ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لغو سرویس اشتراکی ب ام و و آئودی به خاطر استقبال پایین‌تر از انتظار

کمپانی ب‌ام‌و در آوریل 2018 یک سرویس اشتراکی برای برخی از محصولات خود راه‌اندازی کرد. این سرویس که Access by BMW نامگذاری شده، امکان دسترسی موقت به مدل‌های هیجان‌انگیزی مثل M5، X5 M، X6 M ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۰:۲۷

کمپانی ب‌ام‌و در آوریل 2018 یک سرویس اشتراکی برای برخی از محصولات خود راه‌اندازی کرد. این سرویس که Access by BMW نامگذاری شده، امکان دسترسی موقت به مدل‌های هیجان‌انگیزی مثل M5، X5 M، X6 M و M4 کانورتیبل را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

البته چند ماه بعد از راه‌اندازی، خودروساز باواریایی مدل‌های دیگری مثل 330i، 330e iPerformance، X3، X2، M240i و i3 تمام الکتریکی را نیز به لیست خودروهای قابل انتخاب Access by BMW اضافه کرد تا برای نیازها و بودجه‌های مختلف گزینه‌ای مناسب وجود داشته باشد. این سرویس فقط در مرکز ایالت تنسی یعنی نشویل عرضه شده و خبری از آن در سایر ایالت‌ها یا دیگر کشورهای جهان نیست.

با گذشت نزدیک به سه سال از زمان راه‌اندازی Access by BMW، حال خبر می‌رسد این سرویس آنطور که انتظار می‌رفت با استقبال مردم مواجه نشده و به نوعی شکست خورده است؛ این امر سبب شده سرویس اشتراکی ب‌ام‌و تا پایان ماه ژانویه به کار خود خاتمه دهد.

آنطور که یکی از سخنگوهای ب‌ام‌و به نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) گفته، هدف از راه‌اندازی Access by BMW در نشویل، ارزیابی میزان پایداری یک سرویس اشتراکی و دریافت بازخورد از مشتریان بوده است. به گفته این سخنگو، ب‌ام‌و هنوز پا پس نکشیده و نسخه‌ای جدید از این سرویس را با ویژگی‌های متفاوت توسعه می‌دهد.

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد ب‌ام‌و در حال آزمون و خطا و ارزیابی انتظارات مشتریان از یک سرویس اشتراکی بوده و می‌خواهد تجاربی را در زمینه این تجارت متفاوت کسب کند.

در کنار ب‌ام‌و، آئودی نیز سرویس اشتراکی مشابهی به نام Audi Select دارد. نکته تامل‌برانگیز اینکه این شرکت آلمانی نیز تصمیم گرفته سرویس خود را تا پایان ماه ژانویه متوقف کند. ارباب حلقه‌ها این سرویس را در سپتامبر 2018 و در منطقه دالاس-فورت ورث تگزاس راه‌اندازی کرده بود که آن هم به سرنوشتی مشابه با Access by BMW دچار شد و نتوانست به محبوبیت لازم دست پیدا کند. جالب‌تر اینکه مرسدس بنز هم به عنوان دیگر برند لوکس آلمانی، تابستان گذشته سرویس اشتراکی اختصاصی خود را به خاطر تقاضای ضعیف متوقف کرد.

این درحالیست که پیش بینی کارشناسان نشان می داد که اصولا باید تمایل بالایی بین مشتریان برای استفاده موقت از خودروهای سریع و گران قیمت وجود داشته باشد و آینده صنعت خودروسازی نیز به سمت خودروهای اشتراکی برود، اما حالا و در پی شیوع کرونا به نظر می رسد که عموم مشتریان تمایل چندانی نسبت به استفاده از خودروهای غیرشخصی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی