ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال آزادسازی واردات خودرو از نیمه دوم 1400

مدت‌هاست که دیگر ثبت سفارش هیچ خودرویی از گمرک انجام نمی‌گیرد. آخرین مدل‌های موجود از خودروهای وارداتی در بازار، مربوط به سالهای 2018 و 2019 هستند. توقف واردات، بازار را برای خودروسازان داخلی انحصاری‌تر از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

مدت‌هاست که دیگر ثبت سفارش هیچ خودرویی از گمرک انجام نمی‌گیرد. آخرین مدل‌های موجود از خودروهای وارداتی در بازار، مربوط به سالهای 2018 و 2019 هستند. توقف واردات، بازار را برای خودروسازان داخلی انحصاری‌تر از قبل کرده است. با این حال، از همان زمان بسته شدن سایت گمرک، گمانه زنی‌ها برای از سر گیری واردات آغاز شد و حالا نیز خبر می رسد که خوشبینانه ترین زمان برای از سرگیری واردات خودرو به کشور، شهریور ماه سال 1400 خواهد بود.

حرف و حدیث‌ها پیرامون این موضوع بسیار اند، اما «مهدی دادفر»، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، به تازگی در گفتگو با پایگاه خبری گسترش نیوز، تصریح کرده که امکان بازگشایی واردات خودرو در دولت فعلی وجود ندارد و احتمالا از اولین سال فعالیت دولت جدید، شاهد شروع دوباره واردات خواهیم بود.

او درباره زمان احتمالی بازگشایی واردات، احتمال آن را داده است که در نیمه دوم سال 1400، دولت جدید فورا دستور آغاز واردات را صادر می‌کند. اما به عقیده او، تا پایان دولت فعلی هرگز این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بازار خودرو وارداتی

دادفر در خصوص اخذ مالیات از مالکان خودروهای فراتر از 1 میلیارد تومانی هم گفته که چون خود دولت، مقصر افزایش قیمت خودروهاست، بنابراین دریافت مالیات از مالکان جای توجیه ندارد. دادفر می‌گوید: «ابتدایی‌ترین خودروهای وارداتی هم امروزه بیش از 1 میلیارد تومان می‌ارزند و شاخص در نظر گرفته شده برای خودروهای لوکس، اصلا منطقی نیست. به عقیده دادفر، مالکان پس از هر بار پرداخت مالیات، مبلغ آن را به قیمت خودرو اضافه می‌کنند و به این ترتیب، خود به خود بازار دچار تورم می‌شود.»

بازار خودرو وارداتی

دادفر در پاسخ به سوال اینکه چند خودرو لوکس در کشور داریم، گفت: «خودرو لوکس در جهان تعریف دارد و حتی به جز چند مدل خاص، محصولات شرکت بنز هم لوکس محسوب نمی‌شوند.»

همچنین آنطور که از شواهد امر بر می آید تعداد کل خودروهای لوکس موجود در ایران اعم از فراری، بنز S کلاس، ب ام و سری 7، مازراتی و پورشه را حدودا 2 الی 3 هزار دستگاه می‌داند. در عین حال، دادفر خاطر نشان کرده که حتی اگر مالیات دریافتی از خودروهای واقعا لوکس هم در جای درستی خرج نشود، نباید این طرح اجرا گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

    آره دیگه فرض کردن گوشای ملت دراز و پشمالو
    بعد چه جوری مدل جی کلاس ۲۰۲۰ رو یکی از آقازاده ها ثبت سفارش کرده با پلاک ملی اینا خبر دارن بازم احتمالا سایت گمرک هک شده

  • linkin park
    linkin park | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    کیوون برره میگفت پول زور وده، اینا دارن اجراش میکنن... فقط نیروهاشون کمه هنوز...

  • irjesus
    irjesus | ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

    اگر قرار بود با اومدن دولت جدید چیزی فرق بکنه که تا الان کرده بود

مطالب پیشنهادی