ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ردیت
نرم افزار و اپلیکیشن

تلاشی برای افزایش درآمدها؛ ردیت استفاده از API خود را پولی می‌کند

مدیرعامل ردیت می‌گوید زمان آن رسیده است که شرکت‌های بزرگ دیگر نتوانند به‌طور رایگان از API این شرکت اطلاعات استخراج کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

به‌دنبال اقدام توییتر که دسترسی‌های شخص ثالث به API خود را محدود کرد، حالا نوبت به ردیت رسیده است تا اعلام کند که دسترسی رایگان به API خود را محدود می‌کند. براین‌اساس، کاربران برای استفاده از این API باید هزینه پرداخت کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، این سیاست دسترسی همه را به API ردیت قطع نمی‌کند. توسعه‌دهندگان همچنان می‌توانند برای ساخت اپلیکیشن و بات‌هایی که به کاربران این پلتفرم کمک می‌کنند، از این API بهره بگیرند. به‌علاوه، محققان هم می‌توانند صرفاً برای مطالعات آکادمیک و غیرتجاری به‌طور رایگان از API این شرکت استفاده کنند.

اما شرکت‌هایی که با API ردیت اطلاعات کاربران این پلتفرم را استخراج می‌کردند و هیچ ارزشی را به این پلتفرم برنمی‌گرداندند، باید برای این دسترسی هزینه پرداخت کنند. «استیو هافمن»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ردیت می‌گوید: «زمان خوبی است که سخت‌گیری‌ها را افزایش دهیم. فکر می‌کنم این اقدام منصفانه باشد.»

داده‌های ردیت منبع خوبی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که ردیت به‌دنبال درآمدزایی از محتواهای کاربران است. این داده‌ها ظاهراً برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی ازجمله در ChatGPT استفاده می‌شوند. این پلتفرم در سال 2019 بیش از 430 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت که در بیش از 1.2 میلیون کامیونیتی فعالیت می‌کردند.

هافمن می‌گوید او باور دارد که اطلاعات ردیت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون دائماً به‌روزرسانی می‌شود: «ردیت بیش از هر نقطه دیگری در اینترنت مرجعی برای گفت‌وگوهای واقعی است. چیزهای زیادی در این سایت وجود دارد که آن‌ها را فقط در جلسه‌های روان‌درمانی یا جلسات ترک الکل می‌شنوید یا هرگز در هیچ‌جای دیگری آن‌ها را نمی‌بینید؛ اما لازم نیست این اطلاعات ارزشمند را به رایگان در اختیار برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا قرار دهیم.»

این تصمیم ممکن است تحت تأثیر فشار سهام‌داران ردیت گرفته شده باشد. این شرکت هنوز جزئیات قیمت‌گذاری استفاده از API خود را اعلام نکرده است؛ ولی آن‌ها درحال‌حاضر برای عرضه اولیه عمومی در دنباله سال جاری میلادی آماده می‌شوند و سرمایه‌گذاران احتمالاً می‌خواهند با این کار درآمدهای شرکت را افزایش دهند.

ردیت در حوالی ماه اوت سال 2021 حدود 10 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. تخمین زده می‌شود که این شرکت دو سال پیش حدود 350 میلیون دلار از تبلیغات درآمدزایی کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی