ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

430 اسب بخار قدرت برای وانت 70 ساله؛ پروژه جذاب شورولت Thriftmaster تیونینگ آیکان

در سال‌های اخیر تقاضا برای مدل‌های کلاسیک بازسازی شده به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. ایجاد یک بازار نوظهور این چنینی، سبب شکل‌گیری و تاسیس شرکت‌هایی شده که به طور تخصصی در زمینه ارتقای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

در سال‌های اخیر تقاضا برای مدل‌های کلاسیک بازسازی شده به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. ایجاد یک بازار نوظهور این چنینی، سبب شکل‌گیری و تاسیس شرکت‌هایی شده که به طور تخصصی در زمینه ارتقای خودروهای قدیمی و کلاسیک فعالیت می‌کنند.

آیکان (Icon) یکی از این شرکت‌هاست که به واسطه ارائه مدل‌های پیشرفته در قالب بدنه مدل‌های کلاسیک شهرتی جهانی دارد. مهندسن این شرکت در جدیدترین پروژه خود به سراغ پیکاپ شورولت Thriftmaster مدل 1950 رفته و آن را به خودرویی مدرن تبدیل کرده‌اند.

شورولت

ماحصل این پروژه با عنوان Old School Edition Thriftmaster شناخته می‌شود. نمونه‌ای که توسط آیکان ارتقا یافته، قبلا در یک مزرعه مورد استفاده قرار می‌گرفته و به درخواست مالک بازسازی شده است.

این وانت قدیمی نیروی خود را از یک موتور V8 با کد LS3 دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید 430 اسب بخار قدرت را دارا بوده و در همکاری با گیربکس خودکار 4L85-E چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. بد نیست بدانید هم موتور و هم گیربکس ساخت شرکت جنرال موتورز است.

به لطف سیستم تعلیق مستقل و ترمزهای ساخت شرکت برمبو، کیفیت سواری دست‌پرورده جدید آیکان اصلا شبیه پیکاپ‌ها – حتی مدل‌های جدید و مدرن – نیست.

با وجود تغییرات زیادی که در زیر پوسته رخ داده، نمای ظاهری مثل سابق حفظ شده و بعید است کسی با مشاهده آیکان Thriftmaster، متوجه پیشرانه مدرن آن شود. این شرکت آمریکایی در کف قسمت بار از چوب ساج آمریکایی و ریل‌های استیل استفاده کرده که چنین ترکیبی بسیار جذاب از آب درآمده است.

در داخل کابین هم وضعیت به همین منوال است و با فضایی کلاسیک روبرو هستیم. در این بخش صندلی‌های چرمی، پنل درها و روکش سقف با آنکه جدید هستند، اما به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که حس و حالی مشابه با نیمه‌های قرن بیستم ایجاد می‌کنند.

داشبورد هم ساختار ساده قبلی خود را حفظ کرده، اما در اجزای آن بازنگری شده و تمامی دکمه‌ها و همچنین نشان‌دهنده‌ها تازه هستند. دکمه‌های مذکور برای کنترل سیستم پخش استریو و سیستم تهویه کاربرد دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی