ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سر طراح بخش M بی ام و در مورد آینده محصولات این برند می گوید

امروزه بالاترین سطح از سبد محصولات بی ام و یعنی بخش M بیش از هر زمان دیگری گرایش خود را به طراحی اسپرت تر نشان می دهد. تولید بی ام و سری 8 کوپه از تابستان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

امروزه بالاترین سطح از سبد محصولات بی ام و یعنی بخش M بیش از هر زمان دیگری گرایش خود را به طراحی اسپرت تر نشان می دهد.

تولید بی ام و سری 8 کوپه از تابستان امسال آغاز خواهد شد. در پاییز 2019 ما شاهد عرضه مدل 4 درب گرن کوپه سری 8 خواهیم بود. پس از همه این ها نسخه M آن با فاصله بسیار کمی عرضه خواهد شد.

در واقع نسخه ای که در نمایشگاه ژنو امسال مشاهده کردیم پیش نمایشی از آن مدل بود و سبک و فرم کلی طراحی بی ام و را به ما نشان داد.

دوماگوج دوکک (Domagoj Dukec) سر طراح بخش M شرکت بی ام و به ما گفت که چقدر از آن چه که در طراحی خودروی کانسپی که دیدیم در محصول نهایی نیز مشاهده خواهیم کرد.

برخلاف طراحی بسیار خشن M8 گرن کوپه، این خودرو یک سوپر خودرو نخواهد بود. در واقع هدف بی ام و ساخت محصولات بسیار اسپرت، بسیار زیبا و پر از احساس در این سگمنت است.

خیلی از افراد درمورد ساخت یک سوپر خودرو از ما می پرسند. اما بی ام و هرگز به خاطر ساخت سوپرخودروها مشهور نبوده است. ما به دنبال یک سدان بسیار اسپرت بودیم و این خودرو با این زبان طراحی اسپرت ترین سدان لوکسی است که در مارکت فعلی حضور دارد.

این مدل دقیقا از DNA بی ام و برخوردار است و به همین دلیل آن را بسیار خاص می کند. ما همیشه به دنبال دو هدف اصلی بوده ایم. در وهله اول به دنبال ساخت خودروهای بسیار زیبا با طراحی چشم نواز و ظریف بودیم زیرا سطح بالایی از لوکس بودن مد نظر ما بوده است. اما از سوی دیگر به دنبال تجربه رانندگی و دینامیکی بالا نیز بوده ایم.

رنگ این خودرو Salève Vert نام دارد که یادآور رنگ عمق جنگل های Mont Salève در اطراف شهر ژنو است. رینگ های تیتانیومی طلایی رنگ، چراغ های جلو با تریم زرد رنگ که یادآور خودروهای مسابقه ای بی ام و است که در کلاس های GT مسابقه می دهند.

در زمانی خیلی ها به دنبال چراغ های سفید رنگ بودند. سفید سرد، سپس چراغ های حبابی داشتیم و پس از آن فن آوری LED موجود شد. سپس همه به سمت LED های سفید رفتند. در حال حاضر همه از چراغ های LED استفاده می کنند.

خیلی ها به دنبال این بودند تا بخش داخلی و اتاق را هم ببینند زیرا بسیاری از افراد پس از نمایش اولیه به ما می گفتند که همین الان می خواهیم یکی از این ها داشته باشیم و دلیل این که چرا نمی توانیم یکی از این ها را بخریم چیست؟ این نشان دهنده میزان حسی است که این خودرو به شما می دهد.

دوکک در ادامه می گوید که زبان طراحی سدان های بی ام و راه مخصوص به خود را دنبال خواهد کرد. اما زبان طراحی محصولاتی همچون Z4 و  بی ام و سری 2 اکتیو تورر مخصوص به خود خواهد بود.

گرچه همچنان خبری از تغییر ناگهانی در زبان طراحی محصولات این شرکت نخواهد بود، زیرا این کار به منزله این است که یا شما بخش از  راه را اشتباه رفته اید و یا این که محصول شما در حال حاضر از فروش چندان خوبی برخوردار نیست.

در هر صورت محصولات جدید بی ام و که به زودی از راه خواهند رسید همچون Z4، X7 و سری 8 سطح جدیدی از طراحی را به ما نشان خواهند داد. این مدل ها دیگر زبان طراحی کوچک و بزرگ که در کلاس های 3 و 5 و 7 شاهد هستیم را دنبال نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی