ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تنها قمر زمین به پایگاه تبلیغاتی ژاپنی ها بدل می شود

برخی از استارتاپ ها ایده های عجیبی دارند که گاه هرگز به مرحله اجرا نمی رسد. در یکی از عجیب ترین آنها استارتاپ ژاپنی «Ispace Inc» اعلام کرده که در پی تأمین سرمایه 90 میلیون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

برخی از استارتاپ ها ایده های عجیبی دارند که گاه هرگز به مرحله اجرا نمی رسد. در یکی از عجیب ترین آنها استارتاپ ژاپنی «Ispace Inc» اعلام کرده که در پی تأمین سرمایه 90 میلیون دلاری برای ساخت یک بیلبورد پیشرفته دیجیتالی برای تبلیغات روی سطح ماه است.

Ispace Inc چه زمانی و چگونه ایده خود در سطح ماه را اجرا می کند؟

این شرکت قصد دارد دو فضاپیمای بدون سرنشین را در سال های آتی به سمت ماه ارسال کند؛ یک ارسال در سال 2019 انجام می شود که طی آن فضاپیمایی به مدار ماه ارسال می شود و در سال 2020 نیز یک فضاپیما را روی ماه فرود می آورد. بدین ترتیب زیرساخت های لازم برای کسب و کار تبلیغات این شرکت در سطح تنها قمر زمین فراهم می شود.

بیلبورد مذکور باید بسیار پر نور تر از سایر اجرام فضایی باشد تا بتوان آن را از روی زمین مشاهده کرد.

پس از آماده سازی بیلبورد در سطح ماه، شرکت ها می توانند برای مدت زمان مشخصی آن را اجاره کنند و تبلیغاتشان را نمایش دهند. بدین ترتیب از روی زمین می توان لوگوی کمپانی های تبلیغ کننده را مشاهده نمود. البته این بیلبورد باید بسیار پر نور تر از سایر اجرام فضایی باشد تا بتوان آن را با تلسکوپ از روی زمین مشاهده کرد.

«تاکشی هاکامادا» مدیر اجرایی Ispace Inc معتقد است با توجه به اینکه در آینده انسان ها به سمت ستارگان دیگر خواهند رفت نیاز به ایجاد فرصت های اقتصادی در فضا اجتناب ناپذیر است.

چه کمپانی هایی قصد سرمایه گذاری در طرح تبلیغاتی Ispace Inc را دارند؟

در حال حاضر برخی از شرکت های مطرح ژاپنی از جمله هواپیمایی ژاپن، بانک توسعه ژاپن و شرکت سرمایه گذاری سیستم پخش تلویزیونی توکیو برای سرمایه گذاری در Ispace Inc علاقه نشان داده اند.

Ispace Inc چه اهداف دیگری را برای چشم انداز خود تعریف کرده است؟

اهداف Ispace  تنها به ساخت بیلبورد در ماه خلاصه نمی شود. این کمپانی قصد دارد از سال 2021 کاوش گری را به ماه ارسال کند تا به جستجوی آب در سطح آن بپردازد. پس از کشف این مایع حیاتی، قرار است هیدروژن مورد نیاز برای تهیه سوخت مورد استفاده سکونتگاه های انسانی در سطح ماه فراهم شود.

این شرکت در چشم انداز سال 2040 خود زندگی انسان ها در سطح ماه و بهره بردن از منابع آن را تعریف کرده است.

اگر در مورد زندگی در سطح ماه کنجکاو هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب دیجیاتو در مورد زندگی روی ماه از نظر کارشناس ناسا را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۶ دی ۱۳۹۶

    همین مونده ماه و اسمونم به گند بکشن

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۵ دی ۱۳۹۶

    خوشبحاشون همه دغدغه‌های اونطرف پیشرفت و ترقی هست اینجا هم هنوز مثلا در مورد رفتن یا نرفتن خانمها به ورزشگاه ها بحث‌ها میشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۵ دی ۱۳۹۶

    ??

مطالب پیشنهادی