریکایی ، هارلی دیویدسون و...
    دلیل اصلی فروششم همینه.

  • نیاز
    نیاز | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    روحت شاد نیکولا تسلا، کاش بودی و میدیدی که ایلان ماسک شاهکارهاش رو با اسم تو نامگذاری کرده. متاسفانه نیکولا تسلا که جزو بزرگترین دانشمندان جهان هست بین مردم زیاد شناخته شده نبود، هنوز هم که هنوزه تو ایران و خیلی جاهای دیگه مردم فکر میکنن این ادیسون بوده که برق رو اختراع کرده.

  • Shervin Mi
    Shervin Mi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    ایلان ماسک رو خیلی قبول دارم...
    واقعا انقلابی داره بوجود میاره ?

    • abbas rezayee
      abbas rezayee | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

      are kheyli ta hala pishraft karde

    • نیاز
      نیاز | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

      هایپرلوپ از تسلا هم جالب تره، اگه موفق و رایج بشه شرکت های هواپیمایی و صنعت راه آهن ورشکسته میشن

مطالب پیشنهادی