ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک و اینستاگرام در iOS 14.5: مجوز ردیابی بدهید تا سرویس‌ها رایگان بمانند

فیسبوک با کمک سیاست جدیدی سعی دارد کاربران را به اعطای مجوز از طریق قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» یا App Tracking Transparency ترغیب کند. این شرکت در اعلان اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام می‌گوید اگر می‌خواهید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

فیسبوک با کمک سیاست جدیدی سعی دارد کاربران را به اعطای مجوز از طریق قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» یا App Tracking Transparency ترغیب کند. این شرکت در اعلان اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام می‌گوید اگر می‌خواهید استفاده از این دو شبکه اجتماعی بدون هزینه باقی بماند، بهتر است اجازه ردیابی اطلاعات خود را بدهید.

فیسبوک در پستی در وبلاگ خود می‌گوید این اعلان نوعی پیام آموزشی است که به کاربران کمک می‌کند با آگاهی بیشتری درباره اطلاعات خود تصمیم بگیرند. فیسبوک در اعلان این دو اپلیکیشن می‌گوید از اطلاعات شما برای سه منظور استفاده می‌کند: نمایش تبلیغات سفارشی، رایگان نگه داشتن سرویس‌ها و حمایت از کسب و کارهایی که ادامه فعالیتشان به تبلیغات وابسته است. این شرکت در پست وبلاگی خود می‌گوید:

«با توجه به اینکه اپل گفته بود نمایش اطلاعات کمکی مجاز است، ما پیش از نمایش پنجره دریافت مجوز اپل صفحه‌ای آموزشی را نشان می‌دهیم که به کاربران کمک می‌کند تا درباره استفاده از اطلاعاتشان آگاهانه تصمیم بگیرند. این صفحه به کاربران نشان می‌دهد که ما چگونه از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات سفارشی استفاده می‌کنیم و اگر این قابلیت را فعال نکنید، چگونه استفاده از این اطلاعات را محدود می‌کنیم. صفحه‌ ما همچنین به کاربران می‌گوید که به خاطر پیش‌نیازهای iOS 14.5 این پیام را می‌بینند.»

قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» یا ATT جدیدترین قابلیت حریم خصوصی آیفون و آیپد است که هفته پیش با به‌روزرسانی iOS 14.5 به دست کاربران رسید. اپلیکیشن‌ها حالا پیش از ردیابی کاربران در سایر برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها باید از آن‌ها مجوز بگیرند.

بخش مهمی از مدل تجاری فیسبوک وابسته به فروش تبلیغات است. برای مثال، کسب و کارهای کوچک می‌توانند از سیستم تبلیغاتی فیسبوک برای یافتن مخاطب هدف خود استفاده کنند و محصولاتشان را بفروشند. با این وجود، اگر کاربران در iOS 14.5 به اپلیکیشن‌های این شرکت مجوز ندهند، فیسبوک اطلاعات کمتری برای نمایش تبلیغات هدفمند در دست خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    کاملا حقیقت رو گفتن. اگه اینجور چیز ها بخواد ادامه پیدا کنه واسه هر سرویسی که مردم استفاده میکنن باید حق اشتراک بدن. البته اپل مشکلی نداره چون پولش رو درمیاره به هر حال وقتی دیده سود استورش اومده تو دید قانون گذار ها به بهانه حریم خصوصی داره یجور دیگه مشکلش رو جبران میکنه. تارگت کردن واسه تبلیغات خیلی خوبه. مثلا من با بیشتر چیز هایی که واسه کارم ازشون استفاده میکنم یا تکنولوژی هایی که کارم رو راحت میکنه رو از همین تبلیغات شناختم. مهم اینه که اطلاعات فروخته نشه یا در دسترس دولت نباشه. این رو قانون گذار ها باید رفع کنن.

  • noisymind
    noisymind | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    این راکربرگ تا واتساپ و اینستاگرم رو به فنا نده ول نمیکنه!!

  • CCR
    CCR | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    زاکربرگ گورت گچیه 😛 😎

مطالب پیشنهادی