ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیر ارشد طراحی رنو: شاسی‌بلندها آمده‌اند که بمانند

مدیر ارشد طراحی کانسپت شرکت بزرگ فرانسوی رنو "فرانکویس لی‌بوین" اعتقاد دارد که شاسی‌بلندها برای مدت طولانی میهمان جاده‌ها و خیابان‌ها خواهند بود. او در خصوص توضیح داد: «جایگاه راننده، تطبیق‌پذیری بیشتر در داخل اتاق ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

مدیر ارشد طراحی کانسپت شرکت بزرگ فرانسوی رنو "فرانکویس لی‌بوین" اعتقاد دارد که شاسی‌بلندها برای مدت طولانی میهمان جاده‌ها و خیابان‌ها خواهند بود.

او در خصوص توضیح داد: «جایگاه راننده، تطبیق‌پذیری بیشتر در داخل اتاق و فضای‌بار باعث می‌شود که شاسی‌بلندها انتخاب اول مشتریان قلمداد شوند. همچنین پلت‌فرم شاسی‌بلندها گزینه ایده‌ال برای مدل‌های برقی به حساب می‌آیند.»

رنو

امروزه نسل دوم خودروهای برقی همچنان به بسته‌های باتری بزرگ و سنگین مجهز می‌شوند درنتیجه برای رسیدن به بالانس مناسب باید آن را در کف خودرو قرار داد. شما به یک خودرو سنگین با ارتفاع نسبتا زیاد نیاز دارید درنتیجه گزینه ایده‌ال شما شاسی‌بلندها خواهد بود.

لی بوین و تیم او مسئول طراحی کانسپت جدید این شرکت یعنی رنو مورفوز بودند که به‌علت برگزار نشدن نمایشگاه ژنو تلاش نهایی خود را به‌صورت اینترنتی معرفی کردند.

فرانکویس لی‌بوین معتقد است:

سلیقه‌ها در دو دهه اخیر تغییر کرده است و به‌همین دلیل شاسی‌بلندها تبدیل به حاکمات اصلی بازار خودرو شده‌اند. در حال‌حاضر بیش از 60 درصد بازار در اختیار انواع و اقسام شاسی‌بلندها است و تنها 40 درصد در اختیار دیگر کلاس‌هاست.

کانسپت رنو مورفوز

او شاسی‌بلندها را همانند یک ویروس قلمداد می‌کند اما لزوما با ویروس مضری طرف نیستیم و شاسی‌بلندها امکان ایجاد طرح‌های جدیدی را به طراحان این صنعت داده‌اند.

گرچه طراحان همچنان باید به‌صورت سنتی فضایی را برای رادیاتور، موتور، شاسی در نظر بگیرند و به همه این‌ها نیز باید باتری‌های بزرگ مدل‌های برقی را نیز اضافه کرد.

اما فرانکویس لی‌بوین و تیم او در تلاش برای رسیدن به راه‌حل‌های طراحی و مهندسی جدیدی هستند تا چشم‌انداز آینده صنعت خودرو را تغییر دهند که کانسپت مورفوز یکی از این دست از تلاش‌ها به شمار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های اصلی این کانسپت قابلیت تغییر طول خودرو در دو حالت شهری و سفر است. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این خصوص را در اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی