ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دریکو موتورز GTE معرفی شد؛ ابر سدانی برقی با 8,800 نیوتن متر گشتاور

ژوئن گذشته بود که استارتاپ دریکو موتورز (Drako Motors) با انتشار تیزری از معرفی یک ابر خودروی الکتریکی خبر داد. حال با برگزاری همایش خودروی پبل بیچ زمان رونمایی رسمی از نخستین محصول این استارتاپ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

ژوئن گذشته بود که استارتاپ دریکو موتورز (Drako Motors) با انتشار تیزری از معرفی یک ابر خودروی الکتریکی خبر داد. حال با برگزاری همایش خودروی پبل بیچ زمان رونمایی رسمی از نخستین محصول این استارتاپ کالیفرنیایی فرار رسیده است.

دریکو موتورز ابر خودروی خود را GTE نامگذاری کرده است. نیروبخش این هیولای ساکت چهار درب، یک پیشرانه تمام الکتریکی است که از چهار موتور مستقل تشکیل یافته؛ به عبارت بهتر هر کدام از چرخ ها نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می کنند.

drako-gte-track-beauty- (5)

روند مهندسی و توسعه GTE حدود یک دهه طول کشیده است

به گفته دریکو موتورز پیشرانه GTE در مجموع 1200 اسب بخار قدرت و 8,800 نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ بله درست خواندید، 8,800 نیوتن متر! هر چند ارایه گشتاورهای بسیار بالا توسط پیشرانه های الکتریکی امری طبیعی است، اما مطمئنا شما هم مثل ما با دیدن این رقم استثنایی، شگفت زده شده اید.

drako-gte-track-beauty- (6)

GTE به صورت استاندارد به شارژر 15 کیلوواتی مجهز است، ولی از فناوری شارژ سریع 150 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند

وظیفه تامین انرژی GTE را پک باتری 90 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. متاسفانه فعلا مشخص نیست که این پک در صورت پر بودن تا چه مسافتی شارژدهی می کند، اما خبر خوب اینکه با توجه به پشتیبانی از شارژرهای 150 کیلوواتی، شارژ این پک باتری زمان زیادی طول نخواهد کشید.

drako-gte-track-beauty- (1)

استفاده از چهار موتور مستقل به معنای این است که GTE می تواند بیشتر از سایر مدل ها از مزایای سیستم تورک وکتورینگ (گشتاور برداری) بهره مند شود. آنطور که دریکو موتورز ادعا کرده الگوریتم های تورک وکتورینگ این ابر خودرو در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته و سیستم کامپیوتری مربوطه در هر ثانیه تا 1000 بار مقدار گشتاور ارسالی به هر چهار چرخ را کنترل می کند.

drako-gte

درباره شتاب دریکو موتورز GTE اطلاعاتی منتشر نشده، اما با توجه به چنین پیشرانه توانمند و پیشرفته ای دستیابی به رکوردی در حدود دو ثانیه دور از انتظار نخواهد بود. سازنده نهایت سرعت این سوپر سدان برقی را 206 مایل (معادل 331 کیلومتر) اعلام کرده است.

drako-gte-track-beauty- (3)

سیستم تعلیق GTE ساخت شرکت Öhlins بوده و سیستم ترمز آن نیز توسط کمپانی معروف برمبو توسعه یافته است. جدیدترین عضو باشگاه ابرخودروهای برقی در جلو از ترمزهایی با کالیپر شش پیستونه و در عقب از کالیپر چهار پیستونه بهره می برد. خریداران این خودرو می توانند از بین رینگ های 20 اینچی با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت 4S و یا رینگ های 21 اینچی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 ترکیب دلخواه را انتخاب کنند.

drako-gte-track-beauty- (4)

دریکو موتورز می گوید GTE فضای کافی برای حمل چهار سرنشین و لوازم سفر آنها را دارد. روی کنسول میانی این خودرو 4 دکمه تعبیه شده که از طریق آنها راننده می تواند تورک وکتورینگ، میزان انتقال قدرت به محورها، سیستم بازیابی انرژی ترمز و حالت های رانندگی را تنظیم کند.

drako-gte-track-beauty- (8)

از آنجایی که GTE بر اساس فیسکر کارما ساخته شده و از شاسی آن بهره می برد، این دو خودرو شباهت بسیار زیادی با همدیگر دارند. طبق برنامه ریزی ها استارتاپ دریکو موتورز تنها 25 دستگاه از ابر سدان GTE را تولید خواهد کرد. برای این خودرو قیمتی برابر با 1.25 میلیون دلار تعیین شده و انتظار می رود روند تحویل سفارشات از سال آینده آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی