ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنسیس با G80 EV به دنیای الکتریکی‌ها وارد شد

جنسیس با نسخه الکتریکی G80 امید زیادی برای ورود به دنیای خودروهای EV دارد. این خودرو تا حد زیادی از لحاظ طراحی، شبیه به برادر بنزینی‌اش از آب در آمده است، تنها با این تفاوت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

جنسیس با نسخه الکتریکی G80 امید زیادی برای ورود به دنیای خودروهای EV دارد. این خودرو تا حد زیادی از لحاظ طراحی، شبیه به برادر بنزینی‌اش از آب در آمده است، تنها با این تفاوت که یک پورت شارژ به پشت شبکه جلو پنجره آن، اضافه کرده اند. البته جلو پنجره اندکی مورد دستکاری قرار گرفته و رینگ‌ها هم برای نسخه الکتریکی، از نو طراحی شده‌اند. سپر عقب اندکی متفاوت است و به دلیلی واضح، دیگر اثری از سر اگزوز بر روی آن، دیده نمی‌شود.

شاخه لوکس ساز هیوندای می‌گوید که نسخه الکتریکی G80 به طور استاندارد با آپشن چهار چرخ محرک که می‌تواند قدرت را به طور اتوماتیک بین محورهای عقب و دیگر محورها توزیع کند، عرضه خواهد شد. این به آن معناست که یک موتور الکتریکی در عقب و یکی دیگر در جلو، تعبیه شده است. با خاموش شدن دومی، خودرو به حالت دیفرانسیل عقب (RWD) در می‌آید و هیچ نیازی هم به قدرت اضافه نخواهد داشت.

این سدان الکتریکی، 365 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. طبق تست‌های انجام شده در مرکز تحقیق و توسعه جنسیس، در حالت اسپرت، کار کردن همزمان دو موتور می‌تواند شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌ای را به ارمغان بیاورد. همچون دیگر کره‌ای‌های الکتریکی از قبیل هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6، نسخه برقی G80 نیز به تکنولوژی V2L مجهز شده است که به معنای شارژ دو طرفه است.

این تکنولوژی به مالکان امکان آن را می‌دهد تا با توان 3.6 کیلو واتی، بتوانند از شبکه برق شهری برای شارژ خودرو، استفاده کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که این سدان زیبا، از فناوری شارژ سریع 350 کیلو واتی هم پشتیبانی می‌کند. این فناوری، می‌تواند شارژ باتری‌های خودرو را فقط در 22 دقیقه از 10 به 80 درصد برساند.

در خصوص مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ، جنسیس گفته که برد حرکتی این خودرو بیشتر از 310 مایل (500 کیلومتر) در استاندارد NEDC است. احتمالا این پیمایش در استانداردهای WLTP و EPA کمتر خواهد بود.

بر اساس گواهی نامه‌های صادر شده در کره جنوبی، پکیج باتری‌های G80 الکتریکی، برد تقریبا 265 مایلی (427 کیلومتری) را در اختیار راننده می‌گذارند. همچنین گفته شده که این خودرو به احتمال زیاد با رینگ‌های 19.0 اینچی و پنل خورشیدی سقفی که به شارژ بیشتر باتری‌ها کمک می‌کند، عرضه خواهد شد.

میراث شاسی بلند GV80 برای این مدل، سیستم Active Noise Control-Road است که نویزهای اضافی جاده را کاهش می‌دهد و با تولید امواج صوتی در جهت مثبت، آنها را خنثی می‌کند. به منظور ایجاد یک رانندگی راحت‌تر، G80 الکتریکی با سیستم تعلیق تطبیق پذیر همراه شده که به وسیله یک دوربین که در جلو خودرو قرار دارد، مسیر جاده را آنالیز می‌کند و تنظیم دمپرها را تغییر می‌دهد تا کمترین ضربه از دست اندازها به کابین، منتقل شود.

جنسیس گفته که برای نسخه مخصوص بازار آمریکا، جزئیات بیشتری وجود دارد که در آینده منتشر می‌شوند. تا پایان امسال، نخستین خودرو صرفا الکتریکی جنسیس هم که یک کراس اوور است و GV60 نام دارد، رونمایی خواهد شد. نسخه فعلی از G80 الکتریکی با رنگ بدنه آبی ماتیرا و کابین دو رنگ سبز – مشکی در نمایشگاه خودرو شانگهای در کنار کانسپت خیره کننده Genesis X به نمایش در آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی