ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فناپ ۳۰۰ میلیارد تومان در پلتفرم پادرو سرمایه‌گذاری می‌کند

فناپ قصد تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان به مجموعه پادرو را در سال جدید دارد تا این پلتفرم بتواند مسیر کار خود را در سال ۱۴۰۰ با برنامه‌های جدید و محصولات جدید ادامه دهد و به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۶

فناپ قصد تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان به مجموعه پادرو را در سال جدید دارد تا این پلتفرم بتواند مسیر کار خود را در سال ۱۴۰۰ با برنامه‌های جدید و محصولات جدید ادامه دهد و به رشد کسب و کارهای خرد فعال در شبکه‌های اجتماعی کمک کند.

«کیوان جامه بزرگ» معاون توسعه راهبردی و امور شرکت های هلدینگ فناپ در نشست خبری پادرو اعلام کرد فناپ یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های خود را برای توسعه ابزارها و زیرساخت‌های نرم افزاری پادرو انجام داده و برنامه ریزی که انجام شده برای تزریق  ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در مجموعه پادرو است. او گفت با این سرمایه‌گذاری ارزش پادرو به ۴۸۰ میلیارد تومان می‌رسد و ۶۲.۵ درصد پادرو به آنها واگذار شده است: «این عدد برای فناپ هم قابل توجه است و ما نسبت به موفقیت پادرو خوش بین هستیم.» او در مورد اینکه چرا فناپ وارد بازار تجارت الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی شده می‌گوید: این موضوع از نظر ما بخشی از پازل بانکداری دیجیتال و نئوبانکینگ است و حوزه‌ای است که کمتر کسی به سراغ آن رفته است.»

جامه‌بزرگ تاکید کرد و گفت تا یک ماه آینده یک خبر جذاب دیگر هم برای اکوسیستم فناورانه دارند: «برای سه سال آینده ۶۵۰۰ میلیارد تومان قصد سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های مختلف را دارند و بخش عمده‌ای از آن را می‌خواهند در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند.»

پادرو یک سال پیش فعالیت خود را در بازار B2B آغاز کرد و اولین هدفش ایجاد بستر فنی مورد نیاز برای تسهیل فرایند کسب و کارها بوده و از همین رو پادرو به عنوان اولین بازار خدمات پستی کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون سرویس‌های پرداخت را نیز به خودش اضافه کرد. پادرو می‌خواهد

«پشوتن پورپزشک» مدیرعامل پادرو در این نشست خبری اعلام کرد ما به کسب و کارهای کوچک و متوسط SMEها توجه داریم و پادرو می‌خواهد به این کسب و کارها سرویس دهد و خدمات مورد نیاز آنها را تامین کند. این کسب و کارها در فضاهای مختلفی مثل شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و ورود به بازار آنها یک سری پیش نیاز لازم داشت. از همین رو با حوزه لجستیک کار را شروع کردیم و این موضوع را ادامه دادیم تا همه خدمات لازم به این کسب و کارها را ارائه کنیم.

پورپزشک می‌گوید در طول مسیری که آنها پیش می‌رفتند بحث بازار اجتماعی را رصد می‌کردیم و نیازسنجی آن را انجام می‌دادند: «نیازهای این کسب و کارها خیلی زیاد است و ما می‌خواستیم تکنولوژی را به راحت‌ترین شکل ممکن به آنها بدهیم. ما یک زیرساخت نرم‌افزاری هستیم که در عملیات دخالتی نداریم، یک سمت این سکوی نرم افزاری شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند از یک سرویس ارسال خدمات بگیرند و آن طرف هم کسانی هستند که می‌خواهند سرویس دهند.»

پورپزشک تاکید دارد که آنها محدود به حوزه دلیوری نیستند و قرار نیست تنها در این حیطه باقی بمانند.  او می‌گوید جذب سرمایه آنها می‌خواهد هم صرف توسعه پادرو بشود و هم اینکه بخشی از آن صرف تبلیغات و برندینگ این پلتفرم می‌شود.

پورپزشک با اشاره به بامیلو که یک پروژه شکست خورده به حساب می‌آید و مدیرعاملی آن مجموعه نیز برعهده وی بود تاکید کرد که شکست در همه جای دنیا رخ می‌دهد: «اگر قرار باشد با اولین شکست و تجربه ناملایم از ادامه راه دور شویم، اتفاق خوبی نیست. شیوع ویروس کرونا و توسعه بازار خرید اینترنتی توسط مردم نشان داد که بسته شدن بامیلو تصمیم اشتباهی بود اما در هر حال من در پادرو مسیر جدیدی را ادامه می‌دهم.»

مدیرعامل پادرو تاکید کرد که آنها به زودی محصولات مکملی را در کنار بازار خدمات پستی اینترنتی خواهند داشت و در سرویس‌های تبلیغات و CRM و پرداخت به طور جدی ورود خواهیم کرد: «به دنبال تحقق مواردی چون خرید امن در خریدهای مردم از شبکه‌های اجتماعی هستیم.

پورپزشک در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا تقویت بازار شبکه‌های اجتماعی را نوعی رقابت با دیجی کالا می‌داند یا خیر تاکید کرد که این دو مقوله کاملا با هم متفاوت هستند و نمی‌توان آنها را رقیب یکدیگر دانست. به گفته پورپزشک بازار تجارت الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی با جایی مثل بازارگاه اینترنتی نظیر دیجی کالا کاملا متفاوت است: «بیش از ۲۰۰ هزار بنگاه کسب و کار متوسط در اینستاگرام و دیگر شبکه‌ها فعال هستند و روزانه ۷۰۰ هزار تراکنش درست می‌کنند و بازار بیش از ۴۰ میلیارد تومان در سال درست می‌کنند و قواعد و قوانین خاص خودشان را دارند. پادرو در حال حاضر در زمینه B2B2C فعالیت می‌کند و جایی مثل دیجی کالا نیست که خودش جایی برای فروش محصول باشد.» او تاکید کرد پادرو محدود به اینستاگرام نخواهد بود و به همه کسب‌وکارهای فعال در تمامی شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی