ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قفل گشایی آیفون
تکنولوژی

پلیس آمریکا از دو سال قبل توانایی قفل‌گشایی تمام آیفون‌ها را داشته است

سازمان های قانونی در آمریکا از ماه ها پیش توانایی در هم شکستن پسورد آیفون را داشته اند اما از انتشار خبر آن جلوگیری کرده اند. چهار ماه پیش کمپانی اسرائیلی Cellebrite از ابزاری به نام UFED Premium ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

سازمان های قانونی در آمریکا از ماه ها پیش توانایی در هم شکستن پسورد آیفون را داشته اند اما از انتشار خبر آن جلوگیری کرده اند.

چهار ماه پیش کمپانی اسرائیلی Cellebrite از ابزاری به نام UFED Premium به عنوان تنها راه حل در دسترس سازمان های قانونی برای قفل گشایی و استخراج اطلاعات حیاتی موبایل های مبتنی بر iOS 12.3 و نسخه های قبل از آن نام برد. آن زمان Cellebrite مدعی شد که این ابزار به پلیس اجازه می دهد قفل آیفون را در دفاتر خود باز کند، حالا اما مشخص شده UFED Premium ماه ها پیش از این خبر در اختیار مجریان قانون بوده است.

بر اساس گزارش OneZero شواهد استفاده پلیس منهتن از UFED Premium به دی ۱۳۹۶ و ۱۸ ماه قبل از بیانیه Cellebrite بر می گردد. پلیس این منطقه ابزار قفل گشایی آیفون را با هزینه ۲۰۰ هزار دلاری خریداری کرده و قرار بود اقساط آنرا طی ۳ سال به طرف مقابل بپردازد.

قفل گشایی آیفون

این هزینه شامل نصب تجهیزات، لایسنس نرم افزار، آموزش پرسنل و باز کردن قفل تعداد مشخصی موبایل بوده است. علاوه بر این در قرارداد به آپشن های دیگری نیز اشاره شده که قیمت آنها حدود یک میلیون دلار بوده با این حال مشخص نیست اداره مذکور این گزینه ها را هم خریداری کرده است یا خیر.

بر اساس این توافقنامه پلیس باید اتاقی ایمن را به سیستم های رمزگشایی اختصاص دهد که در آن هیچ دستگاه ضبط صوتی یا تصویری وجود نداشته باشد. مشخص نیست که این دستگاه توانایی قفل گشایی آیفون های مبتنی بر iOS 13 را دارد یا خیر اما Cellebrite هنوز جمله «قابلیت رمزگشایی تمام دستگاه های اپل» را از سایتش حذف نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    از همون اول داشته
    همش مسخره بازی های تبلیغاتی اپل هستش
    پول بگیرم براش خبر سازی تبلیغات کنن
    مسخره ها

مطالب پیشنهادی