ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از اپل، گوگل هم می‌خواهد به اپ‌های پلی استور برچسب حریم خصوصی اضافه کند

اپل در iOS 14 از قابلیت جدیدی به نام «برچسب حریم خصوصی» برای اپلیکیشن‌های اپ استور رونمایی کرد که به کاربران می‌گوید هر اپلیکیشن چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کند. حالا گوگل هم می‌خواهد با معرفی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اپل در iOS 14 از قابلیت جدیدی به نام «برچسب حریم خصوصی» برای اپلیکیشن‌های اپ استور رونمایی کرد که به کاربران می‌گوید هر اپلیکیشن چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کند. حالا گوگل هم می‌خواهد با معرفی قابلیت جدیدی همین سیاست را پیاده‌سازی کند و توسعه‌دهندگان را ملزم کند تا به‌صورت شفاف بگویند چه اطلاعاتی را از کاربر جمع‌آوری می‌کنند.

این شرکت در وب‌سایت توسعه‌دهندگان اندروید اعلام کرد که بخش جدید امنیت در پلی استور به کاربران کمک خواهد کرد تا بدانند هر اپلیکیشن چه اطلاعاتی ثبت می‌کند و این اطلاعات رمزنگاری‌ شده خواهند بود یا نه. به‌علاوه، هر اطلاعاتی که روی حریم خصوصی و امنیت کاربر اثر بگذارد، باید در این بخش اعلام شود.

توسعه‌دهندگان باید مشخص کنند که چه نوع اطلاعاتی گردآوری و ذخیره می‌شود و چگونه از این اطلاعات استفاده خواهند کرد. افزون بر این، باید اعلام شود که هر اپلیکیشن چه سازوکارهایی را برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران انجام خواهد داد و در صورت درخواست کاربر امکان حذف این اطلاعات را فراهم می‌کند یا نه.

زمان‌بندی اجرای قابلیت برچسب حریم خصوصی در پلی استور

توسعه‌دهندگان پلی استور هم درست مثل توسعه‌دهندگان اپ استور باید شخصا اطلاعات لازم را ارائه کنند و تابع مقرراتی باشند که در زمینه ارائه اطلاعات درست و دقیق توسط گوگل اعلام می‌شود. اگر توسعه‌دهنده‌ای این قوانین را زیر پا بگذارد، گوگل او را به اصلاح خطاها ملزم می‌کند و ممکن است عواقب و جریمه‌هایی برایش در نظر گرفته شود.

این شرکت در فصل تابستان اطلاعات بیشتری را درباره این نیازمندی‌های قانونی اعلام خواهد کرد و همه اپلیکیشن‌های گوگل پلی باید از فصل دوم ۲۰۲۲ اطلاعات خواسته‌ شده را به اشتراک بگذارند. این اطلاعات در کنار اسکرین‌شات و سایر توضیحات برنامه‌ها در گوگل پلی نشان داده می‌شود.

گوگل می‌خواهد در آینده کنترل آسان‌تر اطلاعات را به دست کاربران بدهد و به توسعه‌دهندگان کمک کند تا بتوانند کارهای بیشتری را احتمالا از طریق ابزارهای کمکی به‌صورت خودکار انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی