ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هیوندا سانتافه کراس اوور خوش ساختی از شهر سئول

خودروهای شاسی‌بلند همیشه جزو محبوب‌ترین خودروها بوده‌اند و بیشتر شرکت‌ها هم تلاش کرده‌اند تا برای جذب خریداران، مدل‌های مختلفی را در این کلاس تولید کنند. یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در بین رانندگان ایرانی، هیوندا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خودروهای شاسی‌بلند همیشه جزو محبوب‌ترین خودروها بوده‌اند و بیشتر شرکت‌ها هم تلاش کرده‌اند تا برای جذب خریداران، مدل‌های مختلفی را در این کلاس تولید کنند. یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در بین رانندگان ایرانی، هیوندا سانتافه کره‌ای است.

تاکنون سه نسل از کراس‌اوور هیوندا وارد بازار ایران شده است. این خودرو کره‌ای از اوایل دهه هشتاد راه خود را به بازار ایران باز کرد و تا آخرین سال قرن چهاردهم هجری نیز در بازار ایران حضور داشته است. البته نسل دوم و به‌خصوص نسل سوم سانتافه خریداران بیشتری داشته و علاوه بر شرکت‌های واردکننده، توسط شرکت خودروسازی کرمان موتور نیز به بازار عرضه می‌شود.

سئول، زادگاه هیوندا سانتافه

سانتافه را باید اولین شاسی‌بلند کراس‌اوور شرکت خودروسازی هیوندا دانست. نام این خودرو از شهر سانتافه در کشور مکزیک گرفته شده و اولین مدل آن در سال ۲۰۰۱ میلادی وارد بازار خودرو شد.

شرکت هیوندا در اواخر دهه ۹۰ میلادی تصمیم گرفت تا به دلیل تقاضای زیاد خودروهای شاسی‌بلند در آمریکا، خودرویی را در این کلاس عرضه کند و بدین شکل سانتافه تولید شد.

نسل اول هیوندا سانتافه (SM) در کلاس شاسی‌بلند کامپکت کراس‌اوور و بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به بازار عرضه می‌شد و بعد از سال ۲۰۰۶، تولید این نسل هیوندا در روسیه، چین، مصر و فیلیپین ادامه یافت.

سال ۲۰۰۷، زمان ورود دومین نسل سانتافه (CM) به بازار بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد. ظاهر سانتافه در نسل دوم دچار تغییر و تحولاتی شد. جلوپنجره بزرگ‌تر و سه قسمتی شد و چراغ‌ها نیز کشیده‌تر شدند. سانتافه با نسل دوم خود وارد بازار ایران شد. تولید سانتافه CM تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت و بعد از آن نوبت به نسل سوم رسید.

سانتافه نسل سوم (DM) از سال ۲۰۱۲ وارد خط تولید شد. ظاهر این شاسی‌بلند کره‌ای به کل تغییر پیدا کرد و متحول شد. هیوندا سانتافه نسل سوم از سال ۹۴ شمسی وارد کشور شد و آخرین دستگاه از این خودرو نیز در سال ۹۸ توانست بازار خودرو ایران راه پیدا کند و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی شود. البته ناگفته نماند که این نسل از سانتافه نیز در طی این سال‌ها دچار تغییراتی شد و هم طراحی داخلی آن و هم طراحی خارجی آن تغییر پیدا کرد.

هیوندا سانتافه نسل سوم، آخرین نسل این خودروی کره‌ای بود که توانست به بازار کشور راه پیدا کند و پس از آن و به دلیل ممنوعیت واردات خودرو خارجی و به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور، نسل چهارم سانتافه مجوز ورود به ایران را پیدا نکرد.

نسل چهارم این مدل از هیوندا نیز نسبت به نسل سوم، هم از نظر طراحی ظاهری و هم از نظر طراحی داخلی و همین طور از نظر امکانات دچار تحول شد. مهم‌ترین تغییرات نسل سوم عبارتند از جلوپنجره ۶ ضلعی مشبک، چراغ‌های باریک جلو و مه‌شکن‌های متفاوت. این مدل سانتافه که به آن کد TM داده‌اند، در زمستان ۲۰۱۸ در نمایشگاه ژنو رونمایی و در تابستان همین سال به بازار عرضه شد. نسخه فیس‌لیفت نسل چهارم در سال ۲۰۲۰ در معرض دید عموم قرار گرفته و هیوندا قصد دارد تا آن را به زودی عرضه کند.

طراحی خارجی هیوندا سانتافه

طراحی بدنه هیوندا سانتافه نسبت به مدل قبلی خود، تفاوت چشمگیری پیدا کرده است. جلوپنجره این خودرو یک شش وجهی است و چراغ‌های جلو کشیده شده و مه‌شکن‌ها در گوشه‌های پایین سپر محصور شده و مجموع این موارد، چهره‌ای تهاجمی و اسپرت به این خودروی کره‌ای داده و همچنین چراغ‌های این خودرو از نوع LED است.

چراغ‌های عقب خودرو به صورت دو تکه است و در دو طرف در عقب قرار گرفته و در کنار استفاده از سپر و سر اگزوزهای جذاب، نمای زیبایی به عقب سانتافه بخشیده است.

طراحی داخلی هیوندا سانتافه

طراحی داخلی سانتافه در زمان خود مدرن و منحصربه‌فرد بود. نمای داخلی سانتافه ظاهری اسپرت داشته و داشبورد و کنسول میانی آن به‌شدت جذاب دیده می‌شود. سطح داشبور موج‌دار است و تا روبه‌روی سرنشین جلوی خودرو نیز ادامه پیدا می‌کند. فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب این خودرو در نظر گرفته شده و ۵ نفر به راحتی می‌توانند سوار این خودرو شوند. مواد به کار رفته برای ساخت داشبورد و رودری‌ها از جنس پلاستیک نرم بوده و به لطف طراحی مناسب، ظاهر خوبی به داخل سانتافه داده است.

مشخصات فنی هیوندا سانتافه

قلب تپنده سانتافه یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی است، که می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید کند و این قدرت را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به هر چهار چرخ منتقل کند. این خودروی کره‌ای با استفاده از این موتور می‌تواند در طی ۱۱/۵ ثانیه از به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت این مدل هیوندا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. طول این خودرو ۴۶۸۹ میلیمتر، عرض آن ۱۸۸۰ میلیمتر و ارتفاع این کراس‌اوور ۱۶۸۹ میلیمتر است. همچنین ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن هیوندا سانتافه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۱۱.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات سانتافه

از امکانات نسل سوم سانتافه می‌توان به چراغ‌های تنظیم‌شونده اتوماتیک جلو، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی چهار چرخ محرک، ۷ کیسه هوا، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز پارک برقی، آینه‌های بغل دارای گرمکن، صندلی قابل تنظیم راننده، سیستم گرمایشی و سرمایشی صندلی‌ها، کروز کنترل، سانروف، سنسورهای هشدار نقطه کور، نمایشگر لمسی ۸ اینچی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی