ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اشتراک گذاری خودرو؛ برنامه متفاوت پژو برای بازگشت به بازار امریکا

گروه خودروسازی پژو سیتروئن در حدود 25 سال پیش به دلیل کاهش فروش و رقابت شدید بین خودروسازهای امریکایی،ژاپنی، آلمانی و حتی کره ای تصمیم گرفت به فعالیت خود در ایالات متحده پایان داده و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

گروه خودروسازی پژو سیتروئن در حدود 25 سال پیش به دلیل کاهش فروش و رقابت شدید بین خودروسازهای امریکایی،ژاپنی، آلمانی و حتی کره ای تصمیم گرفت به فعالیت خود در ایالات متحده پایان داده و از این کشور خارج شود.

به دنبال این خروج طبیعتا پژو سیتروئن از سود فراوانی چشم پوشیده و البته با کاهش کیفیت محصولات نیز مواجه شده است.

بدیهی است که حضور در بازار کشورهایی مثل امریکا و بدست آوردن رضایت مشتریان سخت پسند این کشور به طور خودکار کیفیت محصولات کمپانی های خودروسازی را ارتقاء می دهد.

پیش از این اخباری مبنی بر بازگشت مجدد گروه PSA شنیده می شود. مدیران این گروه اعلام کرده بودند که این شرکت به صورت حساب شده و گام به گام طی یک دهه آینده وارد خاک امریکا خواهد شد. حال  این کمپانی اولین گام رسمی برای ورود دوباره خود به خاک ایالات متحده را برداشت.

لری دومینیک، مدیر اجرایی TrueCar (وب سایت قیمت گذاری و اطلاعات خودرو) و کمپانی نیسان، به عنوان معاون ارشد بخش امریکای شمالی گروه پژو سیتروئن به صورت رسمی از اپلیکیشن Free2Move این گروه رونمایی کرد.

این اپلیکیشن یک پلتفرم مبتنی بر گوشی های هوشمند بوده که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کند و می تواند نیازهای مشتریان را شناسایی و در آینده به آن ها پاسخگو باشد.

این برنامه به کاربرانی که در شهر سیاتل زندگی می کنند اجازه می دهد تا خدمات حمل و نقل شرکت های اجاره خودرو مختلفی را مثل  Car2Go، Zipcar و TravelCar مقایسه کنند.

گفته می شود که با گذشت زمان اپلیکیشن Free2Move بروز رسانی شده و خدمات بیشتری به آن اضافه می شود.

به عنوان نمونه PSA قصد دارد در طی 60 روز آینده به وسیله این برنامه امکان مقایسه شرکت های مختلف اشتراک گذاری دوچرخه را نیز فراهم کند.

در حال حاضر در هفت کشور اروپایی فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلستان، ایتالیا، اتریش و سوئد از این برنامه استفاده می شود و بیش از 400 هزار کاربرد از خدمات آن استفاده کرده و 300 اپراتور سرویس های آن را ارائه می دهند.

این برنامه همچنین امکان دسترسی فوری یا برنامه ریزی شده کاربران خود را به جدول زمان بندی سیستم حمل و نقل مورد نظر خود از چند دقیقه تا چند روز بعد فراهم می کند.

لری دومینیک می گوید تصمیم برای راه اندازی اپلیکیشن Free2Move در ایالات متحده  نشان دهنده تعهد گروه پژو سیتروئن نسبت به آینده این کمپانی در امریکا است، چرا که این برنامه به مردم کمک می کند تا به بهترین نحو ممکن جابجا شوند.

این اپلیکیشن به عنوان یک سرویس مرتبط با حمل و نقل خدمات نوآورانه خاصی را به مردم ارائه داده و درست مطابق با خواسته ها و طرز فکر آن ها طراحی و تولید شده است.

گفته می شود که عرضه اپلیکیشن Free2Move در ایالات متحده یک روش منحصر به فرد برای پاسخگویی به خواسته های مصرف کننده بوده و توانسته است تا اینجای کار نظر مثبت کاربران امریکایی خود را جلب کند.

همچنین این برنامه می تواند با انعطاف پذیری خاصی که در طراحی آن منظور شده است پلتفرم مناسبی برای محصولاتی باشد که ممکن است در آینده از طریق گروه PSA ارائه شود.

راه اندازی این برنامه در ایالات متحده بخشی از استراتژی 5 ساله Push to Pass (پیشروی تا عبور) گروه پژو سیتروئن است.

این استراتژی از سال 2016  مطرح شده است به دنبال ایجاد کمپین و سیاست گذاری درست برای فروش و سود بیشتر بوده و بازارهای مختلفی مثل چین، ایالات متحده و حتی ایران را هدف گذاری کرده است.

چنین هدف گذاری نشان دهنده عزم راسخ این گروه برای گسترش بازار فروش و بدست آوردن سود بیشتر است.

البته مدیران پژو سیتروئن باید در نظر بگیرند که با وجود همه پیشرفت هایی که در سال های اخیر بدست آوردند هنوز هم فاصله زیادی با خودروهای لوکس آلمانی، کره ای ارزان قیمت و امریکایی پرقدرت دارند و باید کیفیت محصولات خود را افزایش داده و به دنبال بدست آوردن برتری های شاخص در جهت جذب مشتریان باشند.

در این میان بازاریابی هوشمندانه و مناسب نیز نباید از یاد برود. همانطور که چند هفته پیش گزارش شده، مرحله بعدی در راستای پیاده سازی این استراتژی ارتقاء و ترویج برندهای خودروسازی زیرمجموعه این گروه خواهد بود.

در این مرحله، هنوز مشخص نشده است که کدام یک از سه برند زیرمجموعه این گروه یعنی پژو، سیتروئن و یا دی اس برای اولین بار وارد خاک ایالات متحده خواهند شد.

همچنین احتمال دیگری نیز مطرح که یک برند زیرمجموعه دیگر نیز مخصوص این کشور معرفی شود که این موضوع نیز همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد.
سوالی دیگری که در این میان مطرح می شود نحوی عرضه خودرو های این تولید کننده فرانسوی در کشور امریکا است.

هنوز معلوم نیست که آیا این گروه قصد دارد محصولات خودرو مثل گذشته از طریق یک نمایندگی سنتی به فروش برساند یا بر روی روش های دیگری تمرکز کرده است.

همچنین با توجه به حضور جدی پژو سیتروئن در بازار ایران و وابستگی مالی قابل توجه این شرکت به ایران، مشخص نیست که در صورت تهدید مجدد آمریکا، ادامه فعالیت و حضور پژو سیتروئن در بازار ایران یا آمریکا به چه نحوی مدیریت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sd
    sd | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    بخاطر رقابت شدید بیستو پنج سال پیش گذاشتو رفت یا بخاطر طراحی زشتو کیفیت پایین ماشینای پژو .

مطالب پیشنهادی