ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بی ام و i4
اخبار خودرو

ب‌ام‌و i4 M50 رونمایی کرد؛ اولین خودروی برقی باواریایی‌ها با نشان M

ب‌ام‌و از نسخه M50 مدل جدید i4 رونمایی کرد. این خودرو اولین مدل الکتریکی است که به نشان M مزین می‌شود و با توجه به پیشرانه 536 اسب بخاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

ب‌ام‌و از نسخه M50 مدل جدید i4 رونمایی کرد. این خودرو اولین مدل الکتریکی است که به نشان M مزین می‌شود و با توجه به پیشرانه 536 اسب بخاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا خواهد داشت. با معرفی این خودرو، ب‌ام‌و در نظر دارد به تدریج جذابیت‌های ظاهری و فنی سری M را با مدل‌های الکتریکی آینده ترکیب کند.

پیشرانه ب‌ام‌و i4 M50 مشتمل بر دو موتور الکتریکی است. موتور نصب شده روی محور جلو 255 اسب بخار و موتور موجود روی محور عقب 308 اسب بخار قدرت دارد. این دو موتور در مجموع 794 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و توسط گیربکس تک سرعته کنترل می‌شوند.

ذکر این نکته ضروری است که حداکثر قدرت و گشتاور پیشرانه ب‌ام‌و i4 M50 موقت بوده و در حالت Sport Boost قابل دستیابی هستند. با انتخاب این حالت به مدت تقریبا 10 ثانیه 67 اسب بخار قدرت و 65 نیوتن متر گشتاور به خروجی پیشرانه افزوده می‌شود. به عبارت بهتر در حالت عادی قدرت و گشتاور پیشرانه برابر با 469 اسب بخار و 729 نیوتن متر است.

به گفته باواریایی‌ها، ب‌ام‌و i4 M50 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.9 ثانیه زمان نیاز داشته و می‌تواند به نهایت سرعت 225 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم مدل استاندارد i4 صفر تا صد را در 5.7 ثانیه محقق کرده و نهایت سرعت آن 189 کیلومتر در ساعت است. همچنین صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) سدان M3 که یکی از محصولات اسپرت بسیار پرطرفدار ب‌ام‌و به شمار می‌رود، برابر با 4.1 ثانیه است؛ نسخه Competition آن هم شتابی برابر با 3.8 ثانیه دارد.

به غیر از پیشرانه دو موتوره و سیستم چهار چرخ محرک، i4 M50 از سیستم تعلیق M بهره می‌برد. این سیستم شامل کمک‌فنرها و ضربه‌گیرهای اختصاصی، میله‌های ضد واژگونی و تعادلی مخصوص در جلو، فرمان اسپرت حساس به سرعت، ترمز‌های M اسپرت و رینگ‌های 19 اینچی M (20 اینچی آپشنال) می‌شود.

ب‌ام‌و تاکید می‌کند به لطف نصب ماژول باتری در ارتفاعی کم، مرکز ثقل i4 M50 نسبت به سدان سری سه 1.3 اینچ پایین‌تر است. با اتکا به این ماژول محصول جدید باواریایی‌ها می‌تواند تا 245 مایل (395 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. در صورت اتصال به شارژر 11 کیلوواتی، 7.6 ساعت طول می‌کشد تا این ماژول به طور کامل پر شود. البته ب‌ام‌و می‌گوید این خودرو از فناوری شارژ سریع 200 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و اگر به چنین شارژری متصل شود، در عرض 31 دقیقه میزان شارژ آن از 10 به 80 درصد می‌رسد.

در داخل کابین، فرم داشبورد به وضوح نشان می‌دهد که با محصولی از ب‌ام‌و طرف هستیم. پنل بزرگ و عریض پشت فرمان i4 M50 به نظر می‌رسد از iX به امانت گرفته شده؛ صندلی‌ها هم گویی همان نمونه‌های به کار رفته در M3 و M4 هستند.

حضور دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی در کنار اهرم انتخاب وضعیت حرکت را می‌توان یک نکته کاملا مثبت دانست، چرا که راننده می‌تواند بسته به شرایط یا علاقه خود حالت دلخواه را انتخاب کند. از آنجایی که این نسخه لوگوی M را روی خود دارد، فرمان و برخی جزئیات کابین آن از مدل استاندارد i4 متفاوت هستند.

و اما زمان عرضه و قیمت؛ ب‌ام‌و i4 M50 سه ماهه اول سال آینده راهی بازار ایالات متحده خواهد شد. این خودروی الکتریکی جدید در مدل پایه 66,895 دلار قیمت دارد که در مقایسه با سدان M3 تقریبا 4,000 دلار ارزان‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • m8saeed
    m8saeed | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

    میشه بخش نظرات رو با فاصله کم از اتمام پست بذارید؟ الان اینجوری خیلی دوره کسی رغبت نمیکنه اینهمه بیاد پایین

مطالب پیشنهادی