ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی رسمی لامبورگینی اروس؛ پادشاه دنیای کراس اوورها

بعد از مدت ها انتظار اروس لامبورگینی را وارد بازار خودروهای SUV می کند. لامبورگینی نامی که بیش از 55 سال راه را آمده است و حالا خودرویی را معرفی می کند که بیش از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

بعد از مدت ها انتظار اروس لامبورگینی را وارد بازار خودروهای SUV می کند. لامبورگینی نامی که بیش از 55 سال راه را آمده است و حالا خودرویی را معرفی می کند که بیش از هر زمان دیگری از نظر کیفیت، اطمینان و حس و حال به یک آئودی شباهت دارد، ممکن است قربانی این تصمیم عجولانه خود شود.

در واقع این مدل نه تنها شبیه به یک لامبورگینی اصیل به نظر نمی رسد، بلکه می تواند اعتبار و عظمت این برند را در حد و اندازه سازنده مدل های گران قیمت تر از محصولات آئودی تنزل دهد.

لامبورگینی با ساخت اروس این پرسش را ایجاد می کند که تا چه اندازه می توان یک SUV بلند قامت 5 نفره آلمانی را به حداکثر مرزهایش نزدیک کرد.

اروس با این که در زیر بدنه اشتراکات بسیار زیادی با پورشه کاین، بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 به عنوان برندهای زیر مجموعه فولکس واگن دارد- همگی از یک شاسی آلومینیومی موسوم به پلت فرم MLB بهره می برند- اما ظاهر بسیار جذاب تری به نسبت بنتایگا ارائه می دهد و به نسبت دو مدل دیگر نیز توجه های بیشتری به سمت خود جلب می کند.

اولین بار مدل کانسپت این SUV را 5 سال پیش دیده بودیم و مدل نهایی اگرچه کمی از نظر ابعاد بزرگ تر شده اما طراحی ظاهری آن به صورت قابل توجهی شبیه به مدل کانسپت است.

جلو پنجره 6 وجهی که یک سنسور دوربین عظیم الجثه در مرکز آن قرار گرفته است. چراغ های جلو و طرح کلی پنجره ها دقیقا همانند مدل کانسپت است اما طرح چراغ های عقب عوض شده است. در نمای جلو بیشتر با یک لامبورگینی طرف هستیم تا نماهای دیگر.

اما مهم ترین نکته طراحی اروس در حالت سقف شیب دار آن است که پیش از این در بی ام و X6 شاهد آن بودیم. این طراحی سقف شیب دار این امکان را به طراحی می دهد تا نمای عقب خودرو را عضلانی و تند و تیز طراحی کند. گرچه به مقدار زیادی از فضای سرنشیان عقب کاسته خواهد شد. گرچه لامبورگینی فضای مناسبی را برای 4 مرد بالغ فراهم می کند که می توانید این مسئله را در ویدیو مشاهده کنید.

فهرست چرخ های قابل انتخاب از  مدل های غول پیکر21 اینچی شروع می شوند و تا 23 اینچ نیز ادامه م یابند. لامبورگینی در بخش قوای محرکه سنگ تمام گذاشته و یک موتور 641 اسب بخاری با همراه گشتاور عظیم 850 نیوتن متری را از دور 2250 rpm ارائه می کند.

به این ترتیب اروس در عرض 3.6 ثانیه از صفر به 100 می رسد و حداکثر سرعت آن معادل 305 کیلومتر بر ساعت است.

به صورت رسمی اروس 2.2 تنی را باید سریع ترین SUV جهان لقب داد. در اینجا خبری از موتور تنفس طبیعی نیست و اروس اولین محصول لامبورگینی مجهز به موتور توربوشارژ به حساب می آید. یک سنت شکن واقعی در ساختار بدنه و مشخصات پیشرانه.

این موتور 4 لیتری V-8 که از بنتلی کانتیننتال GT و آئودی RS6 با عاریت گرفته شده و به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است، حداکثر دور موتوری معادل 6800 rpm را ارائه می دهد که در مقام یک سوپراسپرت ساخت لامبورگینی رقم چندان مهیجی به نظر نمی رسد.

این موتور با اختلاف بسیار زیاد، بهینه ترین موتوری است که در یک لامبورگینی مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف سوخت 12.7 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر و تولید تنها 290 گرم Co2 در هر 100 کیلومتر نشان دهنده این مسئله است. این مورد به لطف سیستم غیر فعال سازی نیمی از سیلندر ها در دور موتور زیر 3000 rpm ممکن شده است.

در واقع شما در این شرایط در حال رانندگی با یک لامبورگینی 4 سیلندر هستید که مقدار گشتاور تولیدی آن حتی از یک فورد فیستا دیزلی نیز کمتر است.

توربوشارژ ها برای پاسخ گویی بهتر دریچه گاز در بین دو ردیف سیلندر قرار گرفته اند. اروس مجهز به یک سیستم چهارچرخ متحرک با قابلیت هدایت شوندگی هر چهارچرخ است.

در حالت عادی قدرت به صورت 40 به 60 بین محور جلو و عقب توزیع می شود اما در زمان های مورد نیاز تا 70 درصد قدرت می تواند به چرخ های جلویی و یا تا 87 درصد به چرخ های عقبی ارسال شود. این خودرو مجهز به دو دیفرانسیل یکی در مرکز و یکی در محور عقبی است که تبدیل گشتاور را به معنی واقعی کلمه معنا می کند.

اروس به سیستم آنتی رول بار 48 ولتی  در بخش سیتسم تعلیق مجهز شده است و سیستم تعلیق قابل تطبیق بادی آن امکان حضور در هر نوع جاده ای را به آن می دهد. ترمزهای سرامیکی کار شده در اروس بزرگ ترین ترمزهایی هستند که در یک خودروی شهری کار شده اند و ابعادی معادل 440mm در جلو و 370 mm در عقب دارند.

چه در داخل و چه در بیرون با یک دست آورد عظیم مهندسی از سوی لامبورگینی روبه رو هستیم و باید دید که آیا اروس می تواند محصولی در خورد نام بزرگش باشد یا خیر. لامبورگینی در نظر دارد تا سالیانه 3500 دستگاه از اروس تولید کند و باید انتظار قیمت بیش از 200 هزار دلاری را برای آن داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m.Alidoost
    m.Alidoost | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    تو کمپین سامسونگ با جایزه سه عدد نوت 8 شرکت کنید: https://goo.gl/Z2MtbP

  • Muhammad Arabjafari
    Muhammad Arabjafari | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    شرکت در قرعه کشی گلکسی نوت 8
    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=29EC45D4

  • alixcompact
    alixcompact | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    واوو خدای من محشره

مطالب پیشنهادی