ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا سلیکا باز می‌گردد؛ احیای یک کوپه کلاسیک در قالب یک کراس‌اوور اسپرت

ظاهرا این روزها تویوتا دوران شلوغی را پشت سر می‌گذارد. در کمتر از هفت روز، نه تنها شاهد باز طراحی سپر GT86 بوده ایم، بلکه اکنون مشخص شده که این کمپانی به دنبال احیای نام ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

ظاهرا این روزها تویوتا دوران شلوغی را پشت سر می‌گذارد. در کمتر از هفت روز، نه تنها شاهد باز طراحی سپر GT86 بوده ایم، بلکه اکنون مشخص شده که این کمپانی به دنبال احیای نام و نشان سلیکا است. این دومین باری است که تویوتا به دنبال احیای نامی فراموش شده افتاده و برای این منظور، دو طرز فکر مختلف وجود دارد.

گزینه اول و محتمل ترین گزینه، این است که تویوتا برند سلیکا را حفظ کند. البته این گزینه در ابتدا محتمل‌تر بود. اما هرچه می‌گذرد، از احتمال اجرایی شدن آن، کاسته می شود! همان طور که می‌دانید، تویوتا در ماه‌های اخیر، تمام خودروهای پرفورمنس بالای خودش را با پیشوند GR عرضه کرده است. محصولاتی همچون GR یاریس، GR سوپرا و در آینده نزدیک، GR 86. بنابراین نمی‌توان تصور کرد که سلیکا به عنوان یک نشان اختصاری جدید برای خودروهای اسپرت تویوتا، معرفی شود.

تویوتا با معرفی پیشوند GR به عنوان نشان اختصاصی محصولات اسپرتش، بخش جدیدی از بازار را هدف گرفته‌است. در نتیجه بعید است که خودروساز ژاپنی بخواهد تمام تلاش ماه های اخیرش را با معرفی نشانی جدید در همان سگمنت خودروهای اسپرت، بر باد دهد. یک احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه تویوتا بخواهد راه میتسوبیشی را در پیش گیرد و همچون مدل اسپرت اکلیپس که تبدیل به کراس‌اووری کامپکت شد، سلیکا هم در قالب یک کراس‌اوور اسپرت تازه نفس به بازار، باز گردد.

اگر سلیکا کراس‌اوور شود، می توان او را رقیبی مستقیم برای سوبارو کراس ترک دانست. خودرویی که در مسابقات رالی هم شرکت می کند. بنابراین سلیکای جدید، سبب ساز تقویت جایگاه تویوتا در مسابقات هم خواهد بود. اگر سلیکا در نقش یک کراس اوور ظاهر شود، نیازی به عرضه نسخه پرفورمنس بالا هم ندارد. هر چند که سلیکای کراس، هرگز آن اتومبیل اسپرت مد نظر ما نیست، اما با توجه به محبوبیت امروزی کراس‌اوورها، به تویوتا هم باید حق داد که در پی فروش بیشتر باشد.

به هر جهت، همین که تویوتا اراده کرده تا نام سلیکا را زنده کند، برای طیف وسیعی از ماشین بازها، ارزشمند و قابل احترام است. اینکه سلیکا در همان کلاس کوپه اسپرت به بازار می آید یا لباس کراس‌اوورها را به تن می‌کند، بستگی به سلیقه و تصمیم مدیران تویوتا دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی