ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بالاخره سرویس فروش حق اشتراک پادکست‌ها را راه‌اندازی کرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرویس حق اشتراک پادکست‌های اپل بالاخره شروع به کار کرد تا محتواهای ویژه پادکسترها را در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه به دست کاربران برساند. اپل در کنفرانس بهاره خود ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرویس حق اشتراک پادکست‌های اپل بالاخره شروع به کار کرد تا محتواهای ویژه پادکسترها را در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه به دست کاربران برساند.

اپل در کنفرانس بهاره خود از عرضه سرویسی برای فروش حق اشتراک پادکست‌ها خبر داد. ولی عرضه این سرویس در موعد مقرر انجام نشد و این شرکت اعلام کرد که برای ارائه بهترین تجربه ممکن سرویس خود را کمی دیرتر راه‌اندازی می‌کند. حالا سرانجام کاربران می‌توانند با پرداخت حق اشتراک‌های ماهیانه به برنامه‌های موردعلاقه خود دسترسی داشته باشند و با این کار به دور از هر گونه تبلیغات پادکست بشنوند و محتواهای اضافه دریافت کنند.

همه اشتراک‌هایی که از طریق پلتفرم اپل تهیه می‌شوند، مشمول کارمزد ۳۰ درصدی این شرکت هستند، یعنی از کل مبلغ پرداختی ۷۰ درصد به تولیدکننده محتوا و ۳۰ درصد به اپل می‌رسد. افزون بر این، اگر کاربران اشتراک یک پادکست را تهیه کنند، ولی بخواهند از نرم‌افزاری به جز اپل پادکست استفاده کنند، به امکانات ویژه خود دسترسی نخواهند داشت.

سرویس جدید Apple Podcast Subscriptions همچنین به پادکسترها و کاربران اجازه ساخت کانال را می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های مختلف را در یک صفحه کنار هم گردآوری کنند. این شرکت چندی قبل از سازوکاری برای همکاری در فروش پادکست‌ها هم خبر داده بود که به کاربران کمک می‌کند تا در جذب مشترک برای پادکست‌ها مشارکت داشته باشند و سهم بگیرند.

اپل در این سازوکار بابت هر کلیکی که از سوی لینک‌های یک کاربر دریافت و منجر به خرید اشتراک شود، ۵۰ درصد به کاربران کمیسیون می‌دهد. البته این شرکت متذکر شده که سهم هر کاربر ممکن است با توجه به بازارهای مختلف متفاوت باشد.

به فاصله کوتاهی پس از اپل، اسپاتیفای هم از راه‌اندازی سرویس مشابهی برای عرضه حق اشتراک پادکست‌ها خبر داد. با این حال، سرویس اسپاتیفای تا دوسال سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا بر نمی‌دارد و از سال ۲۰۲۳ پنج درصد از آن‌ها کمیسیون می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی