ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استراتژی ولوو برای سال ۲۰۳۰: فروش خودرو، فقط برقی و فقط آنلاین

ولوو تا سال 2030 به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شده و تمامی محصولات خود را صرفا با پیشرانه‌های برقی راهی بازار خواهد کرد. با این کار ولوو جزو نخستین خودروسازان بزرگی خواهد بود که استفاده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۵

ولوو تا سال 2030 به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شده و تمامی محصولات خود را صرفا با پیشرانه‌های برقی راهی بازار خواهد کرد. با این کار ولوو جزو نخستین خودروسازان بزرگی خواهد بود که استفاده از موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد. در کنار برقی‌سازی، این برند خوشنام سوئدی قصد دارد نمایندگی‌های فروش فیزیکی را نیز حذف کرده و مدل‌های تولیدی را فقط به صورت آنلاین به فروش برساند. هدف از این اقدام ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان اعلام شده است.

تصمیم ولوو برای تبدیل شدن به یک برند الکتریکی، در راستای بسط دادن استراتژی قبلی گرفته شده؛ این شرکت پیش‌تر برقی‌سازی 50 درصد از محصولات تا سال 2025 را هدفگذاری کرده بود. به گفته هنریک گرین، مدیر بخش تکنولوژی ولوو «بازار خودروهای درون‌سوز در حال کوچک‌تر شدن بوده و هیچ آینده روشنی برای این دسته از خودروها در بلندمدت دیده نمی‌شود.»

آنطور که در بیانیه رسمی آمده، قیمت مدل‌های برقی ولوو مستقیما از سوی کمپانی کنترل و تعیین شده و مشتریان چه در خانه، چه در نمایندگی، باید از طریق وبسایت خودروی دلخواه خود را سفارش دهند. برای اینکه مشتریان اطلاعات لازم درباره خودروها را کسب کنند، امکان مشاهده آنها در استودیوهای اختصاصی یا نمایشگاه‌ها فراهم خواهد شد. این دو بخش وظیفه تحویل و سرویس‌دهی به مدل‌های فروخته شده را نیز بر عهده خواهند داشت.

در کنار مواردی که برشمردیم، ولوو برخی از جزئیات مربوط به نقشه راه خود را نیز فاش کرده است. پس از معرفی XC40 Recharge به عنوان نخستین خودروی تمام الکتریکی کمپانی، ولوو یک مدل برقی دیگر از سری 40 را بزودی پرده‌برداری خواهد کرد. در «سال‌های پیش رو» هم این شرکت چند مدل برقی دیگر را به سبد محصولات خود خواهد افزود که با توجه به گرافیک منتشر شده، احتمال می‌رود تعداد آنها هفت مدل باشد.

آنگونه که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، ولوو از تسلا پیروی نموده و می‌خواهد آن را الگوی خود قرار دهد. حتما می‌دانید تسلا هم فقط به تولید خودروهای برقی مشغول بوده و نمایندگی فروشی ندارد. به غیر از این برند سوئدی، فورد نیز در نظر دارد تا سال 2030 موتورهای بنزینی را حذف کند، البته از مدل‌هایی که در اروپا عرضه می‌شوند. جنرال موتورز به عنوان دیگر خودروساز بزرگ آمریکایی سال 2035 را برای حذف موتورهای درون‌سوز از محصولات خود هدفگذاری کرده است.

اما در این سوی دنیا و در قاره اروپا، فولکس واگن می‌خواهد تا سال 2025 یک و نیم میلیون خودروی الکتریکی را وارد خیابان‌ها کند، مرسدس بنز نیز قول داده در چند سال آینده شش مدل تمام برقی را به خطوط تولید خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی