ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دانشگاه چینهوا
تکنولوژی

تیم کوک: مخالف تبلیغات دیجیتال نیستیم، می‌خواهیم اختیار را به کاربران بدهیم

مدیرعامل اپل در آستانه عرضه قابلیت حریم خصوصی App Tracking Transparency برای iOS تصریح کرد که این شرکت مقابل صنعت تبلیغات دیجیتال قرار نگرفته. در چند وقت اخیرا انتقاداتی به خصوص از سمت فیسبوک علیه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

مدیرعامل اپل در آستانه عرضه قابلیت حریم خصوصی App Tracking Transparency برای iOS تصریح کرد که این شرکت مقابل صنعت تبلیغات دیجیتال قرار نگرفته. در چند وقت اخیرا انتقاداتی به خصوص از سمت فیسبوک علیه این قابلیت مطرح شده بود.

تیم کوک در مصاحبه با وب‌سایت The Toronto Star درباره تلاش‌های اخیر این شرکت در زمینه حریم خصوصی حرف زد که قرار است از طریق قابلیتی موسوم به «شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها» (ATT) در iOS 14.5 در اختیار کاربران قرار بگیرد. این قابلیت برنامه‌ها را موظف می‌کند تا پیش از ردیابی کاربر از او مجوز بگیرند.

مدیرعامل اپل می‌گوید این شرکت معتقد است کاربران باید بر اپلیکیشن‌های خود کنترل داشته باشند و با شفافیت بدانند که از کدام اطلاعات آن‌ها برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود. کوک اظهار داشت: «ما مخالف تبلیغات دیجیتال نیستیم. فکر می‌کنم تبلیغات دیجیتال در هر صورت به رشد و پیشرفت ادامه می‌دهد چون زمان بیشتری به‌صورت آنلاین سپری می‌شود و مردم کمتر پای تلویزیون می‌نشینند. پس تبلیغات دیجیتال در هر حال شرایط خوبی خواهد داشت. ولی سوال این است که آیا اجازه می‌دهیم ساخت این پروفایل غنی از اطلاعات شما بدون رضایتتان ممکن باشد؟»

تیم کوک همچنین تایید کرد که قابلیت ATT ظرف چند هفته آینده برای iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 نیز عرضه می‌شود. اپل فعلا مشغول آزمایش نسخه بتای این آپدیت‌هاست. مدیرعامل اپل می‌گوید: «قویا احساس می‌کنیم مسئولیت ماست که به کاربران در این تصمیم‌گیری کمک کنیم. ما قرار نیست برای آن‌ها تصمیم بگیریم. چون این تصمیم به ما تعلق ندارد. هر کس خودش باید بگوید که می‌خواهد چه اتفاقی برای اطلاعاتش بیفتد، چه کسی باید این اطلاعات را داشته باشد و چطور از آن‌ها استفاده کند.»

کوک در صحبت پیرامون مقاومت شرکت‌هایی مثل فیسبوک یا Procter & Gamble گفت شاید این شرکت‌ها نگرانند که نتوانند در آینده به اندازه حالا از کاربران اطلاعات گردآوری کنند. او افزود: «تنها دلیلی که باعث می‌شود در مقابل این قابلیت بایستید این است که اطلاعات کمتری نصیبتان شود. تنها دلیلی که باعث می‌شود اطلاعات کمتری نصیبتان شود هم این است که اگر از مردم پرسیده شود، آن‌ها نمی‌خواهند این اطلاعات را به شما بدهند و قبلا چنین اختیاری به آن‌ها داده نشده بود.»

مدیرعامل اپل تاکید کرد که حریم خصوصی بازارگرمی جدید این شرکت نیست. او گفت تعهد اپل به حفظ حریم خصوصی کاربران به مدت‌ها قبل برمی‌گردد: «اگر به گذشته اپل نگاه کنید، می‌بینید که ما دهه‌ها پیش درباره حریم خصوصی حرف می‌زدیم. ولی فکر می‌کنیم که شرایط کنونی ضرورت انجام این کار را افزایش داده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی