ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزئیات گوگل مپس تا پایان ۲۰۲۱ بیشتر می‌شود

گوگل مپس کاربردهای زیادی دارد، اما همچنان در جزئیات با کمبودهایی دست و پنجه نرم می‌کند. حالا در جریان رویداد Google I/O این کمپانی گفته تا پایان ۲۰۲۱، جزئیات بیشتری را به نقشه‌اش اضافه می‌کند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

گوگل مپس کاربردهای زیادی دارد، اما همچنان در جزئیات با کمبودهایی دست و پنجه نرم می‌کند. حالا در جریان رویداد Google I/O این کمپانی گفته تا پایان ۲۰۲۱، جزئیات بیشتری را به نقشه‌اش اضافه می‌کند و چنین نقشه‌هایی تا پایان ۲۰۲۱ برای ۵۰ شهر ارائه می‌شوند.

چنین جزئیاتی برای افراد پیاده کارایی بالایی خواهد داشت و می‌توانند به اطلاعات خاصی دست پیدا کنند. گوگل برای نمایش عملکرد نقشه با جزئیات بالا، از منطقه‌ای در نیویورک استفاده کرد و فعل و انفعالات پیچیده گذرگاه‌های عابر پیاده و جهت جریان ترافیک را به نمایش گذاشت.

داده‌های پیچیده‌تر بطور ترکیبی از تصویربرداری ماهواره‌ای، استریت ویو و داده‌های حرکتی محاسباتی استفاده می‌کنند. همانطور که می‌توان انتظار داشت، نمی‌توان از همان اول نقشه با جزئیات تمام مناطق را تهیه کرد و گوگل گفته تا پایان ۲۰۲۱ چنین نقشه‌هایی برای ۵۰ شهر ارائه می‌شوند.

در کنار افزایش جزئیات نقشه‌ها، گوگل استفاده از قابلیت لایو ویو را هم ساده‌تر می‌کند. این غول جستجوی اینترنتی در سال ۲۰۱۹ این ویژگی را به مپس اضافه کرد که با استفاده از واقعیت افزوده، به کمک کاربر می‌آید. از آن زمان تا به امروز، گوگل به آرامی عملکرد لایو ویو را افزایش داده و حالا در گوگل I/O گفته امکان استفاده از طریق گوگل مپس را فراهم می‌کند.

دکمه لایو ویو به‌زودی به صفحه گوگل مپ اضافه می‌شود. زمانی که کاربر روی آن ضربه بزند، می‌تواند دوربین گوشی‌اش را به سمت نزدیکترین مغازه‌ها یا رستوران‌ها بگیرد تا به مواردی مانند منوها، تصاویر غذاها یا زمان باز بودن آن‌ها دست یابد.

در ادامه سال جاری میلادی، گوگل علائم خیابانی مجازی را به این قابلیت اضافه می‌کند تا در مکان‌های ناشناخته بهتر بتوانید مسیرتان را پیدا کنید. علاوه بر این، این قابلیت مکان‌هایی که برایتان مهم هستند را نشان می‌دهند. برای مثال اگر در نزدیکی هتل باشید که اتاق در آن رزرو کرده‌اید، لایو ویو آن را هایلات می‌کند.

در نهایت گوگل قابلیت لایو ویو را به محیط‌‌های بسته مانند برخی ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها می‌آورد که ابتدا در زوریخ و سپس در توکیو راه‌اندازی می‌شود. در آینده چنین قابلیتی به کشورهای دیگر هم راه پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی