ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

بی ام و پس از ۲۰ سال وقفه به مسابقات استقامت باز می‌گردد

بی ام و یکی آخرین شرکت هایی خواهد بود که به نسل جدید مسابقات استقامت موسوم به LMDH باز خواهد گشت. گرچه بی ام و با هدف شرکت در شاخه آمریکایی مسابقات استقامت یعنی IMSA ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

بی ام و یکی آخرین شرکت هایی خواهد بود که به نسل جدید مسابقات استقامت موسوم به LMDH باز خواهد گشت. گرچه بی ام و با هدف شرکت در شاخه آمریکایی مسابقات استقامت یعنی IMSA تمرکز خواهد کرد. در حال حاضر شاخه اروپایی و جهانی این سری از مسابقات تحت نام WEC برگزار می‌شود که شامل مسابقات تاریخی از جمله مسابقه 6 ساعته اسپا و 24 ساعته لمانز و نوربرگ رینگ است.

کلاس جدید با نام LMDH که مخفف (Le Mans Daytona Hybrid) است جایگزین کلاس سابق مسابقات استقامات یعنی LMP1 می‌شود و در حال حاضر شرکت های آکورا، آئودی و پورشه حضور خود را در شاخه آمریکایی آن یعنی IMSA و شاخه اروپایی و جهانی آن یعنی FIA اعلام کرده‌اند.

حال شرکت بی ام و نیز به این لیست اضافه خواهد شد. با این تفاوت که بی ام و تنها در شاخه آمریکایی حضور پیدا خواهد کرد.

در نتیجه به احتمال زیاد شاهد حضور خودروی شرکت بی ام و در مسابقات لمانز نخواهیم بود. زیرا مسابقه لمانز تنها در شاخه اروپایی برگزار می‌شود. بی ام و یک بار در سال 1999 میلادی با مدل V12 LMR‌ قهرمان رقابت لمانز شده بود.

بی ام و در سال‌های اخیر در کلاس GT حاضر بوده است و به مقام های نسبتا خوبی نیز دست پیدا کرده است.

بی ام و برای ساخت خودروی مسابقه خود از سیستم انتقال قدرت هیبریدی شرکت ویلیامز/بوش در محور جلو بهره خواهد برد و برای ساخت شاسی نیز 4 گزینه مختلف شامل Dallara، Multimatic، Ligier و Oreca وجود دارد.

اما طراحی کلی خودرو و پیشرانه احتراق داخلی توسط خود بی ام و طراحی و تامین خواهد شد. در نتیجه باید منتظر یک جلو پنجره بزرگ عمودی همانند نمونه به کار رفته در محصولات اخیر شرکت بی ام و باشیم.

در حال حاضر بی ام و صحبتی از موتور به کار رفته در این خودروی مسابقه‌ای نکرده است.

بی ام و در دهه 90 توانست با موتور V12 به حجم 6.1 لیتر که با کد S70 شناخته می‌شود قهرمان مسابقات لمانز شود. این موتور نیرورسان مکلارن F1 نیز بود که در سال 1995 میلادی به قهرمانی مسابقات لمانز رسید.

بی ام و با 2 خودروی مسابقه ای در فصل 2023 این سری مسابقات شرکت خواهد کرد٬ اما هنوز به درستی مشخص نیست که هدف بی ام و از این بازگشت دیرهنگام به مسابقات استقامت٬‌ کسب دانش فنی است و یا اهداف برند سازی و عرض اندام در برابر رقبا از حضور در این سری مسابقات دنبال می‌شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی