ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد

در اینجا با یک ب ام و سری 8 کانورتیبل مواجه هستیم که دومین محصول از این خانواده محسوب می‌شود؛ یک نسخه چهار درب گرن کوپه نیز اواخر امسال به دو برادر کنونی خود خواهد ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

در اینجا با یک ب ام و سری 8 کانورتیبل مواجه هستیم که دومین محصول از این خانواده محسوب می‌شود؛ یک نسخه چهار درب گرن کوپه نیز اواخر امسال به دو برادر کنونی خود خواهد پیوست.

مرسدس S کلاس کابریولت، بنتلی کانتیننتال gt رودستر و آستون مارتین DB11 ولانته مهمترین رقبای این ورزشکار آلمانی محسوب می‎شوند.

داخل کابین با یک اهرم تعویض دنده خاص شیشه‌ای روبرو خواهید شد که در نسخه کوپه وچود ندارد. همچنین یک دکمه‎ی مشکی رنگ براق نیز سقف خودرو را طی مدت زمان 15 ثانیه در حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت جمع می‎کند.

مواردی نظیر: استحکام بخشی به ستون‎های A، استفاده از استرات بارهای جدید و دو عدد میل تعادل باعث شده تا وزن خودرو در حدود 125 کیلوگرم نسبت به نسخه کوپه افزایش داشته باشد. با این حساب وزن M850i xDrive از 2087 کیلوگرم فراتر خواهد رفت که نسبتا زیاد به نظر می‎رسد.

افزایش وزن نسخه کوپه ما را کنجکاو کرد که بدانیم شرکت سازنده در بحث پیشرانه چه تغییراتی ایجاد نموده است اما متاسفانه هیچ تفاوتی در پیشرانه‌های نسخه کوپه با مدل کانورتیبل مشاهده نمی‎شود.

پیشرانه V8 به حجم 4.4 لیتر با قدرت 523 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور به عنوان قدرتمندترین نسخه‎ی حال حاضر، مشغول تامین قوای محرکه سری 8 است.

در مدل 840d نیز یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر با قدرت 320 اسب‎بخار 680 نیوتن متر گشتاور انجام وظیفه می‎نماید. در نسخه M8 که اواخر امسال به بازار ارائه می‎شود نیز از یک پیشرانه ۶۲۵ اسب بخاری بهره برده خواهد شد.

در داخل کابین تفاوت چندانی با نسخه کوپه مشاهده نمی‎شود جز اینکه کلی آسمان بالای سرتان دارید و به جای فیبر کربن و تزئینات فولادی از پارچه‌های عایق چندلایه استفاده شده است.

سامانه چهارچرخ محرک و امکانات جانبی آن به صورت استاندارد در این خودرو یافت می‎شوند. پشت سری مجهز به گرمکن همراه با صندوق بار 340 لیتری نیز جذابیت این خودرو را برای گشت و گذار افزایش می‎دهد.

حین رانندگی اگر به نور خورشید آلرژی نداشته باشید، مورد منفی دیگری شما را آزار نخواهد داد؛ اینجا خبری از لرزش، ارتعاش، سر و صدا و غیره نیست.

حین عبور از پیچ‎ها و دست اندازها، سری 8 کانورتیبل بسیار خوب عمل نموده و با اقتدار انواع مسیرها را پشت سر می گذارد. این خودرو جاده‏‎های پر پیچ و خم کوهستانی را با سرعت و ظرافت طی می‎کند و اصطلاحا اجازه نمی‎دهد آب در دل سرنشینان تکان بخورد.

البته طبیعتا نباید انتظار عملکرد مکلارن رودستر یا پورشه 911 کابریو را از این باواریایی داشته باشیم اما در کلاس خودش شاید نتوان خودرویی با قابلیت و عملکرد ظریف سری 8 کانورتیبل یافت.

این خودرو اگرچه ذره‌ای سنگین و حجیم به نظر می‎رسد اما از نظر قابلیت‎های دینامیک رانندگی، در سطح بسیار بالایی قرار داشته و نمی‌توان ایرادی بر آن وارد دانست.

فرمان‎پذیری خودرو نیز گرچه حالتی ارتجاعی دارد اما یکنواخت، سریع و دقیق عمل می‎کند؛ البته سامانه فرمان‎ چرخ های عقب چندان بدون اشکال نیست.

در حالت‎های اسپرت و اسپرت پلاس نیز میزان مقاومت فرمان افزایش یافته و دقت عملکرد آن بیشتر خواهد شد. واکنش‎های میان فرمان و لاستیک‎ها بسیار دقیق بوده و میزان دقت آن در حد لمس غربیلک فرمان با یک انگشت خواهد بود.

سیستم تعلیق خودرو بسیار خوب عمل کرده و هیچگاه شما را غافلگیر نمی‎سازد، حتی در سرعت‎های بالا!

به طور کلی شخصیت سری 8 کانورتیبل با وجود روح سرزنده و عملکرد فوق‎العاده مهیج پیشرانه، خونسرد و پایدار احساس می‌شود. این خودرو در سرعت‎های زیاد بسیار بانشاط عمل نموده و در عین حال چسبندگی بالایی را فراهم می‎کند.

ب ام و سری8 کانورتیبل

ب ام و سری 8 کانورتیبل مجهز به پیشرانه 523 اسب بخاری قادر است ظرف مدت 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حدود 0.2 ثانیه نسبت به نسخه کوپه آهسته‎تر است. این میزان تفاوت شتاب از پشت فرمان به هیچ وجه قابل ادراک نخواهد بود.

سری 8

گیربکس 8 سرعته خودکار ZF با تیونینگ ب ام و بسیار سریع، دقیق و نرم دنده‎ها را تعویض می‎نماید. غرش پیشرانه نیز در هر دو حالت اسپرت و نرمال زیبا و بسیار گوش نواز است.

با وجود آن که سری 8 کانورتیبل از نظر ارگونومی، موقعیت صندلی‎ها و عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار خوب و قوی ظاهر شده اما یک نکته منفی در اینجا به ذهن خطور می‎کند و آن اینکه شمایل کلی کابین چندان هم‎تراز یک خودروی 121هزار دلاری نیست چرا که کابین سری7 بسیار شکیل‎تر و سطح بالاتر از این مدل به نظر می‎رسد.

ب ام و سری8 کانورتیبل

در پایان بایستی عرض کنیم که اگر به دنبال یک خودروی کانورتیبل با کابین بسیار شیک و سطح بالا هستید، باید بدانید که سری 8 کانورتیبل نمی‎تواند نیاز شما را تامین کند؛
اما اگر دینامیک رانندگی فوق‎العاده و عملکرد فنی سطح بالا را در نظر دارید، این ب ام و مختص شما ساخته شده است. به جرات می‌توان گفت هیچ خودرویی در این کلاس از نظر فنی به پای سری 8 کانورتیبل نمی‎رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    کاش لیست قیمت ماشین های اروندی رو هر یک مدت یکبار بزارید ممنون

  • keivan
    keivan | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    نویسنده محترم اگر امکانش باشه قیمت در بازار جهانی رو اگر مشخص باشه بنویسید.
    درسته هیچوقت نمیخریم ولی برای مقایسه حتی در رویا هم خوبه

مطالب پیشنهادی