ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ابرخودرو هیدروژنی Viritech به زودی معرفی خواهد شد

شرکت مهندسی Viritech در پارک فناوری Warwickshire’s MIRA مشغول توسعه ابرخودرو هیدروژنی 1100 اسب بخاری خود است. این شرکت مدعی آن است که تیم مهندسی آن توانایی توسعه و ارائه بهترین راه حل ها در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت مهندسی Viritech در پارک فناوری Warwickshire’s MIRA مشغول توسعه ابرخودرو هیدروژنی 1100 اسب بخاری خود است. این شرکت مدعی آن است که تیم مهندسی آن توانایی توسعه و ارائه بهترین راه حل ها در زمینه خودروهای مجهز به سلول سوختی و هیدروژنی را دارد. این ابرخودرو Apricale نام خواهد داشت و قیمت آن پیش از اضافه کردن مالیات برابر با 1.5 میلیون پوند است.

گرچه هدف اصلی این شرکت نشان دادن توانایی های فنی این شرکت در زمینه سلول های سوختی موسوم به خودروهای هیدروژنی است.

این شرکت قصد دارد این فن آوری را در اختیار دیگر شرکت های خودروسازی نیز قرار دهد. همچنین این فن آوری قابل ارائه به دیگر صنایع از جمله هوافضا، کشتیرانی و وسایل نقلیه سنگین نیز است.

از دیگر اهداف این شرکت عرضه اولین ابرخودرو هیدروژنی است تا مزیت های مهم و اساسی آن را به نسبت پیشرانه های معمول برقی نشان دهد.

مت فاکز، مهندس سابق تیم‌های فرمول 1 که نایب رئیس این شرکت نیز به حساب می‌آید دلیل اصلی تمرکز بر روی سوخت هیدروژنی را مقدار وزن زیاد باتری خودروهای برقی می‌داند زیرا چگالی انرژی باتری های فعلی چندان بالا نیست.

دلیل دوم نیز استفاده زیاد از مواد اولیه خام در بسته باتری خودروهای برقی است. گرچه در حال حاضر با درصد بالایی توانایی بازیافت مواد اولیه باتری‌ها را داریم اما همچنان این مسئله یکی از مشکلات اساسی خودروهای برقی به شمار می‌رود.

او به عنوان عضو سابق جامعه اتومبیل‌رانی علاقه‌ای به ساخت یک ابرخودرو با وزن 2 تن را ندارد. در نتیجه ابرخودرو هیدروژنی این شرکت وزنی در حد و اندازه محصولات بنزین سوز فعلی خواهد داشت تا امکان لذت بردن از رانندگی به حداکثر میزان خود برسد.

برای کاهش وزن مخازن هیدروژن، این شرکت از مخازن تحت فشار تقویت شده با گرافن استفاده می‌کند و به نوعی این مخازن بخشی از ساختار شاسی خودرو را تشکیل می‌دهد. در نتیجه این اقدام وزن و هزینه کاهش پیدا می‌کند و ساختار ساده نیز دارد.

Viritech یک پتنت نیز در این زمینه به ثبت رسانده‌است. عرضه این ابرخودرو قدم اول برای این شرکت خواهد بود و هدف اصلی عرضه این فن آوری بر روی خودروهای سنگین وزن و تجاری است که شاید بهترین انتخاب ممکن بین تمامی وسایل نقلیه فعلی باشد. حداکثر برد حرکتی این فن آوری برابر با 805 کیلومتر خواهد بود.

این شرکت برای نشان دادن اهداف خود یک طرح از کراس اور با نام Tellaro نیز به شرکت‌های خودروسازی نشان داده است تا امکان تولید انواع و اقسام خودروهای هیدروژنی بر پایه این فن آوری را ممکن سازد.

تیموتی لیونز به عنوان مدیرعامل و بنیان گذار Viritech عضو شدن این شرکت در انجمن Horiba MIRA یک تغییر اساسی برای این شرکت قلمداد کرده‌است. زیرا از نظر امکانات و مهندسی این شرکت را وارد فاز جدیدی می‌کند.

او ادعا می‌کند که این یک پروژه انقلابی برای تکمیل آینده صنعت حمل و نقل خواهد بود و به طور مستقیم بر روی 400 میلیون خودروی سبک، 20 میلیون کامیون و پنج میلیون اتوبوس تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی