ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ رایچت به دلیل آسیب پذیری امنیتی از مشتریان خود پوزش خواست

رایچت با انتشار یک بیانیه در خصوص آسیب پذیری امنیتی پیش آمده در این پلتفرم از کاربران و مشتریان خود پوزش خواست و اطمینان خاطر داد که شفاف و مسئولانه در برابر این موضوع ایستاده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰

رایچت با انتشار یک بیانیه در خصوص آسیب پذیری امنیتی پیش آمده در این پلتفرم از کاربران و مشتریان خود پوزش خواست و اطمینان خاطر داد که شفاف و مسئولانه در برابر این موضوع ایستاده است.

دیروز ۱۲ بهمن گزارش‌هایی در خصوص بروز مشکل امنیتی رایچت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و کاربران نسبت به عدم عکس‌العمل رایچت در ساعات اولیه انتشار این گزارش‌ها، انتقاداتی را مطرح کردند. ساعاتی پس از انتشار گزارش مذکور، رایچت در توییتر اعلام کرد که از لحظه اول در حال بررسی صحت این ادعا است و حال تقریبا یک روز پس از این اتفاق با انتشار یک بیانیه در خصوص آسیب‌پذیری امنیتی‌اش عذرخواهی کرده است. در این بیانیه آمده «تیم فنی در رایچت همچون هشدارهای مشابه امنیتی در گذشته به بررسی همه جانبه موضوع پرداخته است.»

رایچت درر بیانیه خود نفوذ به پایگاه داده رایچت را تایید کرده است: «کاربران و مشتریان رایچت توجه داشته باشید که اطلاعات و داده‌ها در رایچت به شکل رمزنگاری نگهداری می‌شوند و به صورت خام ذخیره نمی‌شوند.»

«مجتبی محمودزاده» مدیرعامل رایچت نیز در این بیانیه بابت نگرانی پیش آمده از کاربران عذرخواهی کرده است و در خصوص مساله رخ داده در این پلتفرم چنین گفته است: «ما از همه کاربران و مشتریان بابت نگرانی پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. پایگاه داده رایچت به جهت ارتقا امنیت از دسترس خارج شده و همه اقدام‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات مشتریان در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم عذرخواهی ما را بابت نگرانی پیش آمده پذیرا باشید. اطمینان می‌دهیم که تیم رایچت تمام تلاش خود را برای رفع نقص‌های امنیتی به کار بگیرد.»

رایچت در بیانیه خود ادعا کرده که تاکنون شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات وجود ندارد. همچنین در متن بیانیه اشاره شده که آنها با هکر کلاه سفیدی که در این ماجرا دخالت داشته وارد صحبت شده‌اند: « براساس قواعد و عرف بین المللی افشای مسئولانه، با هکری که تاکنون رفتاری همچون «هکر کلاه سفید» داشته تعامل آغاز شده و مکاتباتی با وی داشته‌ایم تا نقص فنی را رفع کنیم. با برطرف شدن نقص فنی، خدمات رایچت مجددا در دسترس قرار خواهد گرفت.»

در پایان بیانیه منتشر شده بار دیگر رایچت از کاربران عذرخواهی کرده و تاکید داشته که در برابر حادثه امنیتی پیش آمده پاسخگو خواهند بود: «ضمن عذرخواهی مجدد از همه مشتریان و کاربران رایچت متعهد می‌شویم که مسئولانه و شفاف هرگونه اطلاعات در مورد امنیت دیتای کاربران و مشتریان را همانند گذشته با شما به اشتراک بگذاریم. ما رایچت را براساس شفافیت، صداقت و در ارتباط مستمر با مشتریان و کاربران ساخته‌ایم  و با حمایت و همراهی همیشگی شما با تمام جان و دل از آن مراقبت خواهیم نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی