ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دومین نمایشگاه کار ایران
تکنولوژی

دومین نمایشگاه کار ایران در بهمن ماه آغاز به کار خواهد

دومین نمایشگاه کار ایران با حضور چندین شرکت بزرگ و کوچک داخلی و خارجی از ۴ تا ۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) آغاز به کار خواهد کرد. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

دومین نمایشگاه کار ایران با حضور چندین شرکت بزرگ و کوچک داخلی و خارجی از ۴ تا ۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) آغاز به کار خواهد کرد. «دکتر محمد شریف خانی» عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مسئول برگزار کننده این مراسم در طی نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، ضمن اعلام این خبر افزود که آنها باور دارند بیش از ۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

شریف خانی قدمت نمایشگاه کار را ۹ سال خواند و گام‌های آغازین این نمایشگاه را در دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد؛ جایی که هنوز هم میزبان برگزاری نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ابعادی کوچکتر است:

«سال گذشته بود که دیدیم نمایشگاه داخل محیط دانشگاه دیگر جواب نمی‌دهد و حد و اندازه بیشتری باید برای آن در نظر بگیریم. برای همین بود که تصمیم گرفتیم نمایشگاه بزرگی را در بوستان گفتگو برقرار کنیم و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.»

دومین نمایشگاه کار ایران

به گفته شریف خانی، نمایشگاه سال گذشته توانسته بیش از ۵۰۰ نفر را به طور رسمی سر کار بفرستد و آنها امیدوارند این آمار در نمایشگاه امسال بیشتر هم بشود. او ۶۵ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های کار را افرادی بین ۲۲ تا ۳۰ سال معرفی می‌کند و تاکید دارد که جوانان به شدت دنبال کار هستند:

«بسیاری از این افراد هم تحصیلکرده هستند و کارشناسی و یا کارشناسی ارشد دارند. بیست درصد تاکنون هیچ تجربه کاری نداشتند و بیست و چهار صد هم کمتر از دو سال سابقه کار داشتند. همچنین آمار نشان می‌دهد که سی درصد شرکت کنندگان بین دو تا پنج سال سابقه کار داشتند و بیست و شش درصد هم بیش از ۵ سال کار کرده‌اند. این آمار حکایت از این دارد که مردم در همه مراحل کاری خود، به دنبال شغلی بهتر هستند.»

شریف خانی در پاسخ به دیجیاتو درباره ارتباط این نمایشگاه با وبسایت جاب ویژن گفت که این نمایشگاه برخاسته از همین وبسایت است و بازدیدکنندگان حاضر در نمایشگاه می‌توانند با رفتن به هر غرفه‌ای رزومه خود را از طریق دستگاه‌هایی که تعبیه شده و از دیتابیس جاب ویژن بارگذاری کنند. او همچنین خبر داد که کارگاه‌های آموزشی رایگانی هم در این سه روز نمایشگاه برقرار است و بسیاری از روسای منابع انسانی شرکت‌ها هم در این کارگاه‌ها از تجریبات خود برای کارجویان سخنرانی خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف همچنین اعلام کرد که نمایشگاه کار دانشگاه شریف امسال توانسته بیش از از ۲۰۰ نفر را به صورت تمام وقت و بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت پاره وقت به اشتغال در بیاورد

«هادی محمدآبادی» رییس هیات مدیره وبسایت جاب ویژن نیز به دیجیاتو درباره امکان شرکت آنلاین در این نمایشگاه می‌گوید:

«چون فلسفه نمایشگاه ارتباط حضوری بین کارجو و کارفرماست ارسال رزومه بصورت حضوری و در محل نمایشگاه اتفاق می‌افتد. برای اینکه یک مقداری شرایط را تسهیل کنیم برای آمدن افراد زمان برگزاری نمایشگاه را آخر هفته گذاشتیم تا بازدیدکنندگان راحت‌تر در این رویداد حضور به هم برسانند.»

دومین نمایشگاه کار ایران

اهداف این نمایشگاه رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، کمک به بهبود ارتقا برند کارفرمایان، تسهیل فرایند جذب و استخدام،معرفی فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار، معرفی سازمان‌ها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، ایجاد یک محیط حرفه‌ای و با کیفیت برای تعامل بیشتر بین کارجویان و کارفرمایان،ایجاد حس مثبت مشارکت در کافرمایان و برپایی کارگاه‌های آموزش کار و کاریابی عنوان شده است.

وبسایت رسمی این نمایشگاه شامل اطلاعات بیشتری درباره جزییات این رویداد بوده که علاقه‌مندان و کارجویان می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات بیشتری را درباره این رویداد کسب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی