ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنل کاربری مشترکین تلفن همراه سد راه پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک های تبلیغاتی که گاه و بی گاه برای مشترکان ارسال می شود و مبلغ قبض و صدای اعتراض شان را بالا می برد، در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گذاشته و مقرر شده ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

پیامک های تبلیغاتی که گاه و بی گاه برای مشترکان ارسال می شود و مبلغ قبض و صدای اعتراض شان را بالا می برد، در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گذاشته و مقرر شده با اختصاص پنل کاربری به هر مشترک تلفن همراه، مدیریت دریافت پیامک های تبلیغاتی به دست مشترکان باشد.

ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده بدون رضایت مشترکان، معضلی است که راه حل آن در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان شده است. طبق این دستورالعمل قرار شده به هر مشترک تلفن همراه یک پنل کاربری از نوع اپلیکیشن و یا وب بیس اختصاص یابد تا بتواند مسیر ورود پیامک هایی لازم را باز و پیامک های مزاحم را مسدود کند.

جهرمی، وزیر ارتباطات این دستورالعمل را در راستای حفظ حریم شخصی و شهروندی شهروندان می‌داند، از تعیین زمان بندی حداکثر دوماهه برای اجرای این دستورالعمل خبر می‌دهد و می‌گوید:

«در حال حاضر هم کنترل‌ها نسبت به حذف شماره‌های مزاحمت تبلیغاتی بیشتر شده است اما برخی از این مزاحمت‌ها از طریق خطوط تلفن همراه شخصی است که حجم زیادی دارند و البته کنترل همه آنها نیاز به زمان دارد.»

بدیهی است با اجرای این دستورالعمل ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی متضرر می‌شوند اما این تمام داستان نیست. دستورالعمل جدید برای جنبه‌های دیگر مثل ارتباط بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات محتوایی (CP) و اپراتور موبایل الزاماتی تعیین کرده  که کار را برای ارسال کنندگان سخت می‌کند.

به گفته محسنی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اگر اپراتورهای ارائه دهنده محتوای پیامکی بخواهند در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی، ارزش افزوده و اطلاع رسانی فعالیت قانونی داشته باشند، باید الزامات این مصوبه را بپذیرند. در غیراین صورت چنانچه مطابق با این مصوبه فعالیت نکنند، تخلف محسوب شده و با اطلاع رسانی کاربر به رگولاتوری، جلوی فعالیت آنها گرفته می‌شود.

نسترن محسنی درباره اقدامات پیشین به راه اندازی سامانه ۸۰۰ اشاره کرد و توضیح داد:

«امکان ثبت سرشماره های پیامکی ممکن شد و به دلیل عملکرد مناسب این سامانه، ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی ارسال کنندگان از طریق شماره های شخصی آغاز شد. در این راستا نیز هم اکنون ضابطه این است که اگر در طول شبانه روز از طریق سرشماره‌های شخصی موبایل از یک تعدادی بیشتر و به شکل یکطرفه، این پیام ها ارسال شود، به عنوان اسپم شناخته شده و مسدود می‌شوند.»

معاون رگولاتوری در مورد این موضوع که به رغم اعلام شکایت مشترکان به سامانه ۸۰۰ برای درخواست قطع پیامک های تبلیغاتی، این پیامکها مجددا ارسال می شوند، گفت: «این مشکل برای پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره های مشخص پیامکی ارسال می شود تا حدودی حل شده است و مشکل بیشتر مربوط به شماره های موبایل شخصی است که اقدام به ارسال پیام‌های انبوه می کنند که با راه اندازی پنل کاربری مشترکان موبایل، به زودی شاهد حل کامل این معضل خواهیم بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی