ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هفته نامه اکونومیست؛ احتمال ورشکستگی تسلا در آینده نزدیک

اخیرا مقاله ای در هفته نامه اکونومیست انتشار یافته که در بخش هایی از آن به تسلا و آینده این شرکت پرداخته شده است. به عقیده نگارنده این مقاله، تسلا به لحاظ آماری در آینده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اخیرا مقاله ای در هفته نامه اکونومیست انتشار یافته که در بخش هایی از آن به تسلا و آینده این شرکت پرداخته شده است. به عقیده نگارنده این مقاله، تسلا به لحاظ آماری در آینده ای نه چندان دور شکست خواهد خورد.

واقعیت این است که ضرر و زیان مالی تسلا در پایان هر فصل به یک عادت تبدیل شده و در صورت ادامه این روند، مدل تجاری آن اصلا موفقیت آمیز نخواهد بود.

طبق مقاله اکونومیست برای موفقیت سه فاکتور تعیین کننده وجود دارند که مکمل هم هستند، آنها عبارتند از دید ژرف، رشد سریع و منابع مالی.

بی تردید ایده های ایلان ماسک برای آینده بسیار خوب و گاه رویاپردازانه هستند و او از لحاظ دید ژرف کاملا برتر از دیگران است. فاکتور رشد بر اساس سودهای قریب الوقوع در یک بازه زمانی تعریف می شود. به عنوان یک خودروساز نوظهور، تسلا باید همه چیز را از صفر شروع می کرد، به همین جهت این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون مدام برای احداث کارخانه ها و ساخت ایستگاه های شارژ هزینه کرده است. با این حال تولید انبوه مدل 3 می تواند نقطه عطفی برای این شرکت باشد.

تسلا همیشه توانسته در مواقع ضروری روش های جدیدی را برای جذب منابع مالی پیدا کند. این شرکت با پیش فروش مدل 3، حدود 400 میلیون دلار سرمایه بدست آورد و در زمان کنونی ارزش سهام آن در بالاترین سطح قرار دارد. با این حال به اعتقاد نویسنده مقاله اکونومیست، این مدل تجاری محکوم به شکست است.

وی به عاقبت برخی از شرکت های بزرگ آمریکایی که هر ساله بیش از 1 میلیارد دلار ضرر کرده اند، اشاره داشته و افزوده سرنوشت تسلا تا حد زیادی به موفقیت مدل 3 و تولید آن با ظرفیت کامل وابسته است.

به هر ترتیب حتی اگر تسلا با شکست مواجه شود، نباید از کنار انقلابی که این کمپانی در صنعت خودرو ایجاد نمود، به سادگی عبور کرد.

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان سنتی به تولید اتومبیل های برقی پاک رو آورده و در آینده نه چندان دور بیشتر وسایل نقلیه با پیشرانه های الکتریکی روانه خیابان ها خواهند شد. بنابراین اگر تسلا مجبور به رفتن هم باشد، میراث آن باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • سامان
    سامان | ۶ آبان ۱۳۹۶

    یکم تمرکز لازمه

  • sina.z
    sina.z | ۵ آبان ۱۳۹۶

    اقای فلاح دیدگاه انتقادی شما باید رو مقاله باشه... نویسنده که از خودش این مطالب رو در نیاورده..این فقط یه ترجمه هست

  • .
    . | ۵ آبان ۱۳۹۶

    نویسنده مقاله کاش اشاره میکرد درامد حاصل از ارسال فضاپیمای اسپیس اکس چقدره میشه گفت تولید یکسال تسلا و به این موضوع هم اشاره میکرد که کارخانه گیگافاکتوری کارخانه ساخت ابر باتری اتومبیل خرج داره و با باد هوا ساخته نمیشه واینکه زین پس اکثر باتری های وسایل نقلیه رو گیگافاکتوری قراره تامین کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی