ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت‌های صوتی جدید فیسبوک برای رقابت با کلاب هاوس معرفی شدند

بازار برنامه‌ها و ابزارهای مبتنی بر ارتباط صوتی بسیار داغ است و فیسبوک نیز تصمیم گرفته در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد. این شرکت قصد دارد طی چند ماه آینده محصولات متفاوتی مبتنی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

بازار برنامه‌ها و ابزارهای مبتنی بر ارتباط صوتی بسیار داغ است و فیسبوک نیز تصمیم گرفته در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد. این شرکت قصد دارد طی چند ماه آینده محصولات متفاوتی مبتنی بر محتوای صوتی را منتشر کند. یکی از این محصولات قرار است در رقابت با کلاب هاوس در دسترس کاربران قرار گیرد.

یکی از محصولات جدید فیسبوک در واقع نسخه صوتی برنامه مسنجر «رومز» است. سال گذشته این شرکت این برنامه را در رقابت با زوم معرفی کرد. علاوه بر این، فیسبوک محصول مشابهی با کلاب هاوس رونمایی خواهد کرد که به کاربران اجازه می دهد در فضای مجازی با یکدیگر گفتگو کنند و همچنین بتوانند پیام‌های صوتی را در فیدهای خبری ارسال کنند. شایان ذکر است این شرکت تصمیم گرفته محصول مبتنی بر پادکست خود را که مرتبط با اسپاتیفای است نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

رقیب اپلیکیشن جنجالی کلاب هاوس با ویژگی به نام Live Audio Rooms تابستان امسال از راه می‌رسد. این ابزار ابتدا به صورت آزمایشی در دسترس برخی کاربران قرار می‌گیرد ولی درنهایت با اتمام دوره آزمایشی، فیسبوک قصد دارد محصول جدید خود را به صورت عمومی منتشر کند.

فیسبوک برای ابزار جدید خود برنامه‌های خوبی را دنبال می‌کند. ابزار جدید به کاربران اجازه می‌دهد همان طور که در تیک تاک کلیپ‌های تصویری به اشتراک می‌گذارند، بتوانند کلیپ‌های صوتی کوتاه خود را منتشر کنند. همه فایل‌های صوتی می‌توانند به Soundbites تبدیل شوند.

فیسبوک از محصول جدید خود که قرار است در رقابت با کلاب هاوس عرضه شود به عنوان «استودیوی ضبط صدا در جیب کاربران» یاد می‌کند. با کمک ابزارهای صوتی کاربران می‌توانند مکالمه‌های طولانی‌تر و متنوعی را مدیریت کنند. به علاوه فیسبوک قصد دارد حضور  پررنگ‌تری در حوزه پادکست‌ داشته باشد.

این شرکت می‌گوید کاربران می‌توانند با شنیدن پادکست‌های مختلف،‌ در مورد آن نظر بدهند و به دوستان خود  توصیه کنند که برخی پادکست‌های جالب را گوش دهند. فیسبوک ادعا می‌کند که در حال حاضر ۱۷۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی با صفحه‌ای ارتباط دارند که به پادکست خاصی مرتبط است و بیش از ۳۵ میلیون کاربر در گروه‌های طرفداران پادکست عضو هستند.

در شرایط فعلی که بازار ابزارهای صوتی داغ است،‌ اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری وارد چنین بازاری شده‌اند. کلاب‌هاوس و سایر استارتاپ‌های صوتی مسیری را برای تعامل کاربران با یکدیگر از طریق صدا فراهم کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی