ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش دیجیاتو از نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران

صبح امروز، نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و عباس ارضی، مدیرعامل شرکت معکب که نماینده جام جهانی ورزش های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

صبح امروز، نشست خبری سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و عباس ارضی، مدیرعامل شرکت معکب که نماینده جام جهانی ورزش های الکترونیکی ESWC به حساب می آید، همزمان با هفتمین روز این مسابقات برگزار شد.

کریمی قدوسی در ابتدا، توضیحاتی کلی درباره لیگ بازی های رایانه ای ایران طی سال جاری ارائه داد و گفت در کنار توسعه دهندگان، بازیکنان یا گیمرهای ایرانی، بخشی دیگر از مخاطبان بنیاد هستند که باید به آنها رسیدگی شود. وی همچنین با اشاره به جمعیت 23 میلیون نفری گیمرهای ایرانی که بنابر آمار متوسط، روزی 70 دقیقه به تجربه بازی های ویدیویی می پردازند، از مدیران برج میلاد تشکر کرد که حساسیت و اهمیت برگزاری این مسابقات را مد نظر قرار داده اند.

لیگ بازی های رایانه ای سال گذشته، بالغ بر 2100 نفر شرکت کننده داشت و این آمار با رشد بیش از سه برابری، حالا به 6905 نفر رسیده است. ضمناً 10 درصد از این جمعیت حدوداً 7 هزار نفری را بانوان تشکیل داده اند؛ و این در حالی است که بانوان از امکان شرکت در رشته های اصلی فیفا، PES و کانتر استرایک محروم شده اند و تنها قادر به رقابت در دو رشته «کلش رویال» و «کوئیز آو کینگز» هستند.

همانطور که احتمالاً در خبرها خوانده اید، کریمی می گوید بیشترین استقبال از بازی ایرانی کوئیز آو کینگز به عمل آمده که 2405 نفر در آن ثبت نام کردند. پس از این، رشته فیفا با جذب 2098 نفر، رشته PES با جذب 1804 نفر، کلش رویال با جذب 483 نفر و کانتر استرایک با جذب 23 تیم 5 نفره، به ترتیب جایگاه دوم الی پنجم پر مخاطب ترین رشته ها را به خود اختصاص داده اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی، در حال حاضر اعزام نماینده ای از ایران در رشته کلش رویال به مسابقات ESWC پاریس قطعی شده و در صورتی که مسابقات فیفا هم به عنوان یکی از رشته های بازی های جهانی در نظر گرفته شود، قطعاً ایران نماینده ای در این رشته نیز خواهد داشت.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای.

کریمی افزود که این مسابقات و گیمرها، برای بنیاد ملی بازی های رایانه ای اهمیت دارند و تلاش این است که به ترویچ بازی های بامفهوم و با محتوای مناسب و مورد تایید وزارت ارشد کمک شود.

متاسفانه در برخی مسابقات، بازی‌ هایی انتخاب می‌ شود که مجوز وزارت ارشاد ندارند و به زودی با این مسابقات برخورد خواهیم کرد. نباید تناقضی در کشور وجود داشته باشد و اگر بنیاد متولی کار است باید همه سازمان‌ ها و نهادها به محتوای مورد تایید بنیاد و وزارت ارشاد احترام بگذارند.

یکی از مسائل مورد بحث در نشست خبری لیگ بازی های رایانه ای، مسئله حضور زنان در مسابقات بود. مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در پاسخ به این پرسش که دقیقاً به چه دلیلی از حضور زنان در رشته های اصلی ممانعت شد و آیا این محدودیت، از سوی نهاد یا سازمان خاصی اعمال شده گفت بنیاد ملی، با حضور زنان در این مسابقات موافق است اما «برخی ملاحظات» سبب شد تا شرایط برای حضور آنها در رشته هایی مانند فیفا و PES مهیا نشود.

با این همه، علی رغم اصرار برای ارائه توضیح بیشتر درباره «ملاحظات»، کریمی قدوسی به بیان این موضوع بسنده کرد که در حال حاضر، ممکن است رقابت میان یک زن و مرد مورد پذیرش نبوده و «دغدغه آفرین» باشد اما شرایط برای حضور زنان طی سال آتی و دوره بعدی مهیا خواهد شد.

در بخشی از این نشست خبری، عباس ارضی، مدیرعامل شرکت مکعب نیز به صحبت پرداخت و گفت سومین لیگ بازی های رایانه ای علاوه بر پیشرفت کمی، از نظر کیفی نیز ارتقا داشته است؛ به عبارت دیگر، بازی های این دوره بیشتر از سابق است، همچنان تمام بازیکنان حرفه ای ورزش های الکترونیکی کشور در این مسابقات شرکت کرده اند و در هر رشته، بهتری های ایران مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

عباس ارضی، مدیرعامل شرکت مکعب.

مدیرعامل مکعب گفت: سال گذشته در زمینه اعزام بازیکنان رشد داشتیم و نمایندگان ایران در سه رشته فیفا، کلش رویال و کانتراسترایک در مسابقات حضور یافتند و امیدواریم امسال نیز حداقل در سه رشته نماینده داشته باشیم.

اما ارضی در حالی از اعزام سه تیم به مسابقات جام جهانی فرانسه ابراز امیدواری کرد که اندکی بعد گفت: «سال گذشته تیمی از ایران به مسابقات اعزام شد که نتایج قابل قبولی کسب نکرد. به همین دلیل امسال برای اعزام تیم از ایران مردد هستیم.»

مسابقات کلش رویال در ابتدا قرار بود در هر 10 روز لیگ برگزار شود و در نهایت، قهرمان در روز فینال مشخص گردد. اما به دلیل زمان بر بودن مراحل اداری اعزام جهت گرفتن وقت سفارت و مسائلی از این دست، مسابقات کلش رویال هفته پیش به پایان رسید و «سعید افسردیر» مقام قهرمانی این رشته را کسب کرد.

در نهایت گفتنی است که بخشی از فینال رقابت های لیگ بازی های رایانه ای ایران، در روز پنج شنبه، 23 شهریورماه از ساعت 21 الی 21:30 از شبکه سوم صدا و سیما پخش زنده می شود. همچنین تلاش هایی برای پخش کل مراسم از طریق وب سایت آپارات صورت گرفته است. مدیرعامل شرکت معکب ضمناً از احتمال استریم زنده مسابقات فینال لیگ بازی های رایانه ای و مسابقات بازیکنان ایرانی در فرانسه از طریق وب سایت Twitch خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی